1 צפייה בגלריה
צילום: קפה שפירא
צילום: קפה שפירא
צילום: קפה שפירא
ביום שלישי שעבר (14.11) נחגגה ב"כנסים 09" בכפר-סבא השקת הקתדרה העצמאית הראשונה בארץ. לאירוע, שכלל מרתון-מיני הרצאות, הגיעו מכל הארץ כמאה חברי פורום ואורחים נכבדים, ביניהם משה פייגלין ,יו"ר מפלגת זהות, צבי צוויג, יו"ר קבוצת מיה מחשבים, דודו אלהרר, זוכה פרס מפעל החיים, השחקן והיוצר הראל נוף ,שפי פז ועוד רבים אחרים.
הקתדרה היא מיזם ראשון מסוגו שצמח מתוך קבוצת פייסבוק. הקבוצה, פורום קפה שפירא, הוקמה כדי לתת מענה לבעיית חופש הביטוי ולשם להשבת ההגיון לשיח.הפורום מונה נכון להיום כ-5000 איש, ביניהם בעלי תארים מתקדמים: אנשי מדע, חוקרים, פיסיקאים, סופרים, לוגיקנים, אנשי רפואה, יזמים מובילים ואנשי עסקים בינלאומיים. חברי הפורום נפגשים אחת לחודשיים להרצאות מפי חברי פורום.
"בשנים האחרונות" אומרת דלית סוטר, מייסדת הפורום והקתדרה, "יותר ויותר נושאים, דעות ורעיונות מודרים מהשיח האקדמי , אם בשל היותם לא תקינים-פוליטית, או שאינם עולים בקנה אחד עם אידיאלוגיה. אחת ממטרותיה העיקריות של הקתדרה היא לשבור את מחסום השתיקה, לפתוח את טווח חופש הביטוי, לאפשר דיון מזויות חדשות לבחינת רעיונות ישנים, ולאחזר את ההסטוריה המודחקת".
דלית, המוכרת ברשותות החברתיות כ"גלי בת חורין", היא תושבת כפר סבא ולכן החליטה לפתוח את הסניף הראשון של הקתדרה העצמאית , בעיר שבה היא מתגוררת מזה כ-20 שנה.
המרצים בקתדרה, כולם חברי פורום קפה שפירא, נחושים לחקור ולדבר גם על נושאים שנויים במחלוקות ואף כאלו האסורים היום לדיון בכלל.
הקתדרה אינה גוף כלכלי ולא עמותה, אין לנו קופה או חשבון בנק. כל הנהלת החשבונות נעשית באדיבות 'מכללת טוב' שגם תארח את הקורסים.
משך כל קורס 14 שבועות | מפגשים בני שעה וחצי, אחת לשבוע באותו יום ושעה במכללת טוב, בכפר סבא.