סביר להניח שכבר שמעתם את המושג "טיפול עשרת אלפים". זהו הכינוי לטיפול תקופתי לרכב, ושמו ניתן לו כדי להזכיר את המועד בו היה צריך להכניס את הרכב לטיפול – כל עשרת אלפים קילומטרים שהוא גומע. בעבר כן נהגו לבצע את הטיפול התקופתי אחת לכל עשרת אלפים קילומטרים, אך כיום הרכבים החדשים (משנת 2000) מאפשרים לדחות את הטיפול לגמיעת קילומטרים נוספים או אחת לשנה. כל יצרן רכב מגדיר את הטווח הרצוי במפרט היצרן/יבואן.
איפה תוכלו לעשות טיפול תקופתי לרכב?
כל מוסך יוכל לבצע עבורכם את הטיפול, אך עדיף כמובן לפנות למוסך אמין שאתם סומכים עליו, כשמוסכי היבואן המוסמכים מתחייבים לטיפול המקצועי ביותר. כך למשל, לבעלי רכב מסוג קיה כדאי להגיע לטיפול כולל ב-מוסך קיה. מוסך מרכזי הוא מוסך יחיד בעיר או באזור מסוים המוסמך על ידי יצרן הרכב להעניק טיפול לרכב מתוצרתו, כך שאם ניצמד לדוגמה שנתנו - כשתחפשו מוסכים בכפר סבא לרכב קיה תמצאו באזור מוסך קיה מוסמך ומורשה, היחיד באזור.
1 צפייה בגלריה
דפי זהב
דפי זהב
דפי זהב
(צילום: shutterstock)
מה כולל הטיפול התקופתי?
זוהי למעשה בדיקת תקינות למרכיבי הרכב, כדי להבטיח את נסיעתו החלקה והבטוחה על הכביש. ישנה הבחנה בין כמה סוגי טיפולים תקופתיים לרכב, כשמה שמבדיל ביניהם הם טווחי הזמן בהם תידרשו לעשותם ואופן הטיפול:
טיפול קטן – זהו טיפול סטנדרטי בו מוחלפים חלפים ונוזלים ברכב. בין השאר יוחלף שמן המנוע, מסנן השמן, טבעת איטום לבורג ריקון השמן, מסנני אוויר ודלק ופלאגים.
טיפול בינוני – זהו טיפול בו בנוסף לחלפים שהוחלפו בטיפול הקטן, כעת יוחלפו גם חלקים יקרים יותר בעלי תדירות החלפה נמוכה יותר. למשל, נוזל קירור, נוזל בלם, מצתים ועוד.
טיפול גדול – בנוסף למה שהוחלף בשני הטיפולים הקטנים יותר, בטיפול הגדול מוחלפים חלקים מורכבים יותר או יקרים יותר ותיערך גם בדיקה מקיפה שתכלול בדיקת בלמים, רצועות, אורות, מגבים ומצבר.
כמה זה יעלה לכם?
טיפול תקופתי קטן לא יעלה, לרוב, על 500 ₪, והוא ייערך כל 15 אלף קילומטר או כל שנה. טיפול תקופתי בינוני לא יעלה על 1,000 ₪ וטיפול תקופתי גדול יכול להגיע גם ל-3,000 ₪. עלות הטיפול נקבעת לפי חישוב שעות העבודה במוסך בתוספת עלות חלקי החילוף והנוזלים בהם משתמשים להחלפה. כמו כן, גם סוג הרכב הוא משתנה קובע. כמו כל המוסכים המרכזיים, מוסך קיה יוכל לבצע עבורכם את הטיפולים וגם להכין את הרכב לטסט, מה שעלול לייקר מעט את העלות. מאחר ולחלקי החילוף יש משקל גדול בעלות הטיפול לרכב, יתכן ששאלתם את עצמכם מה קובע את המחיר שלהם.
אם כן, מה משפיע על עלות חלקי החילוף לרכב?
ארץ המוצא של הרכב - חלקי חילוף לרכבים קוריאניים יהיו זולים מחלקי חילוף לרכבים אירופאיים, כך שטיפול תקופתי לרכב במוסך קיה נמנה עם הטיפולים הזולים באופן יחסי.
פופולאריות הרכב – חלקי חילוף לרכבים פופולאריים יהיו זולים יותר מאשר חלקי חילוף של רכבים נדירים מהם.
היצמדות למקור או תואמי מקור – חלקי חילוף מקוריים יעלו כפול במחיר מאשר חלקים תואמי מקור (OEM).
השליטה במחיר נקבעת על ידי יבואן הרכב – מאחר והוא המייבא הבלעדי של החלקים המקוריים, היבואן הוא זה שקובע את עלות חלקי החילוף. עם זאת, ישנם חלקים מקוריים המיובאים ביבוא מקביל, מה שעשוי להוזיל את העלויות עבורכם.