בחירת רופא השיניים שלכם היא עניים חשוב ועליכם כמטופלים להתחשב במספר היבטים כדי לבחור את רופא השיניים ואת אופי המרפאה המתאימים לכם. כמו כן, בחירה ברופא שמקבל קרוב לבית תקל עליכם להגיע למרפאה ולהתמיד בטיפולים ובביקורות הנדרשות.
האם כדאי להיות מטופלים אצל רופא שיניים בקופת החולים
כל אדם צריך לבחור רופא שיניים, בדיוק כפי שהוא זקוק שיהיה לו את רופא המשפחה שלו. אך מה עדיף? לפנות את רופא שיניים מטעם קופת החולים או אל רופא המקבל במרפאה פרטית?
במקרים מיוחדים כאשר אנו צריכים רופא שיניים המתמחה בתחום מסוים, נפנה לקבל המלצות מהקרובים שלנו, אך מה קורה כאשר רוצים להגיע לבדיקה שגרתית? או לחלופין כאשר יש כאב ובעיה אקוטיים?. כמו בכל תחום אחר רפואת השיניים הפרטית מציעה זמינות גבוהה יותר ומכאן נוחות רבה יותר למטופלים. כיוון שהשירות בקופות החולים הוא זול יותר, ישנם מטופלים רבים שבוחרים ברופא מטעם הקופה מה שיוצר עומס במרפאות הציבוריות. לא אחת זמן ההתמתנה לתור דרך קופת החולים הוא ממושך, ויש פחות גמישות גם כאשר מדובר בצורך בתור דחוף.

1 צפייה בגלריה
רופא שיניים
רופא שיניים
רופא שיניים
(צילום: FREEPIK)

כמו כן, במרפאת השיניים של קופת החולים עובדים יותר רופאים ותיתכן תחלופה ביניהם, כך שגם אם המטופל בוחר רופא מסוים ומתחיל אתו טיפול, ייתכן ובמשך הזמן יועבר לטיפול בידי רופא אחר שאינו מכיר.
נקודה נוספת היא שדרך הקופה יש זמן המוקצב לכל מטופל ושוב, גם כאן אין יותר מדי גמישות. לא תמיד תוכלו לקבל יחס אישי או הסברים מעמיקים על הטיפול מפאת חוסר זמן. לא אחת מטופלים שהתנסו במרפאות השיניים הציבוריות של קופות החולים התלוננו על היחס ועל רמת הטיפול שקיבלו.
גרים בכפר סבא ומחפשים רופא שיניים בכפר סבא ומרפאה פרטית בה תוכלו לקבל את הטיפול הטוב ביותר ? הכירו את קאלמה קליניק – מרפאת שיניים מתקדמת לטיפולי שיקום הפה, טיפולי אסתטיקה, טיפלים מניעתיים ועוד. אל תתפשרו על בריאות הפה שלכם!
טיפול אצל רופא שיניים פרטי קרוב לבית
לרוב מרפאות שיניים פרטיות מסבירות פנים למטופל ויש הבדל משמעותי בנקודה זו אל מול המרפאות של קופות החולים. כמו כן כל רופא שיניים פרטי שם דגש רב על היחס וההסברים הנדרשים לכל מטופל על פי מצבו. ההסברים הללו חשובים לטובת הצלחת הטיפול מבחינת שיתוף הפעולה מצד המטופל, ומבחינת האמון בין המטופל לרופא השיניים שזהו דבר חשוב מאוד. אמנם עלויות הביקור ועלויות הטיפולים במרפאה פרטית שקרובה לביתם גבוהים יותר באופן משמעותי מאשר בקופות החולים, אבל אין ספק שהיחס שתקבלו וטיב הטיפול יהיו בהתאם למחיר שתשלמו.

מוגש מטעם: כלמה קליניק