ד"ר בוריס טללאי הוא רופא המשפחה ממרפאת כללית של כפר עזה וקיבוצים נוספים באזור העוטף. הוא עצמו תושב קיבוץ סופה שבעוטף, בו הוא מתגורר מזה 13 שנה עם בת זוגו. יש לו שתי בנות גדולות והוא אוהב את החיים בקיבוץ ואת העבודה שלו כרופא שמטפל בקהילות קטנות.
מי שמכיר את הקיבוצים יודע כי תחום הבריאות מרוכז תמיד במרפאה אחת קטנה של כללית, עם צוות שמכיר כל אחד ואחת. הצוותים במרפאות הקיבוציות נותנים תמיד מענה מאוד אישי, הם מכירים את המטופלים מגיל לידה ולאורך כל שלבי החיים וכך גם את הפרטים החשובים לצד הפרטים הקטנים בחייהם של המטופלות והמטופלים. כך גם ד"ר בוריס טללאי, רופא המשפחה של קיבוץ כפר עזה שמכיר את המטופלים כבר שנים ויודע בדיוק למי נולד נכד ומי התחיל עבודה חדשה. הוא מחובר לקהילות של הקיבוצים וחשוב לו להמשיך ללוות אותם גם כשלא כולם נמצאים בבית.

2 צפייה בגלריה
אודליה גלוברזון, ד"ר בוריס טללאי ושני ארגנטרו במרפאת שפיים
אודליה גלוברזון, ד"ר בוריס טללאי ושני ארגנטרו במרפאת שפיים
אודליה גלוברזון, ד"ר בוריס טללאי ושני ארגנטרו במרפאת שפיים
(צילום: דוברות מחוז שרון שומרון)

ד"ר טללאי עבר גם הוא חוויה קשה בשבת של ה- 7 באוקטובר. ירי הטילים שהתחיל מוקדם בבוקר וחדירת המחבלים הבהילה מאוד את סימור בת זוגו והעלו בשניהם חשש גדול לילדיה הבוגרים של סימור, ששהו בקיבוץ לחג. קיבוץ סופה ספג שלוש אבידות, והוא מספר בכאב על החברים שנרצחו וחטופים שהוא מכיר מעבודתו במרפאות.
כמו כל תושבי סופה ועוטף עזה התפנה ד"ר בוריס טללאי יחד עם בת זוגו סימור מהקיבוץ ב 8.10. הם הגיעו למלון באילת ותוך יומיים הוא כבר הצטרף לצוות המקים את מרפאות כללית במלונות והחל לטפל בתושבים המפונים. לאחר תקופה באילת הם החליטו לחפש מגורי קבע שהוא מגדיר כזמניים, עד שיוכלו לחזור לקיבוץ. זה לא מונע ממנו לבלות שעות רבות בדרך דרומה וחזרה לרמת גן כאשר הוא ממשיך לתת טיפול רפואי למי שחזר לדרום או בכלל לא עזב.
ד"ר טללאי מספר: "לפני כחודש קיבלתי פניה ממחוז שרון שומרון של כללית. הם הציעו לי לבוא לעבוד במרפאת שפיים ולטפל במפונים שנמצאים שם מכפר עזה. מבחינתי לבוא ולטפל במטופלים שלי בשפיים, הקיבוץ אליו חברות וחברי כפר עזה פונו, זו שליחות ואחת המשימות החשובות של חיי".

2 צפייה בגלריה
ד"ר בוריס טללאי ושני ארגנטרו במרפאת שפיים
ד"ר בוריס טללאי ושני ארגנטרו במרפאת שפיים
ד"ר בוריס טללאי ושני ארגנטרו במרפאת שפיים
(צילום: דוברות מחוז שרון שומרון)

