כששרון פישר התגרשה לפני שבע שנים, היא גילתה שיש המון גברים שהולכים לאיבוד, אבל לא בתחום הדייטים, אלא דווקא במטבח. "הכרתי גברים גרושים עם שתי ידיים שמאליות שנכנסו ללחץ כשנאלצו לפתע להתמודד עם האתגר המסובך: לבשל. בעיקר כשהילדים מגיעים. הכרתי בחור אחד, מאוד מוצלח, בכיר בהייטק, ג'נטלמן אמיתי ונאה מאוד. אחרי כמה זמן הוא הזמין אותי אליו הביתה לארוחת ערב. אני מגיעה ורואה על השולחן שקית טייק אוואי. שאלתי, מה זה? והוא הסביר שאין לו מושג איך מכינים חביתה. אמרתי, אין ברירה, נלמד את הבחור לבשל.
2 צפייה בגלריה
שרון פישר
שרון פישר
שרון פישר
(| צילום: איילת רדניץ ברש)
כך נולד ספר הבישול של פישר, "גרוש בלי חוש" (הוצאת ניב), שמיועד לכל מי שהולך לאיבוד במטבח או חושש להיכנס אליו. "אלה אנשים שלא רוצים להזמין לילדים פיצה אלא להעניק להם חוויית בית עם ריחות בישול. הרעיון הוא להכין מאכלים מהירים וטעימים שמבטיחים שהייה קצרצרה במטבח, בלי התעסקות".
פישר (45), גרושה ואם לשני ילדים בוגרים, היא בעלת תואר ראשון בניהול וכלכלה, מעצבת פנים וקונדיטורית. כשליקטה בהינף יד את כל המתכונים שישבו בראשה, היא לא תיארה לעצמה שהספר יתאים גם לאחת התקופות המאתגרות ביותר שידעה המשפחה הישראלית: ימי הקורונה. "יש המון הורים שנמצאים עכשיו בבית עם הילדים ודי משתגעים, כי נטל הבישול והארוחות לא פשוט בעיניהם. הספר מאפשר להם לבשל יחד עם הילדים – או לתת לילדים להכין את הארוחה בעצמם, כי המתכונים ממש קלים לביצוע. גם המצרכים נמצאים בכל בית: רסק עגבניות, חלווה, שוקולד, שמנת מתוקה, אורז. לא צריך לנסוע במיוחד לשום מקום".
2 צפייה בגלריה
לזניה למתחילים
לזניה למתחילים
לזניה למתחילים
(צילום מתוך הספר:חגית ורויטל צילום בארבע עיניים)
בספר יש 46 מתכונים, ביניהם סלטים, פסטות, אורז לסוגיו, וריאציות של תפוחי אדמה, דגים, בשרים וכמובן עוגות לקינוח.
ולידיעת הגברים שמתלבטים אם לחגור סינר או לא: "התעסקות באוכל מובילה לרוגע ולסיפוק", מבטיחה פישר. "וזאת גם תכונה שמושכת נשים".

דג בנייר אלומיניום

החומרים:
דג שלם
עשבי תיבול (כוסברה, פטרוזיליה)
כף שום כתוש
כף לימון כבוש
עגבניה חתוכה לפרוסות
1 בצל חתוך גס
6 שיני שום שלמות
שמן זית
ההכנה:
לחמם תנור ל-180 מעלות טורבו. לקחת דג שלם עם עצמות ולהכניס לתוכו עשבי תיבול, כף שום כתוש וכף לימון כבוש.
מסביב לפזר עגבניה, בצל, שיני שום, עשבי תיבול, מלח ופלפל. לזלף מעל כשלוש כפות שמן זית.
לעטוף בנייר אלומיניום ולהכניס לתנור למשך כשעה.
פורסם לראשונה: 08:17, 23.03.20