-
במהלך השבוע האחרון נעצר ראש עיריית חדרה בחשד לשחיתות. בעקבות המקרה, המועמדת לראשות העיר ויו"ר מועצת הנשים לשעבר הדר לביא, מגנה את המקרה ויוצאת בהצהרה חדשה. "הצהרתי שאשקף את יומני הפגישות שלי לציבור, ושהמימון שלי הוא 100% עצמי ולא ממקורות זרים", כך מוסרת לביא היום למיינט כפר סבא.
עוד מוסיפה לביא כי התופעה לא חדשה לתושבי העיר כפר סבא. "במהלך השבוע התוודענו לעוד דיווח על ראש עיר שחשוד בעבירות שחיתות, הפעם בחדרה", אומרת לביא. "למרבה הצער, התופעה המכוערת הזו לא זרה לנו גם בכפר סבא. כשאנשים אומרים 'זה בקטנה', או 'ככה עושים כולם', הם פשוט לא מבינים – השחיתות היא רעל. והנוגדן? שקיפות".
בהמשך להצהרה שלה, מודיעה לביא על יוזמה של מאה ימי שקיפות. "אני גאה להצטרף ליוזמה של מאה ימים של שקיפות", אומרת לביא. "אתחייב באופן ברור: אם אבחר לראשות כפר-סבא, יומן הפגישות שלי יהיה שקוף וחשוף לתושבים. הצעד הזה מצטרף למדיניות מלאה של שקיפות, במסגרתה אני גם חושפת בגלוי את מקורות המימון לקמפיין שלי - 100% מימון עצמי - וקוראת למועמדים האחרים לעשות כך גם הם".
הדר לביא היא ילידת כפר סבא, אשר במשך 4 שנים שימשה כיו"ר מועצת נשים, והקימה את ועד מרכז העיר שעד לא מזמן עמדה בראשו במשך 3 שנים. לאחרונה הכריזה על מועמדותה לראשות העיר, וזו הפעם הראשונה בה תתמודד לבחירות המקומיות.
עילאי הרסגור-הנדין: "כבר בחודש ינואר נעניתי בשמחה ליוזמת 'מאה ימים של שקיפות' והייתי המועמד הראשון שהתחייב לפתוח לציבור את יומנו כראש העירייה. אני קורא לכל המועמדים להצטרף ליוזמה ולהפוך את הפעילות הציבורית לשקופה וניתנת לפיקוח. רק כך נוכל לסכל את תופעת השחיתות."
יאיר אברהם: "כאשר יהודה בן-חמו נעצר לראשונה פרסמתי מכתב גלוי וטענתי כי הוא בגד באמון הציבור. טענה זו נסמכה על פרסום החשדות החמורים שהמשטרה ייחסה לו, הן לגבי התנהלותו האישית והן בנוגע לקשרי הון-שלטון.
על אף חוסר הכשירות המעשית והמוסרית של בן חמו לנהל את העיר המועמדים לראשות העיר שתקו והתחמקו מהבעת אי-אמון בבן חמו ובהיאחזותו בקרנות המזבח.
לכל אלה ששתקו ולאלה שמגיבים כעת על החשדות נגד ראש עיריית חדרה אני מבקש לומר באופן חד וברור - הייתם צריכים לגלות מנהיגות ולהוקיע בזמן-אמת את ראש העירייה לשעבר של עירנו כיוון שנחשד בעבירות חמורות מאוד גם לפני שהוגש נגדו כתב אישום. אם לא התגברתם על הקירבה האישית או הפוליטית לבן-חמו ולא נקטתם עמדה ערכית ברורה אז כעת זה בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי".