מהן אפשרויות הלימודים והתעסוקה באירופה?
מי שמחזיק בדרכון גרמני יכול ללמוד, לגור ולעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי בחופשיות וללא מגבלת זמן. מאחר ומדובר במדינות רבות, 27 ליתר דיוק, כמו גרמניה, פורטוגל, הולנד, צרפת ועוד. המשמעות של זה היא שתוכלו למצוא אפשרויות תעסוקה רבות בתחומים רבים בכל אחת מהמדינות השונות. גם אם אינכם דוברים את השפה המקומית, לרוב בערים הגדולות של המדינות תוכלו למצוא גם לא מעט הצעות תעסוקה באנגלית אליהן תוכלו להגיש מועמדות.
כדי לעבוד בגרמניה או בשאר מדינות האיחוד לא תזדקקו לוויזת עבודה, כל עוד אתם מחזיקים באזרחות גרמנית. כלומר חלק נרחב מיבשת אירופה פתוח בפניכם אם אתם מעוניינים לצאת לדרך חדשה. ואם תרצו לפתוח עסק, תהיו זכאים גם לתמיכה של הרשויות הגרמניות במיזמים שונים.
גם עבור סטודנטים אזרחות גרמנית מעניקה הזדמנות פז. עם האזרחות הגרמנית תוכלו ללמוד לתואר בכל מוסד לימודים במדינות האיחוד. בנוסף, לא פעם ישנו סבסוד המוענק על שכר הלימוד עבור אזרחים של האיחוד. כמו כן, ישנם מוסדות לימוד בגרמניה בהם תוכלו ללמוד לגמרי בחינם, הודות לאזרחות הגרמנית שלכם.
כפי שאתם יכולים לראות אזרחות גרמנית אינה רק מאפשר נסיעה למקומות שונים בעולם ללא צורך בויזה, כמו לארצות הברית למשל, היא גם טומנת בחובה את ההזדמנות לחוות חוויה ייחודית ופורצת גבולות, חוויה אשר תעשיר אתכם עד מאוד בין אם תבחרו לעבוד או ללמוד בגרמניה ובשאר מדינות האיחוד האירופי. אמנם אפשר ללמוד או לעבוד באירופה באמצעות אשרות שהייה וויזות שונות, אך עם אזרחות גרמנית תוכלו לעשות כן ביתר קלות ובחופשיות יתרה.
איך אפשר לדעת אם יש לי זכאות לאזרחות גרמנית?
אם אתם רוצים להפוך את החלום למציאות ולהגיש בקשה לקבלת אזרחות גרמנית , חשוב קודם כל לוודא שאתם אכן זכאים לקבל אותה. בעבר, החוקים אשר הקנו זכאות לניצולי שואה ולצאצאיהם לקבל אזרחות היו די נוקשים ומצומצמים. לכן, במשך שנים רבות משפחות שלמות שהן צאצאים של אזרחים גרמנים לשעבר, לא יכלו ליהנות מהזכות לקבל אזרחות. למרבה המזל, בשנים האחרונות נכנסו תיקונים חדשים לחוק האזרחות הגרמני שיצרו פתח חדש לאותן משפחות לקבל את האזרחות שלהם.
באחד מהסעיפים החדשים המרחיבים את אפשרויות הזכאות נקבע כי הצאצאים של מי שהיה להם מרכז חיים בגרמניה עוד לפני תחילת מלחמת העולם השנייה, עד ה-30 בינואר 1933, אשר היה להם מרכז חיים במדינה ונאלצו לוותר על אזרחותם בשל רדיפה, יהיו זכאים לקבל אזרחות. בנוסף, אם בעבר לא ניתן היה לקבל אזרחות דרך אם אלא דרך האב בלבד, היום לפי התיקונים החדשים לחוק ניתנת האפשרות לקבל דרכון גרמני גם לצאצאי נשים גרמניות שבעליהם לא היו גרמנים.
