הוא לא מוכן להתייחס למצב הפוליטי בארץ ומתחרט שלא עבר לגור בישראל: ראיון מיוחד עם הזמר הצרפתי היהודי-אלג'יראי, רגע לפני שהוא מגיע לסיבוב הופעות בישראל. ויש גם הפתעה לגולשים בסוף הכתבה.
2 צפייה בגלריה
אנריקו מסיאס
אנריקו מסיאס
אנריקו מסיאס
(צילום: מרטין לאפיט)
למעלה מחמישה עשורים אנריקו מסיאס (84) הוא אמן נערץ בעולם, אבל אינו שוכח את ההופעה הראשונה שלו בישראל: "זה היה במאי 1967 באצטדיון רמת גן עם פיט סיגר, הצלליות וננה מושקורי. מאז היו לי בישראל עוד כמה הופעות בלתי נשכחות, כמו זו שנערכה באוקטובר 73 לפני החיילים. זמן לא רב לאחר ההופעה התברר ששיירת הטנקים שהגיעה מולנו הייתה של הצבא הסורי. במלחמת ההתשה הופעתי ליד תעלת סואץ על במה מאולתרת שנקבעה על שתי משאיות".
החל מסוף החודש הנוכחי יציין מסיאס 60 שנות במה בסבב הופעות בארץ. הוא יקיים שש הופעות במקומות הבאים: תל אביב, ירושלים, באר שבע, קריית מוצקין, בית שמש ובעמק המעיינות.

2 צפייה בגלריה
לוח ההופעות
לוח ההופעות
לוח ההופעות
(צילום: באדיבות ההפקה)

למה בעצם לא עברת לגור בישראל?
"תמיד רציתי לעשות זאת אבל החיים לקחו מסלול משלהם, וכעת אני מבוגר. אני מתחרט שלא עשיתי את זה, אבל לא יכולתי בגלל ענייני משפחה. איבדתי את אשתי סוזי והיה נכון להישאר בצרפת עם הילדים והנכדים ולהיות מנהיג המשפחה".
איך הרגשת כאשר גילו שלאוסמה בן לאדן הייתה קלטת שלך?
"בהתחלה חשבתי שזו בדיחה, אבל התברר שזה אמיתי ואני בטח לא גאה בכך. אני שר לכולם, אבל כמובן שמעולם לא הסכמתי עם טרוריסט ורוצח כמו בן לאדן".
מה דעתך על המצב בארץ בימים אלה?
"אני לא רוצה לדבר על פוליטיקה. אני רוצה שקט ושכל האנשים יהיו מאושרים. אני יהודי ומאוד קרוב לסיפור בארץ אבל איני ישראלי, ולכן אין לי זכות לתת את זווית מבטי על הפוליטיקה בישראל".

רוצים לצפות בזמר האגדי בארץ? קבלו מתנה מיוחדת מ-mynet: קוד הטבה של 15 אחוז על רכישת כל כרטיס (בקופות לאן ובימות). הקוד - A1515. רק בחרו: