נגמרו החגיגות: ראש עיריית כפר סבא רפי סער הנחה את הצוותים המקצועיים בעירייה להגביל את הסכום שישולם לאומנים המופיעים במסגרת חגיגות יום העצמאות.
1 צפייה בגלריה
צילום: רמי זרנגר
צילום: רמי זרנגר
צילום: רמי זרנגר
מדובר בהחלטה שהתקבלה טרם המלצת משרד הפנים בנושא, לקבל את המלצות הוועדה הציבורית לגיבוש כללי אתיקה לתקציב אומן במסגרת אירועים המוניים ברשויות מקומיות.
על פי ההחלטה שהתקבלה בעיריית כפר סבא, עליה המליץ כאמור גם משרד הפנים, תגביל העירייה את ההתקשרות עם אומנים שיופיעו במסגרת חגיגות יום העצמאות שיתקיימו בעיר לסכום כולל של עד 70 אלף שקלים להופעה בת כשעה.
כפר סבא היא אחת מהרשויות המובילות בארץ שקיבלו החלטה דומה לזו שהתקבלה על ידי ראש העיר, ביניהן עיריות תל אביב ורמת גן, כאשר על פי מכתב שהוציאו מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ומנכ"ל מרכז השלטון המקומי שלמה דולברג, הומלץ לרשויות מקומיות לקבוע רף לשכר האומנים להופעה בת שעה וזאת בעקבות דיון בוועדה הציבורית לגיבוש כללי האתיקה לתקצוב אומן במסגרת אירועים המוניים ברשויות מקומיות ולקראת הופעות יום העצמאות והופעות הקיץ לשנת תש"ף.
ראש העירייה רפי סער: "מדובר בהחלטה בעלת משמעות ניכרת בכל הנוגע לקיום אירועים ואני קורא לראשי רשויות מקומיות נוספות ברחבי הארץ להצטרף ליוזמה חשובה זו".