תושבי כפר עזה פונו למלון שפיים ושם כללית הקימה תוך ימים בודדים מרפאה המציעה מגוון שירותים רחב. לאחר תקופה של ארבעה חודשים, המרפאה במלון עברה לספק את שירותי הרפואה והאחיות המלאים במרפאה של קיבוץ שפיים עצמו. שעות המרפאה הורחבו ולצוות הצטרף גם ד"ר בוריס טללאי שקיבל על עצמו מחדש את הטיפול בחברי קיבוץ כפר עזה יחד עם שני ארגנטרו, שמובילה את השירותים האדמיניסטרטיביים של מרפאת כללית בכפר עזה.
אודליה גלוברזון, האחות של כללית במרפאת שפיים, לקחה על עצמה מהרגע הראשון את הניהול וההפעלה של מרפאת המפונים במלון. היא מספרת: "הייתה פה התגייסות מדהימה של כללית, צוות מרפאת שפיים, ביחד עם הקיבוץ והמלון וכל הגורמים המתכללים. המרפאה הוקמה בתוך יום ובכל יום שידרגנו אותה קצת יותר עם עוד שירותים מגוונים ומותאמים למצב. המטרה הייתה ברורה, אנחנו פה בשביל התושבים המפונים שעברו חוויות קשות ביותר. יש פה משפחות שאבדו את היקירים להם ומשפחות שעוד מצפות לחזרה של האהובים שלהם מהשבי בעזה. לאחר ארבעה חודשים החלטנו להעביר את המרפאה לתוך המרפאה של הקיבוץ, כי הרגשנו שכך יקבלו מענה נכון יותר, שמתאים לשלב שאחרי ההסתגלות למצב החדש. הרחבנו את השעות ושילבנו עוד רופאי ילדים במרפאה, ד"ר גיא גוט, ד"ר ישראל רוזנבאום וגם את ד"ר בוריס טללאי כרופא משפחה של תושבי כפר עזה. אני גאה להיות חברת קיבוץ שפיים לצד היותי אחות בכללית, כולם יחד נרתמו בצורה יוצאת דופן מהרגע הראשון ועד היום שבו ישובו תשובי כפר עזה הביתה. בשבוע שעבר אף זכינו להפוגה קטנה יחד עם ההצגה של תאטרון כללית "בוסתן ספרדי" אותה מביים האיש שלי עודד גלוברזון. זו הייתה הזדמנות לעשות עוד טוב לתושבי כפר עזה וגם להגיד תודה לכל המתנדבים מהמלון והקיבוץ."
ד"ר טללאי מוסיף ומתייחס לעבודה במרפאה: "המטופלים שמגיעים אלי מרגישים איתי גם שותפות גורל, יש לנו שיח משותף ואני באמת יודע מה הם עברו כי הייתי שם. הדבר החשוב מבחינתי זה שאני יכול לתת להם הרגשה של בית, של משהו מוכר וזאת יחד עם שני ארגנטרו, המזכירה רפואית של כללית בכפר עזה שהצטרפה למרפאה אחרי חופשת לידה. השבוע הייתה מטופלת שאמרה לי שזה שאני עכשיו מטפל בהם נותן לה הרגשה קצת יותר נורמאלית ומשהו מלפני כל הזוועות של ה-7 באוקטובר. כרגע אני מרגיש שהמיקום לא חשוב, זה לא משנה אם אני במרפאה בדרום או בשפיים, כי מה שחשוב זה האנשים והיחס שהם מקבלים. במרפאת שפיים אני מרגיש כבר מאוד בנוח למרות שרק התחלתי. זו מרפאה קיבוצית כמו שאני מכיר עם אנשים מקצועיים ואווירה נעימה. מבחינתי להיות פה זו מתנה. חשוב לי לתת למטופלים שלי המשכיות. אני מכיר אותם ויודע הרבה פרטים קטנים וגדולים ואני חושב שזה שאני פה אולי נותן להם סוג של בטחון מסוים ולשם אני שואף.
יש בי רצון עז לטפל במקרים הרגילים של רופא משפחה. שפעת, איזון סוכרת, מרשמים ואבחון מהיר, אבל אני גם נתון מענה להרבה נושאים כמו קושי בשינה ושמירה על שיגרה, תזונה שנפגעה, חרדות ופחדים. לצד הטיפול הרגיל טוב שיש פה גורמים של בריאות הנפש ואני יודע שיש למטופלים שלי את המעטפת הכי טובה שאפשר לקבל. אני מבין שיש רבים שכבר רוצים לדבר על חזרה הביתה ויש כאלה שאין להם בית. לדעתי החזרה צריכה להיות הדרגתית ומותאמת לכל אחד. בעיקר למי שאין לו לאן לחזור כרגע. אני בכל מקרה עושה את כל המאמצים להמשיך להיות עם המטופלים שלי, חלק בדרום עדיין, חלק באילת, חלק בשפיים ועם חלק אני שומר על קשר טלפוני."


בשיתוף כללית מחוז שרון שומרון