חמין מקרוני חמין של קיץ וחופש. שבוע מיוחד עבורי, אחרי 20 שנה של מתכונים מדי שבוע, אני בוחר לצאת לחופשת קיץ, אחזור בחגים.
1 צפייה בגלריה
חמין מקורני
חמין מקורני
חמין מקורני
(צילום פרטי)
כל השבוע אני חושב על המדור הזה, מחפש עבורי ועבורכם קוראים יקרים ונאמנים אוכל מקומי שזורם ומתכתב עם מציאות חיינו, עם עונות השנה, עם המסורת והתרבות שגדלתי לתוכה והיא עוטפת אותי באינסוף צורות וטעמים. אוכל הוא מקום של ביטוי לכל מה שאני והחיבור המושלם לנפש, לבית, ליצירתיות ונתינה.
חמין מקרוני הוא חמין שעשה קילומטרז' בכל המובנים. חמין שאירח ועשה טוב בהמון מפגשים מכל הצורות, נסע לחופשות מפגשים ופיקניקים מדן ועד אילת, תמיד הגיע לוהט ותמיד נגמר עד לתחתית.
אני מייחל לקיץ שיביא איתו ימים אחרים וטובים וניפגש בחגים, עטופים בכל יקירינו (השבת כל החטופים עכשיו!) ונוכל להתחיל לשקם את חיינו לעתיד מזהיר, בהחלט מגיע לנו, לכולנו.

חמין מקורני


החומרים (ל-4-6 סועדים)
חבילת פסטה – עבה יחסית (מס' 5-8, אני מעדיף את הפשוטה של אוסם)
5-6 כרעיים, או עוף שלם מחולק, או שני עופיונים
5 תפו"א קלופים ופרוסים בעובי אצבע
2 בצלים חצויים ופרוסים
כפית שטוחה פלפל אנגלי
חצי כפית כורכום
מלח
קמצוץ קינמון (לא חובה למי שלא אוהב)
ביצים קשות – לפי מספר הסועדים או יותר
ליטר וחצי מים רותחים
מעט שמן לטיגון
ההכנה:
מתחילים בהכנת הפסטה. מרתיחים בסיר גדול ורחב מי מלח עם 2-3 כפות שמן כשהמים רותחים מוסיפים את הפסטה ומבשלים עד לאל דנטה, מסננים מעבירים לקערה מוסיפים מעט שמן פלפל שחור גרוס ומעט מלח מערבבים ומניחים בצד.
עוברים להכנת העוף. בסיר – שיהיה סיר החמין (זאת כדי לשמור על כל הטעמים) מטגנים בצל עד זהוב. מוסיפים את חלקי העוף ומטגנים היטב מכל הצדדים. מוסיפים את המים הרותחים ומסירים קצף עד לקבלת נוזל צלול.
מתבלים וממשיכים בבישול על אש קטנה עוד כחצי שעה.
מסירים מהאש, מצננים מעט, מוציאים את חלקי העוף ומסננים את הנוזלים.
עכשיו יש לנו את כל חלקי החמין לחוד – הפסטה המבושלת, העוף המבושל והנוזלים ואיתם נסדר את הסיר:
תחילה מרפדים את תחתית הסיר בחצאי תפוחי האדמה כשהחלק החלק כלפי מטה, חשוב לשמן את הסיר בתחתית ולפזר מעט מלח גס. מעל תפוחי האדמה מסדרים מחצית מכמות הפסטה, מעל מניחים שכבה של חלקי העוף ומעל הכל את שארית הפסטה ומעליה מנחים את הביצים.

קראו גם:

בעזרת מצקת מרטיבים את הסיר בנוזלים ששמרנו בצד, ככוס וחצי נוזלים מסוננים. חשוב לא להציף את הסיר בנוזלים.
להניח מעל הכל נייר אפייה רטוב במים כדי שישמור על לחות הסיר.
כמה טיפים: את החמין הזה אפשר להכין גם בשבת בבוקר – הוא לא זקוק לשעות רבות של תנור, מספיק לו גם 5-6 שעות טובות – כמובן שכמו כל חמין טוב הוא משתבח עם הזמן אבל בניגוד לסוגי חמין אחרים איתו אפשר לעשות קיצורי דרך מאחר והפסטה מבושלת וגם העוף נכנסים לסיר די מוכנים, כך שמה שנשאר זה הזמן לחבר ביניהם.
חשוב לרפד את הסיר בחצאי תפו"א שמגנים על הפסטה ומשביחים את הסיר כולו.
הסיר מעולה לים או לפיקניק: עוטפים היטב בשמיכת חורף, עדיף שמיכת טלוויזיה צמר ששומרת על חום הסיר, תוך כדי נסיעה הוא ממשיך להתבשל, מגיע חם לכל מקום גם אם המרחק רב.
אפשר גם: להשתמש בנוזלים שנותרו או להקפיא כציר עוף, מתאים להכנת אורז במקום מים. זה משביח מאוד את האורז.
חופשת קיץ נעימה.