לא פשוט לנחש מה עובר בראשה של אישה טיפוסית. בעוד שגברים הם לרוב מאוד ישירים, נשים לא תמיד אומרות את אשר על ליבן ומצפות מבן הזוג שינחש מה הן מרגישות.
קחו למשל את המשפט האופייני "הכל בסדר, לא קרה כלום", שנאמר בדרך כלל בצירוף הבעה כועסת. הגבר מזהה שישנה בעיה מסוימת, אך האישה שומרת אותה לעצמה.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
כשהוא שואל אותה מה קרה היא משחקת אותה כאילו לא קרה דבר. ברוב המקרים היא לא עושה את זה כדי להימנע משיחה על מה שמפריע לה, אלא כי היא רוצה שבן הזוג ידובב אותה ויגלה אכפתיות.
זה סוג של מבחן שנועד לגלות עד כמה הוא יתעקש לברר מה עובר עליה. הבעיה היא שלא תמיד גברים רואים כך את התמונה. הם מבינים את המשפט "הכל בסדר" פשוטו כמשמעו ולא נוברים במצב.
לעיתים הם מבינים שמשהו לא בסדר, אך חושבים שבת הזוג רוצה שיניחו לה לנפשה. ואז היא כועסת עליו על כך שהוא כביכול לא מספיק אכפתי.
מה עושים?
נשים, אתן יכולות להילחם בטבע שלכן לומר דבר אחד ולהתכוון לדבר אחר. זה לא פשוט, אבל הגבירו את המודעות לנושא ונסו פשוט להיות ברורות וישירות יותר.
אם אתן לא רוצות לשמוע על האקסיות שלו או על הידידות מהעבודה, פשוט תאמרו לו את זה.
אם אתן רוצות שהוא יהיה שותף יותר פעיל בבית, תהיו ספציפיות. בקשו ממנו שיעשה מה שחשוב לכן, בלי לסמוך עליו ש"יראה לבד".
נסו להגיע איתו לחלוקת תפקידים שיותר מקובלת עליכן, ומקובלת גם עליו.
אם אתן רוצות שהוא יביא פרחים ביום שישי, בקשו ממנו מפורשות. אל תצפו שהוא ינחש שמאוד רציתן.
ולפעמים, אם יש לכן חשש שהוא שכח את תאריך יום הנישואים שלכם, אל תבנו על זה שזה יצוץ לו בראש לפתע. תזכירו לו מראש וצרפו הנחיות ברורות.
גברים, עליכם להפנים שנשים הן לא כמוכם, לכן אתם צריכים להיות כמה שיותר רגישים ולנסות להבין מה עובר עליהן, גם אם לעיתים זה דורש מכם לחדד את חושי הטלפתיה שלכם.
נכון שזה מאתגר לשני הצדדים, אבל בשביל אהבה צריך להתאמץ.
ברגע שכל צד מנסה לגלות יותר הבנה ורגישות כלפי השני, הזוגיות משתפרת פלאים.
הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית למעלה מ-25 שנה ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר"
www.doo-lev.co.il