שחרורם של החטופים פרננדו ולואיס וזמן קצר אחרי הודעת 'הותר לפרסום' על מותם של שני לוחמי מגלן, רס"ל עדי אלדור ורס"ל אלון קליינמן בעזה, חצו אותי לשניים. מנעד הרגשות נכנס לסערה, וכמו תמיד המטבח הוא מפלט מנחם ומשחרר רגשות.
3 צפייה בגלריה
לחמה בעג'ין
לחמה בעג'ין
לחמה בעג'ין
(צילום פרטי)

הסרטון של לואיס שבו הוא מכניס את הפיצות שלו לתנור בגאווה, ואז מתברר שכבר ברגעי המפגש הראשונים עם המשפחה הם מתכננים מפגש אוכל דרום אמריקאי כהלכתו, עם בשר.
אני מתחבר לאנרגיה שלהם ומחליט להכין לחמה בעג'ין, פיצות ארמניות טורקיות קטנות עם בשר מתובל, מתכון שהופיע כבר בעבר אבל זה מרגיש לי כל כך מתאים, ואני מתחיל בהכנת הבצק והידיים שלי לשות מחשבות לכל הכיוונים, על אלה שנשארו מאחור ושיחזיקו עוד קצת מעמד, על המשפחות, על הגבורה, על הלוחמים, כולל הנכד והנכדה הפרטיים והאהובים שלי, דואג והידיים לשות ומשתחררות לתוך העיסה. אני שולח אותה לנוח והיא חוזרת רכה ועגולה ומחזירה לי את התקווה.
אני קורץ כדורים ומהרהר על האנשים המדהימים האלה עם סיפורים מעוררי השראה, מכין פיצות קטנות כמחווה לחופש ולרוח האדם, ובעיקר מייחל לימים אחרים וטובים.

3 צפייה בגלריה
עיסה רכה ועגולה שמחזירה את התקווה
עיסה רכה ועגולה שמחזירה את התקווה
עיסה רכה ועגולה שמחזירה את התקווה
(צילום פרטי)

לחמה בעג'ין

(כמות לכ־60 יחידות)
הבצק:
4 כוסות קמח
20 גרם שמרים
2 כפות שמן
2 כפיות סוכר
כפית מלח
כוס ורבע מים פושרים
ההכנה:
ממיסים את השמרים עם הסוכר בחצי כוס מים פושרים כ־10 דקות, או עד שהשמרים מתחילים להיפתח.
מעבירים את הקמח והמלח לקערת המיקסר, יוצרים גומה במרכז, מוסיפים את השמרים והשמן, ומתחילים בלישה עדינה ומגבירים קצב תוך כדי הוספת המים שנותרו (כ־3/4 כוס.
חשוב להוסיף בהדרגה) תוך כדי הלישה. לשים כ־10 דקות לפחות. אם עושים זאת ידנית יש לתת לזה יותר זמן ובלישה נמרצת.
כשנוצר בצק רך וחלק לשים עוד כ־5 דקות. מורחים את גוש הבצק בשמן, משמנים גם את הקערה, עוטפים בשקית ניילון ומכסים במגבת ומניחים במקום חמים כשעה עד שעה וחצי עד שמכפיל את נפחו.
אחרי שהבצק הכפיל את נפחו, מוציאים את הבצק, לשים ומחלקים לכדורים קטנים בגודל של אגוז מלך על משטח מקומח ומניחים לכ־10 דקות של התפחה נוספת. בינתיים מכינים את המלית.

3 צפייה בגלריה
פיצות ארמניות טורקיות קטנות עם בשר מתובל
פיצות ארמניות טורקיות קטנות עם בשר מתובל
פיצות ארמניות טורקיות קטנות עם בשר מתובל
(צילום פרטי)

המלית:
קילו בשר טחון פעמיים (בשר לא שמן)
חצי קילו בצל קצוץ דק מאוד, או מגורר וסחוט היטב
3-2 עגבניות קלופות, ללא התוכן וקצוצות. כדי להקל את הקילוף מומלץ לעשות צלב קטן על העגבנייה ולחלוט חצי דקה במים רותחים, או להמיר בחצי קופסת עגבניות מרוסקות מסוננות (200 גרם).
4-3 כפות רסק עגבניות איכותי (מוטי), או קופסת רסק עגבניות קטנה
כף רכז רימונים
כפית פלפל אנגלי
כפית פלפל שחור
חצי כפית כמון
כפית צ'ילי גרוס
מיץ מלימון אחד
מלח לפי הטעם (כפית וחצי בערך)
חצי כוס צנוברים
כשליש חבילת פטרוזיליה קצוצה דק
לאוהבי החריף מומלץ בחום להוסיף צ'ילי גרוס או פלפל חריף טרי קצוץ דק, או שניהם.

קראו גם:

ההכנה:
בקערה מערבבים את הבשר עם העגבניות הקצוצות, מוסיפים את התבלינים ואת שאר החומרים ומערבבים עד לקבלת עיסה חלקה. מניחים בצד. חוזרים לבצק.
בעזרת מערוך מרדדים כדור על משטח מקומח עד לקבלת עיגול בקוטר של 12-10 ס"מ ובעובי דק. מורחים כמות נדיבה על כל עיגול. חשוב לכסות את הבצק בעיסת הבשר מאחר שבאפייה הוא מתכווץ. מפזרים צנובר מעל.
מסדרים את העיגולים על תבנית מרופדת בנייר אפייה ומשומנת בנדיבות. מעבירים לתנור שחומם מראש ל־220-200 מעלות ואופים כ־7-6 דקות. חשוב לא להגיע להשחמת הבצק, התהליך די מהיר מאחר שזמן האפייה קצר. מכינים בשלבים את כל הכמות.
אם לא נחטף מיד אפשר לשמור בתבנית אחד על השני ולכסות במגבת.