כאשר אתם זקוקים למומחיות מסוימת, הולכים אל המומחים. ד"ר איאד נאסר מסביר על ההבדלים, ולמה הכי חשוב לשים לב.
ד"ר איאד נאסר – למומחיות יש משמעות
כמו מגוון של תחומים ברפואה, גם ברפואת שיניים ישנם רופאי שיניים רגילים ורופאי שיניים מומחים. זהו תחום שדורש רישוי מאד מסוים לטיפול שיניים תחת הרדמה ואילו הקלה ביותר. תחומי ההתמחות ברפואת שיניים הם:
• רופא שיניים המומחה לרפואת הפה
• מומחה בנושא שיקום הפה
• רופא המומחה לכירורגיית הפה והלסת
• מומחה בתחום הפתולוגיה האוראלית
• מומחים לאורתודנטיה, יישור השיניים
• מומחים לפריודונטיה, מחלות החניכיים
• מומחים לפדודונטיה, רפואת השיניים לנוער ולילדים
• מומחי רפואת שיניים בקהילות סגורות

1 צפייה בגלריה
רופא שיניים מומחה
רופא שיניים מומחה
רופא שיניים מומחה
(צילום: FREEPIK)

על פי ד"ר איאד נאסר גם טכנאי שיניים הוא תחום התמחות נוסף שבישראל הוא פחות מוכר. ישנם טכנאי שיניים רגילים, טכנאי שיניים מוסמכים וטכנאי שיניים מומחה. כאשר אתם מחפשים רופא שיניים מומחה חשוב שתבינו מלכתחילה במה הוא אמור להתמחות, וכך תדעו במה להתמקד.
מה זמני ההכשרה של מומחים שונים בתחום רפואת השיניים?
כאשר מדובר על מומחה לרפואת הפה, ההתמחות היא עד 4 שנים בנוסף ללימודי רפואת שיניים. מומחים ברפואת הפה מתמחים באבחון הקליני, בטיפול של מחלות הנמצאות בחלל הפה ובאבחון בעיות שעלולות להשליך על איברים נוספים בגוף. מומחה פה ולסת, כירורג מוסמך לקיים ניתוחים בלסתות, בפנים ובחלל הפה. על רופא השיניים הכירורג לבצע פרוצדורות ביניהן עקירה של שיני בינה, כריתת גידולים בחלל הפה, טיפול בשבר בלסת או בפנים, השתלת עצם בחניכיים ועוד מגוון פעולות כירורגיות באזור חלל הפה והלסת.
איך למצוא את המומחים הטובים ביותר ברפואת שיניים?
דוקטור איאד נאסר ממליץ לבדוק היטב את האנשים שאתם עובדים עמם או יוצרים עמם התקשרות. יש לוודא שרופא השיניים הוא בעל הסמכה של איגוד רופאי השיניים. אפשר לבדוק זאת באמצעות פניה אל אתר הסתדרות רפואת השיניים. דרך נוספת היא להסתמך על המלצות, חוות דעת וביקורות. רצוי על ידי אנשים שאתם סומכים עליהם. אם אין בנמצא, תמיד אפשר לפנות אל פלטפורמות דיגיטליות על מנת לקבל חוות דעת. אלו גם מאמתות את חוות הדעת ומוודאות שהן אותנטיות. מציאת צוות מומחים או רופא מומחה על פי ד"ר איאד נאסר יכולה להתקיים באמצעות שירות במרפאה בה יש מקבץ של מומחים, או רופא שיש לו קליניקה פרטית משלו. אין באמת העדפה בנושא זה. ישנם אנשים המחפשים מרפאה בה יש צוות של רופאים, וישנם אנשים המעדיפים להגיע אל קליניקה פרטית. כך או כך, כאשר הידיים המטפלות בכם הן הידיים הטובות ביותר, אתם יכולים להיות רגועים ובטוחים. רופא שיניים מומחה יכול לאבחן, לטפל, ולשלוח לבדיקות מקיפות יותר ולבצע פעולות כירורגיות שלא כל רופא יכול. זוהי לא רק מומחיות, אלא מיומנות שהולכת לשפר לכם את איכות החיים ברמה משמעותית וגבוהה.
מוגש מטעם: דר איאד נאסר