ניתוח מורכב במחלקה לכירורגית פה, פנים ולסתות בבית חולים מאיר, אשר דרש הרבה יצירתיות, עזר לשנות את חייו של יגל מושייב הקטן בן ה-5 שמגיל חצי שנה התקשה לפתוח את פיו ולאכול בעקבות דלקת אוזניים חריפה.
1 צפייה בגלריה
יגל ומילנה מושייב. "חוזר להיות ילד רגיל"
יגל ומילנה מושייב. "חוזר להיות ילד רגיל"
יגל ומילנה מושייב. "חוזר להיות ילד רגיל"
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם >>>
מהסיפור שפורסם ב"ידיעות אחרונות" על ידי הכתבת אריאלה איילון, עולה כי יגל מושייב סבל בגיל חצי שנה מדלקת אוזניים. אחרי חודשים ספורים גילתה אמו כי הוא מתקשה לפתוח את הפה ולאכול. רק כשהגיע לגיל ארבע אובחנה הבעיה: הדלקת פגעה במפרק הלסת ויצרה בתוכו עצם שמנעה ממנו לנוע. בניתוח מסובך בבית החולים "מאיר", שדרש הרבה יצירתיות מהרופאים, נכרתה העצם. חודשיים חלפו, ויגל בדרך להיות ילד רגיל.
"הילד הגיע אלינו כשהוא מתקשה לפתוח את הפה וסובל גם מעיוות באחד הצדדים של הסנטר". שיתף ד"ר מוטי טויזר, מנהל המחלקה בידיעות אחרונות, "לאחר ששמע מהאם על דלקת האזניים הקשה בה לקה הילד, הוא הופנה להדמיית סי-טי. "קיבלנו את הצילומים וראינו שהלסת התחתונה של יגל כאילו הולחמה לבסיס הגולגולת. זה קרה מכיוון שהדלקת פגעה במפרק הלסת ועם הזמן, כתגובה, נוצרה עצם. היא מילאה וחסמה את חלל המפרק עד שהוא ננעל ויגל לא הצליח להניע אותה ולפתוח את הפה.
ימים ספורים לפני ביצוע הניתוח המורכב, ד"ר עמרם גליק וד"ר ברונו קריינר, כירורגים בכירים ממחלקת פה ולסת , הדפיסו את צורת הגולגולת של יגל בתלת מימד ועל גבי התדפיס ביצעו ניתוח מדומה, זהה למה שעתיד לעבור המנותח הצעיר.
וכך, בתחילת ינואר, כשהמבנה המודפס איתם בחדר הניתוח והילד מורדם, הם יצאו לדרך. "דרך חתך קטן בקדמת האוזן, שאינו עולה על שני סנטימטרים, חשפנו את מפרק הלסת התחתונה ואת בסיס הגולגולת בזווית שתוכננה בהקפדה מראש. החדרנו את כלי הניתוח וכרתנו את העצם המיותרת", מתאר ד"ר טויזר.
אמו של יגל מילנה מספרת כי היום, חודשיים וחצי אחרי, השיפור ממש עצום. הילד עובר טיפולי פיזיותרפיה והוא קרוב מאי פעם להיות ילד רגיל.