נעים מאוד, שמי ניר זר, קואצ'ר, מומחה באימון מנטלי לצעירות וצעירים בדרך להגשמת חלומותיהם. למעלה מעשור שאני מלווה את המתאמנים שלי בדרך החתחתים, בסבך העכבות הרגשיים שלהם, ומוביל אותם יד ביד למטרות הכי נכספות שלהם, אם זה בתחום האישי, הקריירה או בתחום האקדמי. במהלך השנים צברתי ניסיון עצום ומצאתי את הדרך לסייע למאות מתאמנים למצוא את הכוחות הפנימיים שלהם כדי לפרוץ קדימה במלוא העוצמה ולכבוש את החיים בלהט ובהתלהבות. בואו לגלות יחד איתי כאן, איך זה אפשרי גם לכם.
2 צפייה בגלריה
ניר זך
ניר זך
ניר זר
(צילום: יח"צ)
ובכן, זה מתחיל בנטייה הטבעית שלנו, לאחר שהיינו שקועים בפרויקט גדול ואינטנסיבי, "להתמסר" לחוסר הערכה למה שהשגנו עד כה. לא להעריך את ההצלחות הקטנות וגם הגדולות שלנו, משום שאנחנו שקועים במבט לעתיד וכל מה שאנחנו רואים עכשיו זה ערפל סמיך ומתעתע של חוסר וודאות. אני מציע לכם, לפני הכול, לשחרר את האחיזה מהעתיד שאתם מצפים לו ולהתבונן על כל מה שהשגתם עד כה. כן, תסמכו על עצמכם שאתם תדעו להמשיך באותה דרך להגיע גם להישגים חדשים ואתם תדעו להתגבר על כל אתגר בהמשך.
ההתבוננות הזו פנימה, היא חיונית להמשך ומעניקה לנו נקודת מבט טובה יותר, האמת גם מדויקת יותר לעתיד. אין שום סיבה שלא נצליח ליצור עתיד טוב ואפילו טוב יותר. תהנו מההישגים שלכם עד כה, מהחוויות הייחודיות שחוויתם, מותר לכם לטפוח על השכם של עצמכם, להתעודד ובעיקר לסמוך על הכוחות הפנימיים שצברתם גם בזכות הניסיון שלכם.
2 צפייה בגלריה
ניר זך
ניר זך
ניר זר
(צילום: יח"צ)
כאשר אתם מוותרים לכמה רגעים על השאלות החשובות כמו מה תעשו בעתיד, מה תלמדו, לאן תטיילו ועם מי, במה תעבדו וכדומה, אתם מאפשרים לעצמכם להניע את כוח המחשבה שלכם למקום יותר ברור ומעצים. האני מניח שיש לכם רשימה של הישגים בחיים, הצלחות וחוויות מעצימות, גם כישלונות שאפשר ללמוד מהם. תקדישו להם מחשבה, תתענגו עליהם, תשמחו בחלקכם ותתעצמו לקראת המשך המסע שלכם. שיהיה ברור, כאשר אנחנו יוצאים למסע החיים המורכב והמאתגר עם כוחות רעננים ותעצומות נפש, עם ביטחון עצמי והכרה ביכולות שלנו, החיים הופכים זורמים ונעימים כפי שהם צריכים להיות.
כיוון שאני יודע שהשאלות האלה אינן מועילות וייתכן שהן אף מעכבות את דרכם של המשוחררים הצעירים, בכל שיחה שלי איתם אני תמיד משתדל לכוון אותם לתובנה הזאת. אף שבשיחות האימון האישי אנחנו מבינים שאלה שאלות שנובעות מאהבתם החזקה של בני המשפחה, אנחנו משתדלים לשים את האהבה הזאת בצד ולהתמודד עם שאלות חשובות יותר – איפה אני פוגש את עצמי בנקודת הזמן הזאת? מה חשוב לי כרגע? מה נכון לי עכשיו? מה אני רוצה?
כשאני פוגש את עצמי
כשאני פוגש בראשונה את הצעירים המתחבטים האלה, אני מבקש מהם להתבונן פנימה ולספוג את התחושות. אני מבקש שידעו שזהו המרחב האישי שלהם. אל המרחב הזה הם הגיעו כדי לפגוש את עצמם אולי בפעם הראשונה, לאחר שהיו נתונים במאמץ אדיר לשרת אחרים במהלך שרותם הצבאי. אני מסביר להם שתהליך האימון הזה שייך להם ורק להם, ואני כאן כדי לכוון אותם בדרכם אל עצמם. ההבנה שהם הגיעו למרחב אישי ומתחילים בתהליך שיוביל אותם אל עצמם ואל החיים המספקים שהם שואפים להם, נוסכת בהם המון שלווה ורוגע. ומהמקום השלו הזה אנחנו יוצאים לדרך.
