• כדאי לשקול אימוץ - בעת בה אנו מדברים על צירוף כלבים למשפחה, ראוי לציין כי המקום ממנו אתם משיגים את הכלב יכול להיות בעל חשיבות עצומה. למעשה, ייתכן כי אימוץ יהיה עדיף על קניה במרבית המקרים מאחר וכלבים גזעיים נוטים לחלות יותר מאחר ולכל גזע יש מחלה מסוימת אשר הוא נוטה יותר לחלות בה, מחלה אשר עוברת בצורה תורשתית במרבית המקרים. יתר על כן, כאשר אתם מאמצים כלב אתם מעניקים בית לכלב שלא בהכרח היה נבחר באותה קלות על ידי מישהו אחר.

1 צפייה בגלריה
חנות כלבים
חנות כלבים
חנות כלבים
(צילום: FREEPIK)

• בחרו את הגזע בקפידה - בעוד שבמרבית המקרים אנו ממליצים על אימוץ, ראוי לציין כי גם במקרים בהם אתם מאמצים כלב מעורב ייתכן כי ידוע על אחד מהגזעים שלו. למעשה, כאשר אתם בוחרים את החבר החדש שלכם חשוב מאוד לבחור את סוג הגזע לא לפי מראה אלא לפי בדיקה קצרה אודות גזעי כלבים שונים ובחירה מושכלת בגזע שיתאים בצורה הטובה ביותר לאורח החיים שלכם.
• מעקבים הם חשובים - כאשר מדובר על שמירה על בריאותו של הכלב החדש שלכם, ראוי לציין כי מעקב שוטף אצל הוטרינר הוא חובה לכל דבר ועניין ולא אפשרות. למעשה, על מנת לוודא שהכלב שלכם נחשב לכלב בריא עליכם להיות בקשר ישיר עם וטרינר ולספק לכלבכם את כל הצרכים הרפואיים שלו.
• התזונה קובעת - בעוד שחיסונים ראשוניים ומעקבים אצל וטרינר הם חשובים מאוד, ראוי לציין כי איכות התזונה אשר הכלב שלכם צורך משפיעה באופן ישיר על איכות חייו ובריאותו שכן, אוכל איכותי יכול לתרום רבות לעיכול טוב ולפרווה נעימה ומבריקה. כדי לקבל אוכל איכותי לכלבים עליכם לרכוש מוצרי מזון איכותיים שעברו בדיקות מחמירות על ידי איגודי הוטרינרים, זאת בעוד כי ניתן לקבל מזון לכלבים במשלוח אשר עומד בתקנים האלו בעת הזמנה מרשת החנויות אנימל שופ .
• הרגילו אותו מגיל צעיר - במידה ואתם חושבים על לאמץ או לרכוש כלב כשהוא גור, חשוב מאוד לדעת כי אתם מעצבים את האופי שלו בכל החלטה שאתם עושים ועל כן, מוטב שתרבו להוציא אותו ולהפגיש אותו עם כלבים אחרים במידה ואתם מעוניינים שהכלב שלכם יהיה חברותי. למעשה, במרבית המקרים כלב אשר לא נפגש עם כלבים אחרים כבדרך קבע בהיותו גור ככל הנראה יהיה תוקפני ולא יסתדר עם כלבים או בעלי חיים אחרים בעתיד.

מוגש מטעם: אנימל שופ