2 צפייה בגלריה
ממה שיינפיין (צילום: פרטי)
ממה שיינפיין (צילום: פרטי)
ממה שיינפיין (צילום: פרטי)
כשהוא מגובה בשנים רבות של שירות ציבורי ובייחוסו המשפחתי, מתכוון אברהם (ממה) שיינפיין (68) להודיע על מחר (ג') ריצה לראשות עיריית כפר סבא.
שיינפיין שהתמודד בעבר על ראשות העירייה, ללא הצלחה, הביע בעבר את כאבו על הכתם שדבק בעיר כפר סבא לנוכח פרשיות השחיתות לכאורה שהתקיימו במהלך כהונתו של ראש העירייה לשעבר יהודה בן חמו. יש לציין ששיינפיין היה בעצמו חלק מהקואליציה של בן חמו, ואין ספק שהדבר השפיע עליו.
עם זאת, כנראה שהחיידק הפוליטי גדול על שיינפיין שצפוי כאמור להכריז על התמודדותו לראשות העירייה, כשהוא עומד בראש סיעת כפר סבא שלנו.
ובכל זאת, ספק אם יש עיר שיכולה למנות בין מועמדיה צאצא ישיר של המתיישב הראשון בה. סבו יצחק שיינפיין היה בין ראשוני מתיישבי כפר סבא והמשפחה ואף תרם את המבנה בו יושבת היום עיריית כפר סבא (הח'אן). אביו יוחנן היה הילד השלישי שנולד במושבה כפר סבא.
ועל אף כל הפיקנטריה, יש לציין את פעילותו ארוכת השנים לטובת אוכלוסיות מוחלשות. בין השאר הקים את העמותה לקידום בריאות הלב בשרון ופעל למען אמהות חד הוריות. ומעל הכל את העובדה שמדובר בפוליטיקאי מן הישרים שיש - מצרך נדרש עבור עיר שאיבדה אמון בנבחרה האחרון.
בכך מצטרף שיינפיין לרשימת המועמדים הרשמית הכוללת כבר את מירית שקד-ברק, ניצב (בדימוס) יוסי סידבון, עילאי הרסגור-הנדין, עו"ד יובל לוי, יאיר אברהם, רפי סער, הדר לביא, שאולי דור ומשה נח.
2 צפייה בגלריה
אברה (ממה) שיינפיין (צילום: יוגב עמרני)
אברה (ממה) שיינפיין (צילום: יוגב עמרני)
אברה (ממה) שיינפיין (צילום: יוגב עמרני)
אשר אטדגי בשיחה אחד על אחד עם ממה שיינפיין
שיינפיין שהתמודד בעבר על ראשות העירייה, מאמין שהפעם, עם חוסר הוודאות הפוליטית שישנה, סיכוייו טובים: "רגליי נטועות בקרקע ואני לא חולם באספמיה, אני יודע שכרגע יש כאלו שלא סופרים אותי במירוץ לראשות העיר, אבל אני בהחלט חושב שיש לי סיכויים לא רעים להיות ראש עירייה".
עוד הוא מוסיף: "רבים יודעים, גם אלו שלא מחבבים אותי ושאינם 'כוס התה' שלי, שאני המועמד הראוי ביותר, רק הם טוענים שאין לי כל כך סיכויים. ייתכן והם צודקים, ייתכן ולא. אני מתכוון להוכיח להם שישנה אפשרות כזו, והיא מאוד ריאלית".
מה יקרה אם במהלך מערכת הבחירות תראה שזה לא הולך? "עוד לא התחלנו ואתה כבר טוען שזה לא ילך? אני חושב שכן, אבל ככלל אני אגיד לך, שלי אישית אין שום אגו, אם אראה שאני כמועמד לא אצליח לסחוף אחריי רבים, למרות אמונתי שכך אעשה, הרי שלא אתן להפקיר את העיר הזו שוב לכל מיני פוליטרוקים בגרוש, שמנסים לעשות 'סיבוב' קרייריסטי על העיר הזו. ראינו איפה זה הסתיים בפעם האחרונה".
