סכסוכי שכנים נובעים פעמים רבות מרעש שבוקע מאחת הדירות הסמוכות, בין אם מהשמעת מוזיקה בעוצמה גבוהה, ובין אם מנגינה על כלי מסוים בשעות מאוחרות. לאחרונה הגיע אליי סיפור דומה, אך במרכזו לא היו שכנים, אלא בני זוג.
2 צפייה בגלריה
נגינת הכינור שיגעה את האשה
נגינת הכינור שיגעה את האשה
נגינת הכינור שיגעה את האשה
(צילום המחשה: Shutterstock)
הבעל החליט לעסוק לפתע בתחביב חדש-ישן, נגינה על כינור, שפחות מצא חן בעיני האישה. הצלילים הצורמים הובילו לכך שכעת עומדים השניים בפני גירושין.
האיש הרבה לנגן בכלי המיתר כשהיה ילד אך עם הזמן זנח את התחביב לטובת לימודיו בתיכון, ובהמשך שירות צבאי, לימודים אקדמאים והקריירה הבנקאית שפיתח. התפנית בסיפור חלה כשבנם הבכור של בני הזוג גדל.
"יום אחד הבן שלנו חזר מחבר שלו שלומד לנגן בכינור וביקש שנרשום אותו לקונסרבטוריון", סיפרה לי האישה. "די מהר הסכמנו, כי אנחנו יודעים שנגינה משפיעה לטובה על ילדים בדרך כלל. בהמשך ראינו שהוא נהנה מהשיעורים, וכשהיה חוזר הביתה היה מנגן קצת ומפסיק.
"זה עוד היה נסבל, אבל עם הזמן בעלי ראה אותו וכנראה שזה גרם לאיזה חיידק מהעבר להתעורר בו, והוא החליט שהוא חוזר לנגן. אם לא היה מספיק שהם ניגנו יחד, אז הוא היה מנגן כמעט בכל שעה פנויה שהייתה לו. זה הגיע למצב שדיברנו פחות, בילינו פחות, הוא נתן פחות תשומת לב לדברים בבית. רק הוא והכינור שלו".

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

קראו גם:

בשלב כלשהו החליטה האישה שהיא לא יכולה לשאת עוד את התחביב של בעלה והטיחה בו: "נמאס לי! אני לא יכולה לשמוע את זה יותר! כשהילד ניגן בחדר שלו עוד הצלחתי להסתדר אבל אתה מנגן בכל מקום ובכל זמן כשאתה לא בעבודה. מילא היית מנגן על פסנתר או בגיטרה אבל כל היום אני שומעת צרצורים חורקים. כדאי שתחליט - או אני או הכינור".
האישה, שציפתה לקבל תשובה מסוימת, הופתעה כששמעה את תגובתו של בעלה: "במקום לפרגן לבעלך שיש לו תחביב, ועוד תחביב משותף עם הילד, את כועסת. אני נהנה לנגן, זה עושה לי טוב ואם קשה לך לקבל אותי כמו שאני, כדאי שלא נישאר ביחד. אגב, חשבתי גם לעזוב את העבודה בבנק ולהיות מורה לנגינה בכינור".
משראו הצדדים שהם לא מצליחים להגיע לפשרה, הם הגיעו אליי כאמור בניסיון לגשר על הפערים. הצעתי לבעל בין היתר שינגן במקלט שבביתם כדי לא להפריע לאשתו או להצטרף לקונסרבטוריון אך הוא לא הסכים. כשראיתי כי אין מנוס מפרידה, התחלתי לנסח עבור השניים הסכם גירושין.