נגיף הקורונה שהתפרץ לחיינו הגיע ממחוז מרוחק בסין, התפשט ל-75 מדינות וגרם ל-100 אלף איש בישראל להיכנס לבידוד. בארץ ובעולם לומדים תוך כדי תנועה את דרכי ההדבקה של הנגיף, ובמקביל מנסים לפתח חיסון שיהיה מוכן במקרה הטוב רק בעוד כשנה, לאחר שיעבור את כל הניסויים הקליניים.
1 צפייה בגלריה
לומדים תוך כדי תנועה את דרכי ההדבקה של הנגיף
לומדים תוך כדי תנועה את דרכי ההדבקה של הנגיף
לומדים תוך כדי תנועה את דרכי ההדבקה של הנגיף
(צילום: shutterstock)
כל שנותר לנו, מלבד שמירה על היגיינה, הוא להתמקד בחיזוק מערכת החיסון באמצעות צמחי מרפא, שגם מסייעים בטיפול בתסמיני המחלה המופיעים בעיקר במערכת הנשימה העליונה, כמו שיעול, קוצר נשימה, הצטננות וחום, ובמקרים חמורים דלקת ריאות ואי ספיקה נשימתית.
הידיעה שמבוגרים, בעיקר גברים בני 60 ומעלה, ומי שחולים במחלות כרוניות (לב, סוכרת, לחץ דם) חשופים יותר למחלה, מסייעת בבחירת הצמחים הנכונים לכל אחת מהאוכלוסיות.
בעולם צמחי המרפא קיימים מספר צמחים מעוררי חיסון אנטי ויראליים ונוגדי זיהום, שניתן לצרוך כחלק מהרכב צמחים ייעודי לחיזוק מערכת החיסון.
הרכב UP CHI כולל צמחים מגובי מחקר. הוא נטול אלכוהול ולכן יכול לשמש ילדים ומבוגרים ללא מחלות רקע. ההרכב כולל צמחים אנטי ויראליים מעוררי חיסון:
Astragalus (קדד קרומי) משמש לטיפול ומניעה של זיהומים וממריץ לימופוציטים הנלחמים בנגיף. הצמח נחשב עדין ומתאים לשימוש לפרקי זמן ארוכים.
Plantago Lanceolata (לחך), צמח ייחודי בעל פעילות דואלית. מכיל חומרים מכווצים וחומרים מלככים, משקם את הרקמה הרירית של מערכת הנשימה העליונה ויעיל לשיעול יבש או ליחתי.
Sambucus Nigra (סמבוק שחור) מטפל בדלקות וזיהומים במערכת הנשימה העליונה, בעל פעילות פינוי רבת כיוונים, משפעל חיסון. מטפל בחום גבוה ובשפעת.
Glycyrrhiza Glabra (שוש קירח), צמח שהסינים מייחסים לו השפעה על 12 המרדיאנים (ערוצי האנרגיה בגוף). מחזק את יכולת הגוף להתמודד במצבי סטרס, מחזק את צ'י הריאות, מרכך ומלחך רקמות לרבות אלו במערכת הנשימה העליונה (אינו מתאים במצבים של יתר לחץ דם).
הרכב ייעודי נוסף לחיזוק ומניעה של מחלות ויראליות קרוי Gan Mao Ran. הצמחים שבו ממריצים את מערכת החיסון וטובים לשימוש במצבים כרוניים ואקוטיים. חלקם קרים ומרים ולכן בעלי יכולת של ניקוז וסילוק חום ממערכת הנשימה העליונה. חלק מהצמחים מהרכב זה הם:
Andographis: ייחודו של הצמח שניתן לשלבו בין טיפול אקוטי לטיפול מניעתי. ממריץ את מערכת החיסון, נוגד זיהום אנטי ויראלי, מוריד חום ונוגד חמצון (אסור במקרים של חומציות יתר ו/ או כיב פפטי).
Isatis: בהרכב צמחים זה נעשה שימוש בחלקים שונים של הצמח (בשורש ובעלים), דבר המעצים את התכונות האנטי ויראליות שלו. טוב לדלקות גרון וגודש במערכת הנשימה והריאות.
בנוסף, מומלץ לשתות תה ירוק Camellia Sinensis העשיר בנוגדי חמצון המסייעים לפעילות חיונית של מערכת החיסון.
עולם צמחי המרפא מציע ארגז כלים מגוון הכולל צמחים בעלי רמת פעילות שונה לטיפול בשלבים השונים של מחלות ויראליות כמו זו של מחלת הקורונהCOVID-19 . השימוש בסוגי הצמחים השונים ובהרכבי הצמחים הנכונים ייעשה על ידי הרבליסט מוסמך שישקול את מתן הצמח הנכון בהתחשב במחלות רקע ובטיפול תרופתי קיים.
אתי לוין נטורופתית ( R.Na) והרבליסטית קלינית ( Cl.H)
פורסם לראשונה: 07:47, 10.03.20