מה חשוב לי בנקודת הזמן הזו?
בתוך המרחב השקט של תהליך האימון האישי הם אומרים לי – רובנו עדיין כפופים לנורמות ותכתיבים חברתיים וחושבים שמסלול החיים זה משהו שהוחלט בעבורנו, ולנו אין שום קשר אליו. אנחנו פשוט צריכים להיכנס למסלול ולא לשאול שאלות. ואני משיב להם בשאלה – ומה אם אני לא רוצה? מה אם זה לא מתאים לי? מה אם אני חולם על דברים אחרים?
אדם חכם אמר פעם – אם אתה רוצה למצוא תשובות, שאל שאלות והמתן. אז זה מה שאנחנו עושים יחד. אנחנו שואלים שאלות וממתינים. מי יצר את הנורמות החברתיות האלה? למה צריך לצאת לטיול הגדול אחרי הצבא? למה דחוף לחזור כעבור שנה ולהירשם לפסיכומטרי? למה אסור לנו לפספס את שנת הלימודים הבאה? ומה לגבי לימודים? אנחנו בכלל יודעים מה אנחנו רוצים ללמוד? ואולי מתאים לנו דווקא לעבוד? או לקפוץ מקורס לקורס סתם כך ולהעשיר את הידע, או לרכוש מקצוע?
כשאני מבקש מהם לשאול שאלות, אני למעשה מכוון אותם פנימה אל תוך עצמם. כי רק משם יגיעו התשובות. וכשהם מתחילים למצוא את התשובות הם כבר יודעים בדיוק מי הם ומה חשוב להם ברגע זה ממש.
איך לנתב את הלחץ המשפחתי
כמאמן אישי להתמודדות עם מצבי לחץ אני פוגש את הצעירים המיוחדים האלה במקומות הכי פגיעים שלהם. התהליך שהם עוברים הוא מאתגר אך גם מספק. הדרך שלנו אל תוך עצמנו מלאה מהמורות, ורבות מהמהמורות הללו נובע מהלחץ המשפחתי ומהנורמות החברתיות להתחיל, לנוע, לצאת, להגיע, להשיג, להתקדם, להצליח, ואין לזה סוף. אל תכעסו על בני המשפחה. הם עושים זאת מתוך דאגה לעתידכם.
מניסיוני האישי למדתי שבלחץ הזה לא כדאי להילחם. את הלחץ הזה צריך פשוט למוסס. כיוון שאנחנו מבינים שהוא נובע מאהבה ודאגה, אנחנו נשתמש בו. אם נפנה אל אימא או אבא ונאמר להם בפשטות – אנחנו עוד לא יודעים, אנחנו עוד לא בטוחים, עדיין לא החלטנו, ואז נשאל אותם – מה דעתכם? אולי יש לכם עצה טובה? מה הייתם עושים במקומנו? אני מבטיח לכם שאין דרך טובה מזאת לעצור את זרם השאלות, למוסס את הלחץ ופשוט לקבל חיבוק חם ואוהב. וזה בעצם כל מה שאנחנו רוצים, לא?
אלה החיים שלי
התובנה החשובה ביותר בכל תהליך אימון היא שאני חי את החיים שלי וצריך לעשות את מה שנכון לי. אם נדע בדיוק מי אנחנו באמת ונפעל מתוך האמת שלנו, נקבל ארגז כלים שילווה אותנו בכל מהמורה ובכל אתגר שיציבו לנו החיים. אנחנו במרבית שלבי החיים רואים את האתגר הנוכחי כקשה ביותר, כחומה הגבוהה ביותר שנקרתה בדרכנו, אך זהו רק קיר קטן שצריך ללמד אותנו בעיקר על עצמנו ולהכין אותנו לעבר האתגרים הבאים, ממקום של הכרות עצמית ואמונה עצמית.
רוצים לצאת יחד למסע לגילוי עצמי? צרו איתי קשר. אני מבטיח לכם דרך מדהימה ונקודת סיום מפתיעה.
ניר זר – מומחה לאימון מנטלי
טלפון - 072-3971579