1 צפייה בגלריה
הדר לביא (צילום: פרטי)
הדר לביא (צילום: פרטי)
הדר לביא (צילום: פרטי)
את החיוך של הדר לביא, שגם בימים כתיקונם קשה שלא להבחין בו, אי אפשר היה להסיר בסוף השבוע האחרון.
לביא, תתמודד לראשות עיריית כפר סבא, ומתכוונת לעשות זאת, בחן האופייני לה ובכל הכוח: "אני אישה אנליטית ורציונאלית מאוד", ענתה בראיון מקדים לסיבה מדוע היא השתהתה עד כה בהכרזה, "למרות שהחלטתי שאהיה ראש עיריית כפר סבא עוד קודם לכן, זה לקח קצת זמן עד שאעבד ואכין את עצמי בכל ההיבטים: הכלכליים, האלקטוראליים, הנפשיים והמשפחתיים".
לביא, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית, בוגרת יחידת 8200, ואם לשני ילדים (השני נולד לפני מספר חודשים), נמצאת מגיל שנתיים בכפר סבא. "גדלתי בעיר שאני כל כך אוהבת", היא נזכרת, "ואני עדין ממשיכה לאהוב ואני באמת חושבת שמגיע לה הטוב ביותר. העיר דרכה במקום בשנים האחרונות. ההורים שלי הגיעו לכאן בגלל החינוך, והיום כפר סבא בחינוך צריכה עוד להשתפר, וזה תחום אחד, מיני רבים, שאני מתכוונת לשפר".
את דרכה הפוליטית החלה לביא לפני מספר שנים עת חברה ליהודה בן חמו, ראש עיריית כפר סבא לשעבר, שכבר סימן אותה, יחד עם רבים כהבטחה צעירה ופוליטית. "מה שקרה עם יהודה, שבפן האישי מאוד כואב לי על מה שקרה לו, ובפן הציבורי יש לי אפס סבלנות וסובלנות למעשים המיוחסים לו, זירז למעשה את תוכניותיי".
כלומר? "התכוונתי להיכנס לפוליטיקה צעד אחרי צעד, וכל האירועים פשוט הקדימו את התכניות הללו לכדי מימוש".
מדוע לא חברת לאחד המועמדים? "כעיקרון, מבלי חלילה לפגוע באף מועמד, אני לא רואה שום שינוי מהותי או עקרוני שהם מביאים איתם. זה פשוט עוד מאותו דבר. ויש כלל שצריך להנחות כל אדם בבואו להצביע, ובכלל בחיים, אם תבחר באותו דבר, תקבל את אותו דבר. אני מביאה משהו שונה ואחר, וזה מעבר להיותי אישה, או צעירה, אלא אני מגיעה ממקום של אזרח שרואה שיש דברים שצריך לתקן, וגם יודעת לעשות זאת, ובעלת מוטיבציה מתאימה. אני האישה הנכונה במקום הנכון ובזמן הנכון".
בחודשים האחרונים קיימה לביא שיחות רבות עם פוליטיקאים שונים, שחלק מהם הציעו לה לחבור אליהם. לביא בחנה את ההצעות בתשומת לב, ולאחר התייעצות, וכמובן גם סקר שהיא ביצעה, היא החליטה להתמודד בעצמה. "למעשה, אף אחד לא הציע שאני אוביל את הרשימה, אלא כולם הציעו שאחבור אליהם כנספחת. למעשה, הם לא ספרו אותי", היא אומרת שוב בחיוך הכובש.
כניסתה של הדר לביא למרוץ היא למעשה פגיעה לא פשוטה בהתמודדותו של יוסי סדבון. לביא מכוונת אל פלח וגוון האוכלוסייה שסדבון מצוי בה, ופחות אל גווני האוכלוסייה של יובל לוי ורפי סער המתמודדים המובילים מולו. כניסתה של לביא, יחד עם כניסתו של עילאי הרסגור ממר"צ בשבוע שעבר למרוץ, יאלצו את סדבון להעריך מחדש את הקמפיין שלו, שעד כה התנהל "ללא הפרעה" מצד יתר המתמודדים. "אין ספק", אמר לנו בסוף השבוע אחד מבכירי הפוליטיקאים הוותיקים בעיר, "שהדר לביא טורפת את הקלפים. אם עד כה לוי וסער, ואפילו שאול דור, התמודדו באותה מערכת אלקטוראלית וסדבון נהנה מהומוגניות אחידה בצד שלו, הרי שכעת הדר לביא והרסגור נוגסים בליבת הגרעין האלקטוראלי של סדבון. לזאת צריך להוסיף את ממה שיינפין ואת צביקה צרפתי, שטרם הכריזו, וגם להם יש גרעין אלקטוראלי דומה, והמצב בכפר סבא, שעד כה היה פחות או יותר ברור, הולך להיות מאתגר ולא פשוט כלל".