המכון מספק סביבה בטיחותית במסגרת הליך ההחלמה
מכוני גמילה מסמים כוללים תוכניות שיקום אשר נועדו לענות על הצרכים האישיים של המכורים באמצעות תוכניות החלמה מותאמות אישית וסביבה המספקת בטיחות מפני גורמים להישנות במהלך תהליך ההחלמה מהתמכרות.
אילו יתרונות יש למכון גמילה מסמים? מרכזי גמילה מסמים הם דרך להחלים מהתמכרות לסמים. הם נועדו לשמש כמרפאות שיקום ומהווים סוג של טיפול בהתמכרות לסמים. מכון גמילה מסמים יכול לסייע למכורים במגוון דרכים כמו למשל הענקת תמיכה דרושה, ייעוץ רפואי, מפגשים קבוצתיים והתערבות של אנשי מקצוע במידת הצורך על מנת לאפשר למכורים לקבל את הטיפול הטוב ביותר.
יתרון נוסף הוא בכך שהוא מלמד אותם על הסיכונים הכרוכים בתרופות, כך שהם יודעים כיצד להימנע מסיכונים אלו בעתיד כאשר הם נתקלים במצבים דומים. כמו כן, נמצא כי תוכניות גמילה מסמים מפחיתות את הסיכון להישנות וכן השלכות חברתיות אחרות הנלוות להתמכרות, כגון ירידה בפריון העבודה ומובילות ליותר פעילות פשיעה. יתרון אחרון הוא שהם מספקים מבנה והכוונה לאנשים הזקוקים לכך.
1 צפייה בגלריה
שבטיא מכון לגמילה מסמים
שבטיא מכון לגמילה מסמים
שבטיא מכון לגמילה מסמים
(צילום: CANVA)
חשיבות קבוצות התמיכה במסגרת ההחלמה תוכנית גמילה מסמים מציעה יתרונות רבים למי שנאבק בהתמכרות. מכון גמילה מסמים הוא מקום בו ניתן ללמוד על מחלת ההתמכרות ולעבוד על החלמה ללא כל הסחות דעת. צוות המרכז יסייע לכם לגמילה מהתלות בסמים או באלכוהול, שעלול להיות תהליך מסוכן, במיוחד כשמדובר בסמים רבי עוצמה כמו הרואין.
מרכז גמילה טוב יספק גם קבוצות תמיכה והרצאות חינוכיות שיאפשרו למכורים לדבר על הבעיות שלהם עם אנשים אחרים שנאבקים בהתמכרות. התמכרות כונתה "מחלה משפחתית" מכיוון שהיא משפיעה על כל מי שנמצא בסביבת המכור, ולכן חשובה גם לטפל ביקרים בזמן הטיפול.
גמילה מסמים עוזרת לאנשים לעמוד על הרגליים על ידי לימוד מיומנויות חיוניות בחיי היומיום שלהם. לדוגמה, הם מכסים נושאים חשובים כמו תקשורת בין אישית, ניהול זמן ומיומנויות אוריינות פיננסית, בין היתר.
יתר על כן, תוכניות גמילה מסמים מציעות הדרכה למכור המחלים כדי לוודא שהם מתרחקים מסמים לנצח. ההדרכה כוללת מפגשים טיפוליים ותכנית 12 השלבים. תוכנית זו היא חלק חיוני בגמילה מסמים מכיוון שהיא עוזרת לאנשים להימנע מחזרה להתמכרות לאחר שהתפכחו במשך זמן מה. סוג זה של טיפול גם עוזר לאנשים להתמודד עם מתח ולשפר את מצב בריאותם הנפשי.
מהם האתגרים העומדים בפני אנשים המצויים במכון גמילה מסמים? ישנם מספר אתגרים איתם מתמודדים מכורים מחלימים. חשוב להם להיות מודעים לאתגרים הללו כדי שיוכלו להתמודד איתם כמו שצריך במסגרת הטיפול במקום כמו מכון גמילה מסמים.
האתגר הראשון שעמו נאלצים להתמודד מכורים מחלימים הוא הגמילה הפיזית מהסם. זה כאשר הגוף שלהם מתחיל להרגיש את ההשפעות של חוסר גישה לתרופה שהוא היה רגיל לה או להיות תלוי בה. יהיו להם תסמינים פיזיים ונפשיים, כגון רעד, דיכאון, חרדה ושינויים במצב הרוח.
האתגר הבא של מכורים מחלימים הוא להתרחק מטריגרים בסביבתם. אלו אנשים ודברים בחיים שיגרמו להם לרצות לחזור ולהיכנס להרגלים ישנים- כמו חברים שעדיין משתמשים בסמים או מבלים יותר מדי זמן בסמים בעצמם. מכורים מחלימים צריכים להיות מודעים למקום שבו הם נמצאים ולדעת מהי סביבה מתאימה עבורם ומהי סביבה העשויה להיות מסוכנת עבורם. באמצעות סיוע של אנשי מקצוע הם מקבלים את הכלים המתאימים אשר יסייעו להם ביצירת סביבה מתאימה עבורם לאורך ההחלמה וגם לאחר מכן.