פיטרס השחקן הבריטי הפך לדמות איקונית בשנת 1995, כשנבחר לגלם את הסבא בפרסומת המיתולוגית של מותג הסוכריות "ורטר'ס אורגינל". אבל גם אם נולדתם אחרי אותה שנה, תזהו בוודאות את המסרים או הרעיונות הנוסטלגיים של הפרסומת: סב חייכן ואוהב עם קול עמוק והדהוד עשיר, נזכר כיצד סבו היה נוהג לתת לו כילד את הסוכריה הקרמית המעולה, שגרמה לו בכל פעם להרגיש כמו מישהו מיוחד. כעת כשהוא סבא בעצמו, גם הוא בוחר לשמח את נכדו עם אותה סוכריית ורטר'ס אורגינל, משום שגם נכדו הוא מישהו מיוחד.
הפרסומת שארכה כמקובל אז, 30 שניות בלבד, התפרסמה בכל רחבי העולם והפכה את סוכריות וורטר'ס למותג עולמי מוביל מאז ועד היום. הפרסומת הופצה באינספור גרסאות, וריאציות ושפות שונותוגרמה לסוכריה פשוטה אחת להשתמר בתודעת הקהל כממתק איכותי ומשובח, שכל סבא מחזיק אצלו במגירה.
1 צפייה בגלריה
סטוריטלינג בעידן השיווק הדיגיטלי
סטוריטלינג בעידן השיווק הדיגיטלי
סטוריטלינג בעידן השיווק הדיגיטלי
(צילום: unsplash )
זה לא רק שהפרסומת של פיטרס חיברה בין מותג ומוצר, אלא פשוט הלחימה אותם זה לזה. היא הפכה את המוצר לבר חלוף, למעין מסורת ממש הנשמרת בין הדורות. וזה בדיוק מה שסטוריטלינג מופלא אמור לעשות גם עבורכם.
סטוריטלינג: אז מה בעצם הסיפור?
Storytelling היא היכולת לספר סיפור, אבל בצורה מדויקת, מסקרנת ועשירה בפרטים. בעולם הפרסום, סיפור זה אמור לתרום ולהעמיק את הנרטיב של המותג שלנו, מתוך מקום יצירתי ומשפיע שמעורר אותו לחיים. סטוריטלר טוב ידע לשזור בסיפור העסק שלכם את כל הפרטים שמובילים אל הנרטיב, אבל מתוך רצף טהור של אירועים, ללא פרשנות, דעה אישית או אג'נדה.
לשם מה משתמשים בסטוריטלינג?
בדרך כלל, רכישה מבוססת על רגש ואמוציות. לא תמיד מדובר על רכישה כספית ולכן גם הרשמה לניוזלטר, מעקב אחרי העמוד שלכם באינסטגרם או כתיבת המלצה בהחלט אפשריים גם כן. וככל שחיברתם את הקהל שלכם מראש למסר או הרעיונות שמבססים את אותה הצעת רכישה, יהיה הרבה יותר קל לרתום אותו לעשייה.
פלוס נוסף הוא העובדה שסטוריטלינג הוא דבר מאוד זכיר. אנשים יזכרו צבעים, מראות, קולות, תנועות, תחושות ותובנות. אם הצלחתם לעורר לפחות אחד מהם דרך הסטוריטלינג, סימן שהתקבעתם בתודעה של אותו לקוח פוטנציאלי. ואם ריגשתם, הצחקתם או אפילו הגעלתם אותו, נגעתם בו ולכן נוצר ביניכם חיבור.
כיום סטוריטלינג נחשב למיומנות טקטית שמעטים מאוד מהעוסקים במלאכת שיווק דיגיטלי לעסקים באמת מתמחים בה. יחד עם זאת, מי שיצליח לספק ללקוחות שלו סיפור טוב עם מסר, יוכל לגבש באמצעותו אסטרטגיה הרבה יותר יעילה וממוקדת, שתעזור לו להתניע את כל הפעילות הדיגיטלית מקצה לקצה ולתרגם אותה ליותר מכירות, תודעה (הפיכה למותג) וכמובן בידול מנצח.
וכך מיישמים את הרעיון
סיפור העסק מותח קו רעיוני המבוסס על רגשות. הוא יוצר אווירה, אמונה ורצון להמשיך להיחשף למה שקורה בהמשך הסיפור. ולכן, לא רק שצריך לחשוב לעומק על הסיפור עצמו, אלא להבין מראש כיצד הוא עומד להסתיים. הסיום הוא מה שיאפשר לכם לשדר את המסר, השורה התחתונה, להטמיע תובנות אצל קהל היעד כדי לעורר אותו לפעולה. ככל שהחשיבה תלווה בתהליך מעמיק יותר, כך התוצאה הסופית תצליח לסחוף יותר, לרגש יותר, לתת השראה ולהניע לפעולות הרצויות.
את הסיפור עצמו צריך לספר "כאן ועכשיו", כאילו הוא מתרחש כעת. מומלץ להשתמש בכמה שיותר חושים ולהצליב בין תחושות, מראות, צלילים, ריחות וטעמים כדי לקשור בין פרטים לרגש – מה שיוצר בסופו של דבר חוויה.
השילוב של סטוריטלינג בעולם הדיגיטלי
אז הבנו שסטוריטלינג מהווה פיצוח מדהים שנועד לקדם את המכירות וכעת לשאלה כיצד מיישמים אותו בתוך הנכסים הדיגיטליים שלכם. כאן צריך לזכור שהבטחות לא עושות רושם על אף לקוח ושצריך לגרום לו להתחבר אליכם ברמה הרגשית. בדיגיטל, הלקוח לא יכול לחוש, להריח, לטעום או לשמוע את המוצרים שלכם ולכן צריך לבסס את הסטוריטליג על רגש והיגיון, שמובאים באמצעות עיצוב אתרים מתוחכם, תוכן מושך וחוויית משתמש מדהימה.
נסו לחשוב על המוצר שלכם בתור סיפור:
ריהוט פנים הוא סיפור על חיים טובים, איכותיים ונעימים
שעון יד חכם הוא סיפור על הצלחה, חדשנות ושדרוג בחיים
משרד חקירות פרטיות הוא סיפור על אמת, כנות וצדק
משחק לילדים הוא סיפור על עולם חיובי שבו אפשר להגשים חלומות
ייעוץ זוגי הוא סיפור על לקיחת אחריות במטרה לחיות טוב
ועוד שלל סיפורים שתוכלו ליצור!
אם יש לכם מספר מוצרים או שירותים, זכרו שהסטוריטלינג צריך לעטוף את כולם, ככאלה שמהווים חלקים מהעסק שלכם ולכן הוא לא יבוצע אף פעם עבור כל מוצר בנפרד. כמו כן, מומלץ לשלב אותו עם קידום אתרים איכותי שיוסיף לקידום המוצרים או השירותים שלכם בעסק.
לסיכום
סטוריטלינג הוא אמנות המכירה העתיקה ביותר - זו שגרמה למשוררים וסופרים לנדוד מכפר לכפר כדי להתפרנס מסיפוריהם וזו שגורמת לאנשים גם כיום להתרגש, להתחבר, לחשוב ולבסוף להשתכנע. ככל שתטמיעו את הסיפור שלכם בצורה מדויקת ומקצועית יותר בתוך כל האלמנטים שעוטפים את העסק, תצרו סביבכם עניין והזדהות, תאפשרו לאחרים להבין מי אתם ומה אתם מציעים ותישארו בתודעה הצרכנית למשך שנים רבות.

מוגש מטעם MINTZ – שיווק דיגיטלי לעסקים