אתה מתכוון לבן חמו? "כן. אני קודם רוצה להפריד בין הפן האישי לפן הציבורי בפרשיות בן חמו. היו ביני ובין בן חמו עליות ומורדות, אבל צריך לב אכזרי במיוחד לראות דברים כאלו ולא לכאוב אותם מבחינה אישית. שנית, כאב לי על כפר סבא מאוד בעקבות מה שקרה.
"תקשיב, סבא שלי, יצחק שיינפיין ז"ל, היה המתיישב הראשון בעיר, חלק מהשטחים שהיו לו, הוא תרם לעיר. השטח עליו יושב בניין העירייה עצמו זה תרומה של סבי ע"ה. ואבא שלי ז"ל לא פחות ממנו, את מתחם השוק הוא תרם לעיריית כפר סבא. אני כבר לא רוצה לדבר על אמא שלי, הדסה ז"ל, שנתינה והתנדבות היו השם הנרדף שלה.
כפר סבא בשבילך... "כפר סבא בשבילי היא לא עיר שיש לנו בית בתוכה, כפר סבא היא הבית. ושהבית מותקף זה כואב. שאתה פותח גוגל וכותב כפר סבא: ומה שיוצא לך זה חשד ל...שחיתות, מעצרים, חשודים, זה כואב.. ממש".
כיהנת כיו"ר החברה הכלכלית, היית חבר קואליצייה, יגידו שגם אתה שותף, אפילו בשוגג, בכל ההחלטות. "זהו שיש לך טעות גדולה. כיהנתי כממלא מקום החברה הכלכלית והתפטרתי מיד כשראיתי שמשהו שלא הסתדר עם עקרונותיי. אני לא פוליטיקאי. יש כאלו שבנויים לזה, זה בא להם בטבעיות, אני לא מסוגל לשחיתות ולסיאוב הזה גם אם יהפנטו אותי".
אתה יכול להיות ספציפי? "כן. אני היחידי שהייתי מגיע במשך שעות לחברה הכלכלית כדי לחתום על מסמכים מתוקף תפקידי, מעיין וקורא ומדקדק בכל מסמך, וכשצריך הייתי משהה חתימה עד לבירור, עשיתי זאת. יום אחד אני משתתף בפתיחת בית האומנים בעיר, שהחברה הכלכלית מימנה את בנייתו ושיפוצו, ומצביעים לי על בחור בשם עופר כהן שהיה אחראי על הבניה, ואז כבדרך אגב מעירים לי שהוא היה מקום עשירי ברשימתו של יהודה בן חמו. אני לא ידעתי את זה.. כמובן שסירבתי לחתום, ויום למחרת הגשתי את התפטרותי מהחברה הכלכלית".
"אני לא יודע אם זה היה תקין או לא, אם שחיתות או לא, אני יודע דבר אחד, יש לי בעיה כבדה עם ריחות לא טובים, האף שלי מאוד רגיש, אולי כדי להצליח בפוליטיקה מעל המשוער הייתי צריך להיות תתרן".
אז למה שלא תחבור למועמד בעל סיכויים טובים? "מי אמר לך שאני לא בעל סיכויים טובים או שיש מועמדים בעלי סיכויים טובים? אני מסתכל על גלריית המועמדים, ומה אני רואה? כלום! אולי להוציא את יובל לוי, שהוא לטוב ולרע עשה דברים למען העיר הזאת, אומנם לא תמיד בחוכמה או בעידון מסוים, אבל כוונותיו היו ראויות".
"מה לעשות הוא היה יו"ר האופוזיציה, בין אם נאהב את זה או לא. השאר? נו באמת. אורחים לרגע, שבאים לעשות קריירה על חשבון התושבים. אף אחד לא ילמד אותי מהי כפר סבא, ומי מתכוון להשתמש בה כפלטפורמה לרווח אישי או אגואיסטי".