לפני שנתיים בדיוק קיבלתי את הפיקוד על עוצבת ״עקבות הברזל״. היום אני יכול להגיד באופן חד משמעי, חטיבה 401 מוכנה לכל תרחיש ותעמוד בכל משימה שתוטל עליה. בכל מקום ובכל זמן בהם יידרשו תחכום, יצירתיות והכרעה- שם נהיה.
בתקופה האחרונה עסקנו רבות בשאלה הפשוטה- מה מייחד את חטיבה 401?
עם סיומה של תקופת הפיקוד על החטיבה, מצאתי את התשובה שמתמצתת את הקוד הגנטי של עוצבת ״עקבות הברזל״ ומסתכמת בשלושה מרכיבים - ניצחון, אנשים ומקצועיות.
2 צפייה בגלריה
אוהד נג'מה במהלך הנאום | צילום: דובר צה"ל
אוהד נג'מה במהלך הנאום | צילום: דובר צה"ל
אוהד נג'מה במהלך הנאום | צילום: דובר צה"ל
ניצחון, משמעותו עמידה בכל משימה ניתנת, ההבנה כי אין לנו אפשרות אחרת וזוהי מהות עשייתנו הצבאית.
אנשים, שכן הם המרכיב הייחודי בעוצמתה של החטיבה, הבא לידי ביטוי ברעות שריונאית, באחוות לוחמים ובפיקוד משמעותי ואיכותי. אנשים מעולמות תוכן שונים, מנוסים, מקצועיים, מאומנים ומסורים, אשר הופכים מיחידים ליחידה אחת שלמה. הרי כלים מתקדמים לא מספיקים כדי להפוך חטיבת שריון למובילה בצה״ל - עליהם להיות נתונים בידי האנשים הנכונים והאיכותיים ביותר.
מקצועיות, היא האופן בו עלינו לגשת לכל משימה, דרך הפקת לקחים ולמידה מתמדת. כולנו, מהלוחם, דרך תומך הלחימה ועד המח״ט.
עם קוד גנטי כזה- לא קיים כוח שיצליח לעצור בעדנו!
הפיקוד על החטיבה מעולם לא היה בעיני מופע של איש אחד. אנו כחטיבה נשענים על החיילים, הלוחמים והמפקדים שלנו, אותה חבורה מעולה של אנשים בעלי כושר מנהיגות ויכולות מקצועיות מרשימות.
שליחות, אחריות, חברות ועזרה הדדית - את כל הערכים הללו למדתי מחברי לפיקוד על החטיבה. הם גם אלו שהיו צוות מאוחד, שאני יודע שניתן לסמוך עליו כי יוביל את החטיבה בכל אתגר שיעמוד בפניה. כך הם גם אנשי מערך המילואים החטיבתי, אנשים חדורי מוטיבציה ותחושת שליחות, מקצוענים, נכונים לכל קריאה ומביאים איתם עשרות שנות ניסיון.
בימים אלו החטיבה נמצאת בתעסוקה מבצעית בכל רחבי הארץ, מגבול לבנון וסוריה, דרך איזור יהודה ושומרון ועד לגזרת עזה.
בכל קצוות הארץ, כוחות החטיבה נשארים דרוכים בכל עת, פועלים בנחישות, במקצועיות ובמהירות אל מול כל איום.
כחלק ממשימותנו בתור חטיבת השריון של פיקוד הדרום, הופקדנו לשמור על ביטחון תושבי העוטף ולהבטיח את השקט במרחב. אני סמוך ובטוח כי גם אחריי כוחותינו ימשיכו למלא את משימתם באופן מיטבי, יגיבו בדיוק רב ובעוצמה הייחודית לחיל בכלל, ולחטיבה 401 בפרט.
אני רוצה לציין ולזכור את 576 חללי החטיבה, טובי הבנים, שמסרו נפשם במערכה על הארץ, בשגרה ובחירום. גם בשנתיים האחרונות ליווינו למנוחת עולמים שני בנים יקרים, סמ״ר עידו בן ארי וסמ״ר עמית טל-און זכרם לברכה.
2 צפייה בגלריה
אוהד נג'מה בתקופתו בחטיבת 401 | צילום: דובר צה"ל
אוהד נג'מה בתקופתו בחטיבת 401 | צילום: דובר צה"ל
אוהד נג'מה בתקופתו בחטיבת 401 | צילום: דובר צה"ל
אני אמנם נפרד היום מהחטיבה, אך לא מאותן משפחות שכולות שנכנסו לליבי, אשר אני מקווה שהקשר העמוק איתן הוא הדדי. כולי תפילה שמעגל השכול לא יגדל ולא יתרחב.
בשנתיים האחרונות הייתה עוד חולייה בחטיבה, ולה מפקדת אחת - לימור אשתי, וילדיי עומרי, רוני ויהונתן. מדובר במשפחה קטנה ולוחמת אשר הייתה איתי בכל שדות הקרב והאימון במשך השנים. אין לי מילים להודות על המקום החם והפרגון שניתן לי ממשפחתי, על מנת שאוכל לפקד על החטיבה בדרכי.
אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי לפקד על חטיבת שריון מובילה זו. אין לי ספק כי מחליפי, אלוף-משנה דודו סונגו, מקבל תחת פיקודו חטיבה מבצעית, לוחמת ומוכנה. אני בטוח כי יוביל את החטיבה לפסגות גבוהות נוספות.
מח״ט 401 היוצא, אל״ם אוהד נג׳מה.
לפרסום טורים אישיים בנושאים שונים, ניתן לפנות לפייסבוק של מיינט כפר סבא.