מכונות ומכשירים, קווים ישרים ונקיים, סימטריה והרמוניה, כל אלו יאפיינו את העיצוב המודרני, לצד מודולריות והתאמה אישית – תנאים מחייבים לעיצוב מוצלח. אז הנה, אנחנו מתחילים.
עיצוב נקי – בית נקי
התחושה המופלאה של "אחרי המקלחת" לפעמים נעימה יותר מהמקלחת עצמה. בכל הנוגע למטבח, אנחנו רוצים להרגיש רעננים ונקיים כל הזמן. המטבח הוא "מפעל קטן", ולשמור עליו נקי זה לפעמים אתגר גדול. אחד המאפיינים הבולטים של המטבח המודרני הוא המשטחים הקלים לניקוי, והעיצוב הנקי מלכתחילה, במחשבה תחילה על אסתטיקה ונוי, לצד יעילות ונוחות בשימוש.

1 צפייה בגלריה
מטבח מודרני
מטבח מודרני
מטבח מודרני
(צילום: pixabay)

כדי להגיע לשילוב הזה בצורה מושלמת המטבח המודרני מיישם אלמנטים כמו:
• אינטגרציה של מכשירי החשמל כחלק מהעיצוב הכולל – שלא כמו המטבחים המיושנים, בהם פשוט עיצבו מטבח, והשאירו את זה בידי בעל הבית להתאים את מכשירי החשמל למרחב, העיצוב המודרני למטבח מבין שאם אין התאמה במחשבה תחילה, זה פשוט לא ייראה טוב, ולרוב גם יהיה לא נוח. לכן האינטגרציה הזו כה חשובה וכה חיונית לעיצוב כבר משלב הרעיון הראשוני.
• מנגנוני סגירה חכמים – שמעתם פעם מגירה נטרקת? זה לא היה במטבח מודרני שעוצב כהלכה. במטבחים המודרניים באמת לא מתפשרים לעולם על טכנולוגיה. מודרני אומר, בין היתר, טכנולוגי, ומנגנוני סגירה חכמה וסגירה שקטה הם חלק בלתי נפרד מהעיצוב.
• הסתרה והעלמה – יש דברים שצריכים להיות מוסתרים, ולא כי הם סוד. עיצוב ואסתטיקה הן תורות הנשענות על מדע, ובכל הנוגע למראה מדובר בדרך שבה העין האנושית תופסת את המרחב ותופסת אסתטיקה. העיצוב המודרני מבין זאת, ודואג להתאים את הקווים והמשטחים, הפינות והזוויות בצורה הרמונית להפליא.
• בטיחות מעל לכל – תקנים מחמירים הם חלק בלתי נפרד מהעולם המודרני, וטוב שכך. אם תחשבו על זה, הרי שהמטבח המודרני כולל עבודה עם מים, אש וגז וכמובן עם חשמל. עיצוב מטבח מודרני חייב להיות עיצוב נבון, שמאפשר לכם לעבוד בבטיחות גבוהה, תוך שאתם משלבים כלים שונים ומכשירים שונים ללא כל סיכון, לעיתים בו זמנית ובמרחב עבודה לא גדול.
• צבעים נכונים ולא מוגזמים – אם ראיתם פעם תמונות מטבח מודרני אונליין או שביקרתם באולם תצוגה או פשוט אצל חברים עם מטבח מעוצב כראוי, בוודאי הבחנתם שכמעט לא הבחנתם בדבר. הכול היה הרמוני, ושום דבר לא תפס את העין בצורה לא נעימה או מוגזמת. האחידות הזו וההרמוניה הזו נשענים על מחשבה תחילה, עד לרמת הצבע של מכשירי החשמל, ואפילו עד לרמת הסכו"ם.

מוגש מטעם sagitorem