לכבוד יום ההולדת של תום ואור בני ה-17 החליטה אימם לפנק אותם במתנה מקורית ונועזת, ורכשה עבורם צניחה חופשית זוגית.

1 צפייה בגלריה
ההמראות מהמנחת בוטלו
ההמראות מהמנחת בוטלו
ההמראות מהמנחת בוטלו
( צילום: shutterstock)

נרגשים ושמחים התקשרו התאומים לתאם את הצניחה המשותפת, אלא שכגודל ההתלהבות – גודל האכזבה: "של הוראת חיל האוויר לסגירת השמיים באיזור הצפון", הסבירו להם, "לא מתקיימות המראות מהמנחת".
כששאלו מתי יוכלו לממש את שובר המתנה, נענו שטיסות וצניחות לא יתקיימו עד תום הקרבות. אימם של השניים ביקשה לבטל את העסקה, לקבל את כספה בחזרה ולהשקיע במתנה אחרת, אך החברה סירבה בטענה שזה לא תלוי בהם והציעו כפתרון את דחיית הצניחה למועד אחר.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: "תלונות רבות מגיעות על ביטול אירועים, הופעות ואטרקציות בשל המלחמה, ולחלק מן הצרכנים לא ברור אם הפסידו את כספם ואם יוכלו לקבל את השירות שעבורו שילמו.
"במקרה שהמופע או האטרקציה בוטל על ידי המארגנים, הן בשל הוראות פיקוד העורף או בשל החלטה שלהם, הרי שמדובר בהפרת חוזה ולצרכן מגיע החזר כספי מלא. במידה ויבחר בכך, הוא יוכל לדחות את המימוש למועד מוסכם אחר.

קראו גם:


תמונה לחוד ומציאות לחוד


ליבת היא חובבת בגדים רצינית, אך בשל המודעות שפיתחה לאיכות הסביבה, היא קונה אותם בחנויות יד שנייה וחברה בפורומים של יד שנייה. באחת הקבוצות ראתה מודעה על שמלה עליה שילמה בביט.
את החבילה קיבלה עם שליח תוך יום, אבל כשמדדה את השמלה ראתה שיש אי התאמות בין התמונה היפה למציאות. כשניסתה לחזור למפרסמת, גילתה שהיא נעלמה.
מה עושים?
עו"ד יעקובסון: "חוק הגנת הצרכן לא חל על עסקה המתבצעת בין שני צרכנים. במידה וליבת מרגישה מרומה, היא יכולה להגיש תלונה במשטרה, אבל החוק המאפשר ביטול עסקה במכר מרחוק לא חל כשמדובר בעסקה בין שני צרכנים".