אזור השרון הוא אחד האזורים הנחשקים ביותר למגורים בישראל, ועושה רושם כי במשחק ה"פינג פונג" בקרב על העיר המובילה של אזור זה, ידה של כפר סבא נמצאת על העליונה כשהיא משאירה מאחור את רעננה, נתניה וערים נוספות. הסיבה לכך ברורה, כפר סבא נחשבת לאחת הערים הפורצות דרך בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, עם התמקדות בפרויקטים של פינוי-בינוי שמצליחים לשפר את איכות חיי התושבים, משדרגים את התשתיות ומרחיבים את מלאי הדיור.
סיבוב נרחב בעיר שחוגגת יום הולדת 62 מגלה תמונה מרהיבה. בניינים ישנים מתחלפים בבניינים חדשים, גבוהים יותר, עם דירות מודרניות. הפרויקטים הללו לא רק מגדילים את מספר יחידות הדיור בעיר, אלא הם מושכים אוכלוסייה צעירה מכל רחבי הארץ שמבקשת להתיישב בה.

1 צפייה בגלריה
מנור וכפיר גינדי
מנור וכפיר גינדי
מנור וכפיר גינדי
(צילום: אושר בן שטרית)

כך שאם עד לפני כמה שנים כפר סבא הייתה נחשבת לעיר מיושנת, כזו שמגיעים אליה כדי לישון בסיומו של יום עבודה, כיום מדובר בעיר צומחת, תוססת וסוחפת במיוחד.
קרדיט גדול מגיע לעירייה המקומית ולרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. ביחד הן יזמו תוכנית להתחדשות בניינית (בניין בודד) המשלימה תהליכי התחדשות נוספים המקודמים בעיר במסגרת מתחמי פינוי-בינוי.
מי שמשלימה בצורה נהדרת את תהליכי הקידום הללו היא חברת איי גינדי, ברשותם של מנור וכפיר גינדי. החברה פעילה במספר רחב של פרויקטים ברחבי העיר, החל ממרכז העיר הישן, שכונת יוספטל - אחת מהשכונות הוותיקות בכפר סבא בצפון מזרח העיר ועוד.
שירותי החברה כוללים ליווי אישי של הדיירים בפרויקטים השונים של התחדשות עירונית, ותוכנית עבודה המסייעת להם להתנהל בהליך מורכב, מתוך ידיעה כי זו תבטיח פעילות יעילה שמצליחה לקצר תהליכים בדרך לביצוע של פרויקט בצורה המיטבית ביותר.
מתוך תוכנית העבודה שנכתבה על בסיס הניסיון העצום שצברו מנור וכפיר גינדי לאורך השנים, הם בחרו להציג בפנינו שלושה נושאים עוד לפני שהעבודות בשטח מתחילות.
כך נציגות הדיירים צריכה להיות מורכבת
"בבניין מגורים או מתחם בו יש מאות דיירים ויותר, קל מאוד ללכת לאיבוד כאשר כל דייר יכול למשוך את הדברים לכיוון שנוח לו, בין אם להציג דרישות שלא עומדות עם המציאות או אפילו להתנגד לפרויקט. לכן אי אפשר לצאת לדרך בלי שהדיירים יבחרו לעצמם ועדה שתייצג את כלל הדיירים.
ההמלצה שלנו לדיירים היא להקים ועדה בה יהיה מספר אי זוגי של נציגים, כדי למנוע מצב בו ייווצר מצב של רוב גדול מדי בקלות ומבלי שיהיה פתחון פה ונציגות לכל אחת ואחד מהדיירים. בנוסף כדאי כי הוועדה תהיה מורכבת מנשים, גברים, צעירים ומבוגרים, כאלה שגם דוברים מספר שפות. בכל זאת בחלק מהמקומות יש מי ששפת האם שלהם היא לא עברית, אלא רוסית, אנגלית, ספרדית או אמהרית, ויהיה להם יותר קל להביע את החששות או הבקשות בשפה בה הם יכולים להתבטא בחופשיות", מנור גינדי הסביר.
כללי בחירה של עורך דין מלווה
תפקידה של נציגות הדיירים תהיה בין היתר לבחור בעורך דין שילווה אותם לאורך כל התהליך מול החברה היזמית והקבלן המבצע את העבודות בשטח.
כדי למנוע ריבים מיותרים או אפשרות של ניגוד עניינים, ההמלצה של אנשי המקצוע באיי גינדי היא שלא למנות עורך דין שיש לו היכרות, קשר חברי או משפחתי עם אחד מהשכנים.
"בחירת עורך דין צריכה להיות קרה ומקצועית. זה אומר לבחור במי שיש לו ניסיון רב בתחום הנדל"ן עם התמחות בהתחדשות עירונית. קחו בחשבון כי השכר של עורך הדין לא משולם על ידי הדיירים אלא על היזם שייבחר על ידי הדיירים עצמם, כך שזה לא שיקול שצריכים לקחת בחשבון", כפיר גינדי הוסיף.
הרגע הקריטי בפרויקט התחדשות עירונית
באופן טבעי ההחלטה החשובה ביותר בפרויקטים של התחדשות עירונית נוגעת בבחירת החברה היזמית. מבחינת מנור וכפיר גינדי ישנם מספר כללים שכדאי מאוד לעמוד בהם בדרך לבחירת היזם המבצע.
הדבר הראשון אותו אסור לעשות הוא לבחור את היזם מתוך רשימה מצומצמת של שמות, אלא לדאוג לכך שיהיו כמה שיותר הצעות ולערוך סינון מושכל על פי הנחיות שיימסרו לדיירים על ידי אנשי המקצוע של איי גינדי.
החוכמה היא שלאחר הסינון הקפדני, יישארו שלושה יזמים שמולם אפשר יהיה לנהל משא ומתן בדרך להשגת התנאים האטרקטיביים ביותר.
לאחר מכן ולאורך כל ההליך, אחד התפקידים של חברת איי גינדי יהיה לוודא כי היזם אכן עומד בכל ההתחייבות שלו לדיירים.
בהתחשב בניסיון של מי שמנהלים את חברת איי גינדי, הדיירים בכל פרויקט בו הם מעורבים כמייצגים, הדיירים יכולים ללכת לישון בלילה בשקט ובביטחון מלא כי יש מי שדואגים לאינטרסים שלהם בצורה הטובה ביותר.
ליצירת קשר עם המקצוענים של איי גינדי, חייגו עכשיו: 058-402-0000
מעבר לאתר iGindi


מוגש מטעם: iGindi