קאפקייק שכולו סלמון
את הגרסה הזו אפשר לאכול גם כמנה של סלמון נא וגם כמנה אפויה למי שפחות מתחבר אל הטעמים של דג נא. כאן למעשה אנחנו בונים שכבות של סושי רק בתוך קאפקייק. שכבת הבסיס היא אצה מרובעת שמניחים מעל שקעי הקאפקייק, שלתוכה נכניס אורז דביק ואז נכניס את האצה פנימה עם האורז אל כל שקע ושקע. כעת נניח על האורז קוביות סלמון טרי ומעל הכול נמזוג רוטב שעשוי משילוב של צ'ילי מתוק, סויה ושמן שומשום. כעת עליכם להחליט אם המנה נכנסת לאפייה או נשארת כמנה של דג נא. בין אם אפיתם ובין אם השארתם אותה כפי שהיא, השלב הבא הוא להניח מעל הסלמון קוביות של אבוקדו, מוסיפים רוטב סרירצ'ה חריף ומעט מיונז להקפצת הטעמים ומעט שומשום קלוי.

1 צפייה בגלריה
קינוחי סלמון
קינוחי סלמון
קינוחי סלמון
(צילום: pixabay)

סירות של דג סלמון
אם אתם רוצים להכין מנה מרשימה באמת, שאיתה תוכלו להמם אורחים, בני משפחה וחברים זו המנה עבורכם. המנה מוגשת בתוך סירות של נייר אפייה, כשבכל סירה יש ירק אחר ומעל נתח של סלמון עם קראסט מדהים. את הסירות יש להכין עם נייר אפייה שמקפלים ממנו פס אחד לכל כיוון לסירוגין, ממש כמו אקורדיון. בסיום הקיפול קושרים את הקצוות עם חוט שמתאים לאפייה ואת החלק האמצעי פותחים מעט כדי להכניס לתוכו את הירקת ואת הדג. תוכלו להשתמש בירקות כגון: עגבניות שרי, שום קונפי, טבעות בצל סגול, אספרגוס, פרוסות חצילים, רצועות זוקיני, פלפלים קלויים, בצל ירוק ועוד. אפשר להניח כל ירק בנפרד בכל סירה או לעשות מיקס ירקות מגניב וצבעוני. מעל הירקות מניחים את נתח הסלמון ומעליו ציפוי שעשוי מפיסטוקים קצוצים דק, בצל ירוק, עירית, כוסברה ופטרוזיליה מתובלים היטב עם שמן זית, אבקת שום, מלח ופלפל שחור ומורחים בנדיבות על הנתח. מכאן המנה ממשיכה לאפייה בתנור בחום גבוה לכ-10 דקות. בסוף תצא לכם מנה של סלמון בתנור שלא תוכלו להפסיק להתפעל מיופייה ומטעמה המשובח.
סלמון וולינגטון
אומנם המנה המסורתית היא ביף וולינגטון אשר בה עוטפים נתח של בשר לרוב פילה מיניון בבצק ואופים אותם יחד. בגרסה הזו נעטוף את הסלמון ביחד עם גבינות שמנת ופרמז'ן, חמאה ועלי תרד למאפה מפנק במיוחד. בצק הפילאס אשר יעטוף את כל הטוב הזה יחד, יעניק לדג שלכם עסיסיות כפי שלא טעמתם, שכן שכבת הבצק מגינה על הדג מפני התייבשות והוא הופך לרך ועסיסי. שילוב הטעמים בין הגבינות, החמאה, התרד והדג בתוך הבצק הוא פשוט מושלם. מומלץ מאוד להכין את המנה ולהגיש אותה מיד ולא לאפות ולהמתין עם הגשתה, כדי שהתרד והגבינות לא יגירו נוזלים וירטיבו את הבצק מבפנים.
סלמון ברוטב תפוזים ופיסטוקים
האמת שהמחשבה הראשונה על תפוזים ואפייה מעוררת קונוטציה דווקא של עוגת תפוזים, אבל דווקא כאן הם משולבים יחד עם נתחי סלמון עסיסיים וקראסט של פיסטוק. משהו בשילוב הטעמים הזה שהופך את הסלמון למדהים. אל מיץ התפוזים הוסיפו דבש, כמה ענפי תימין, מלח ופלפל שחור גרוס, שיני שום קלופות והכניסו לאפייה קצרה לתנור בחום גבוה.

מוגש מטעם: chef-lavan