כמובן שבעת הגשת הבקשה שלכם תצטרכו להוכיח שאתם אכן זכאים לקבל את האזרחות. את ההוכחה צריך להציג באמצעות מסמכים אשר מוכיחים את התושבות של הנרדף או הנרדפת בגרמניה בשנים המקנות זכאות. איסוף המסמכים המוכיחים את הזכאות הוא השלב הכי קריטי בתהליך ולא ניתן להימנע ממנו, שכן על סמך זה תוכלו להצדיק את הבקשה שלכם.

1 צפייה בגלריה
משרד עורכי דין D.P
משרד עורכי דין D.P
משרד עורכי דין D.P
(צילום: יח"צ)

איך מתחילים את תהליך הבקשה?
השלב הראשון בבקשה שלכם לקבלת אזרחות גרמנית הוא כמובן בירור האם יש לכם את הזכאות הנדרשת. במשרדינו אנו מתמחים בתהליך של הגשת בקשות לקבלת אזרחות גרמנית. הודות לידע הנרחב שבידינו והניסיון הרב של עורכי הדין שלנו, נוכל לסייע לכם להבין האם אכן אתם עומדים בתנאי הזכאות. אנו יודעים שלכל מקרה יש את הסיפור שלו ולא מדובר בתהליך שהוא "העתק-הדבק" עבור כל מגיש בקשה. לכן, חשוב לנו לקיים פגישת ייעוץ כדי שנוכל להבין את המקרה האישי שלכם. כך, נוכל לקבוע גם אילו מסמכים דרושים לכם כדי להגיש בקשה בעלת סיכויי הצלחה גבוהים.
אם יש דבר אחד שהגרמנים מצטיינים בו הרי זהו סדר וארגון, בייחוד בכל הקשור למסמכים. זהו יתרון גדול מאוד עבור לא מעט ישראלים אשר רוצים להגיש בקשה לקבלת אזרחות גרמנית, שכן לא תמיד ניתן להשיג את המסמכים הדרושים מבן המשפחה שנמלט מגרמניה. אך הודות לסדר הגרמני המופתי, עדיין ניתן למצוא רבים מהמסמכים בארכיונים בגרמניה. כל שדרוש הוא לפנות לארכיונים הרלוונטיים ולהגיש בקשה למציאת המסמכים. עם אתם מעדיפים לחסוך זמן ולא להתמודד עם הבירוקרטיה של הפנייה לארכיונים, עורכי הדין המומחים שלנו ישמחו לערוך את הפניות בשמכם.
יש עוד תנאים שצריך לעמוד בהם כדי לקבל אזרחות גרמנית?
מלבד הדרישה להוכחת הזכאות והגשת מסמכים בשמכם כמו תמצית רישום ותעודת יושר, לא תאלצו לעמוד בתנאים אחרים כדי לקבל את האזרחות שלכם. כלומר, לא תצטרכו לעבור מבחנים של ממשל, פוליטיקה והיסטוריה, ולא תצטרכו גם לעבור מבחן שפה.
בנוסף, כדי לקבל את האזרחות גם לא תצטרכו לעבור לגור בגרמניה, לא תאלצו לוותר על הדרכון הישראלי, ועדיין תוכלו לשרת בצה"ל, גם בסדיר וגם בקבע. אם כן, אמנם מדובר בתהליך מורכב מבחינת איסוף מסמכים, תרגומים ועמידה בתנאים של הרשויות בגרמניה, אך עדיין ישנם גם תנאים מקלים המאפשר השבת האזרחות האבודה למשפחה, כתיקון כלשהו על העוול שנגרם ליהודים בזמן שלטון הנאצים.
לסיכום, האזרחות הגרמנית יכולה לפתוח בפניכם דלתות חדשות דרכן תוכלו להיכנס ולצאת לעולם מרתק של הזדמנויות. אם יש לכם את האפשרות להיות זכאים לאזרחות גרמנית , אנו בהחלט ממליצים שלא תוותרו על הזדמנות הפז הזו.
אם אתם רוצים לצאת לדרך החדשה הזו ואינכם יודעים מאיפה להתחיל את תהליך הבקשה, משרד עורכי הדין שלנו מתמחה בדיוק בנושא הזה, כך שיש לנו את כל הכלים הדרושים כדי לסייע לכם.
מוגש מטעם: משרד עורכי דין D.P