מתי בפעם האחרונה לבשתם חליפה, אם בכלל? אצל רובנו זה יקרה ככל הנראה רק אם נהיה בחתונה, שלנו או של אחרים. עם זאת, יש לא מעט שאינם מסתפקים בחליפה רק לצורך בגדי חתונה - אלא לובשים חליפות דרך קבע גם בישראל, בה זה פחות נהוג בהשוואה לאירופה או ארצות הברית.
מותג האופנה לגבר "יוסי בן נון" עם כמה דוגמאות בולטות.

1 צפייה בגלריה
חליפות
חליפות
חליפות
(צילום: PIXABAY)

פוליטיקאים
אין כמעט מצב שתתפסו פוליטיקאי ללא חליפה כלשהי, במיוחד כשהוא / היא בשעות העבודה. בין אם זה במשכן הכנסת ובין אם בראיון בטלוויזיה או בנסיעות בין לבין, כמעט תמיד נראה אותם לבושים במיטב החליפות (גם בישראל וגם ברוב מדינות המערב).
מדוע בעצם? זו כנראה מסורת שהשתרשה ממדינות אירופה, ובסוף זלגה גם אלינו בישראל. עם זאת, ראוי לציין שלא כל הפוליטיקאים לובשים חליפות, בייחוד כאשר מדובר במדינות טוטליטריות עם משטר צבאי (בדגש על מדינות ערביות / מוסלמיות, צפון קוריאה, חלק ממדינות אפריקה וכן הלאה).
אנשי עסקים
לעיתים קרובות, רושם ראשון עשוי להיות ההבדל בין עסקה שהתממשה ובין עסקה שנכשלה. אנשי עסקים רבים לבושים בחליפות מהודרות, חלקן אף יקרות מאוד, וכל זה כדי לשדר את הביטחון והמסר הרצוי.
איש עסקים שיופיע לפגישה עם מכנסיים קצרים וגופייה, ככל הנראה לא יקבל את אותה התייחסות (אם כי המיליארדרים של אפל, פייסבוק וחברות נוספות די שברו את סגנון החליפה לטובת ג'ינס וטי שירט). בארצות הברית אף נהוג עד היום להגיע לראיונות עבודה בחליפה, במיוחד אם מדובר במשרות בכירות.
עורכי דין
כשמדובר בעורכי דין, התפקיד מחייב כפי שנהוג לומר. אומנם זה לא חוק גורף, אבל נהוג שעורכי דין לובשים חליפות - ולא מדובר רק בגלימת עורך הדין המסורתית.
בדיוק כפי שרושם חיצוני קובע הרבה דברים כבר בשבריר השנייה הראשון, כך גם בכל הנוגע להופעתם החיצונית של עורכי דין רבים - במיוחד אלו שתפקידם מחייב אותם בפגישות, בהופעה בבתי משפט ובראיונות בתקשורת.
אנשי תקשורת וחדשות
ואם כבר הזכרנו אנשי תקשורת, תראו לי מגיש חדשות אחד בלי חליפה מחויטת באולפן. אין כמעט מצב כזה, ולמעשה כך זה נהוג כבר עשרות שנים - ככל הנראה מאז המצאת הטלוויזיה וימיה הראשונים.
אגב אם תשימו לב, בדרך כלל מדובר בחליפות בצבעים סולידיים - אבל כאלו משתלבים היטב עם הצבע הכחול, שנהוג לשמש כרקע באולפנים רבים. מדוע דווקא כחול? מחקרים מצאו שכחול משרה תחושה של אמינות וסמכות, ולכן לא מפליא שהוא משמש צבע רקע ברוב אולפני החדשות.
המגזר הדתי-חרדי
לבוש מכובד והולם היה תמיד מנת חלקם של בני המגזר החרדי, ולעיתים קרובות גם המגזר הדתי. חרדים ודתיים רבים לובשים חליפות דרך קבע, ומקבלים שתי ציפורים ביד אחת - גם לבוש מכובד ויוקרתי המתאים למגוון סיטואציות, וגם כזה שאינו מפר את דגשי הצניעות המקובלים.
בני מצווה
ככל שהשנים חולפות, כך גדלות וצומחות גם הדרישות בכל הנוגע לחגיגות בר המצווה. אם לפני שנים היו מסתפקים בעלייה לתורה ובאיזה אירוע משפחתי בסיום, היום כבר מדובר בחליפות אלגנט לכל עניין ודבר. בני המצווה הגיעו לגיל בגרות, ולעיתים קרובות רוצים להרגיש גם כמו מבוגרים לכמה רגעים. מה יותר טוב מאשר להתהדר בחליפת בר מצווה איכותית ביום השמחה, וכנראה שגם בחגיגות שאחרי. אגב, חליפות לילדים זה אחד הדברים החמודים ביותר עלי אדמות.
נשף סיום
באותו קונספט כמו באירועי בר המצווה, גם מסיימי התיכון נוהגים כיום לחגוג בנשפי סיום עתירי חליפות (טוקסידו), שמלות ערב ולימוזינות מפונפנות. צעירי ישראל למדו את המיטב מצעירי ארצות הברית, ורבים מהם נוהגים לחגוג את נשף סיום כיתה יב' במסיבת פרום (Prom) אקסקלוסיבית. אחרי הכול, את התיכון מסיימים רק פעם אחת בחיים - אז למה לא להשקיע?


מוגש מטעם יוסי בן נון חליפות