הכפרסבאים שפיתחו פטנט עולמי לשתיית בירה בשוט אחד: איש העסקים וחיי הלילה ציקי הירשברג ושותפתו רותם נרדי-בוטל פיתחו וייצרו פחית בירה חדשה - "ביירבונג" שמה - לה שני פתחים, המאפשרת לשתות בירה בשוט אחד מבלי להשתנק: "זה רעיון גאוני", הם אומרים.
1 צפייה בגלריה
ציקי הירשברג. מגייס כסף לייצור מסחרי
ציקי הירשברג. מגייס כסף לייצור מסחרי
ציקי הירשברג. מגייס כסף לייצור מסחרי
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>>>
"מדובר למעשה ברעיון שעונה על צורך של הרבה צעירים בפאבים ובמועדונים ובעיקר בים ובמסיבות שאוהבים לשתות בירה כמו ששותים וודקה בשוט אחד", מסביר הירשברג, "זה רעיון שכבר התקבל באהדה גדולה בקרב המעגל הראשון שהתוודע אליו, והמשפט המיידי אחרי שתיית פחית כזו, שעולה אגב, כמו בירה רגילה בפיצוציה, היה: 'איך לא חשבו על זה קודם?'".
"צאג, בירבונג, שוטגאן זו צורת שתיית בירה מאוד נפוצה במדינות אנגלוסקסיות: ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה אבל גם בגרמניה פיליפינים ועוד, שבמרכזה עומד הרעיון של שתיית בירה בלגימה אחת ארוכה. חברות בירות גדולות כמו 'מילר' ו'באד' הציגו מענה שלהם באמצעות נקב בראש הפחית, אבל היתרון הגדול של הבקבוק/פחית שלנו שהוא מאפשר זאת בקלות ובלי הכנה מראש של מכלים, צינורות ועוד. ובנוסף, מדובר בפחית נוחה לשימוש, נקייה ואלגנטית יותר. את הבירה אפשר לשתות בצורה רגילה, אבל אם רוצים לחגוג פותחים את החלק התחתון בפחית ובירה איכותית זורמת לגרון בצורה חלקה".
איזו בירה יש בפחית?
"בירת לאגר איכותית מאוד, בנפח של שליש ליטר".
לדברי רותם נרדי-בוטל, שותפתו של הירשברג, יש עוד יתרון משמעותי לפיתוח הפחית הייחודית: "מדובר במוצר 'ירוק'. אריזת פח הינה האריזה הירוקה ביותר הקיימת היום וניתנת למחזור ב-100%. אריזה זו ניתנת לשתייה גם בחופי ים. כיום אין מוצרים בעולם האלכוהול המשתמשים באריזות פח. וכידוע אלומיניום הוא חומר שמזהם את כדור הארץ כבר מתהליך הייצור שלו".
לצורך ייצור מסחרי של המוצר וגם התחלת הפצתו ושיווקו בארצות הברית, החליטו הירשברג ונרדי-בוטל לפנות לקמפיין מימון המונים בהדסטארט: "בארבע השנים האחרונות, השקעתי משאבים חומריים ונפשיים בפיתוח הבקבוק שנרשם כפטנט עולמי. השקעתי בפרויקט כמיליון שקל והקורונה לקחה את השאר. עד עכשיו הייצור היה ידני והכמויות קטנות, ועל מנת שאוכל להתחיל בייצור סדרתי וכולנו נהנה ונחגוג עם הביירבונג צריך לרכוש מכונת מילוי וביקבוק אוטומטית. עלות מכונה, בהספק של 500 בקבוקים בשעה, עומדת על 120 אלף שקל, ואלו שיתמכו כמובן שיזכו גם בבקבוקים משלהם, עד שלושה ארגזים אפילו".