אחרי ימי מילואים ממושכים טסו לילך ואלי לחופשת התרעננות קצרה בקפריסין. הם שכרו רכב מחברה, שילמו ביטוח כולל, השאירו מספר כרטיס אשראי כפיקדון ונסעו בהרים ובערים. בדרך לשדה, כשעצרו בתחנת הדלק ושתו קפה, גילו שמישהו פגע באחת הדלתות.

2 צפייה בגלריה
הרכב המושכר מבוטח, אבל לא נזקי התאונה
הרכב המושכר מבוטח, אבל לא נזקי התאונה
הרכב המושכר מבוטח, אבל לא נזקי התאונה
( צילום: shutterstock)

מאחר והיה להם ביטוח כולל הם לא ממש התרגשו ודיווחו לחברת הביטוח על הפגיעה. כשחזרו לארץ גילו חיוב של 5,000 שקל, שנגבו על ידי חברת ההשכרה.
כשניסו להשיג את החברה ולבקש את הפיקדון בחזרה, נאמר להם שעליהם לפנות לחברת הביטוח ולא אל חברת ההשכרה, ורק כשיתברר גודל הנזק תוכל החברה לדעת בוודאות אם הפקדון מכסה את הנזק אם לאו.
מה עושים?
"כשאנחנו מבקשים לרכוש מוצר או שירות באונליין, חשוב לשים לב שלא להיכנס דרך קישור בפייסבוק או בהודעה, אלא לחפש את העסק ואז להיכנס דרכו, אחרת אפשר "ליפול" על אתר לא ישראלי או גרוע מכך, על אתרים מתחזה", אומרת עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות.

קראו גם:

"כאשר מדובר בחברה זרה, החוקים המגנים עלינו כישראלים לא חלים עליהם. במקרה של תאונה ברכב שכור, קודם כל נחויב על ידי חברת ההשכרה בחו"ל, ורק אחר כך עלינו להתנהל מול חברת הביטוח היושבת במדינה זרה ולהמציא לה דו"ח שמאי וקבלות על הנזק. יכול להיות שבסופו של התהליך הכסף יוחזר, אולם אין לנו כל דרך לוודא ולאכוף את ההחזר".

2 צפייה בגלריה
אין החלפה
אין החלפה
אין החלפה
(צילום: pixabay)

צעצוע קטן, אכזבה גדולה


סבא גיורא התברך בעשרה נכדים. לקראת הגעתם אליו, הלך לחנות צעצועים ובחר 10 מתנות קטנות, המותאמות לגילאי כל אחד מהם.
כשהחבילות הארוזות הוגשו לנכדים, התברר שהסב המשקיען לא בדיוק קלע למטרה. כשניגשו להחליף את המתנות, נאמר להם בחנות שהדבר לא אפשרי, למרות שלא פתחו את האריזה.
מה עושים?
עו"ד יעקובסון: "ניתן להחזיר משחקים וצעצועים לחנות גם אם התקבלו כמתנה בשלושה תנאים מצטברים: הצעצוע עלה יותר מ-50 שקלים
הוא נותר באריזתו המקורית ולא נעשה בו שימוש
יש הוכחת קנייה (פתק החלפה, חשבונית, הוכחת תשלום באשראי). כ
יוון שהמתנות שסבא גיורא קנה עלו פחות מ-50 שקלים, הצדק עם החנות.