השבוע בחרתי לספר סיפור שנוגע בי באופן אישי. זו לא פעם ראשונה שאני משתפת בבלוג את הסיפור של האישה המיוחדת הזו, אבל כנראה שזה סיפור בהמשכים.
לפני כארבע שנים פגשתי בפעם הראשונה את ריבה פעם ראשונה בחנות חיות איתה אני עובדת. נכנסתי לחנות ושמעתי את האישה בוכה. ניסיתי להבין למה, ואם אני יכולה לעזור במשהו. לפני עמדה אישה שהערכתי במעל גיל 80. צנועה, לבושה בצורה שמעידה שאין לה הרבה אמצעים.
אחת העובדות בחנות סיפרה לי את הסיפור שלה. ריבה היא ניצולת שואה, בת למעלה מ-80, אין לה משפחה, היא מאכילה חתולים ואומרת שהם החברים היחידים שלה. היא סיפרה בחנות שכל יום היא קמה בסביבות 5 בבוקר והולכת עם מקל הליכה ומאכילה למעלה מ-100 חתולי רחוב.
1 צפייה בגלריה
צילום: הדס לב
צילום: הדס לב
צילום: הדס לב
ריבה סיפרה לי שבהתחלה היו רק כמה חתולים והיא נתנה להם קצת אוכל מהבית. לאט לאט כמות החתולים גדלה.היא סיפרה עוד שהסיבה שהיא מאכילה אותם כל כך מוקדם בבוקר היא כאשר האכילה אותם במהלך היום, היו אנשים שאיימו לפגוע בה.
המשכתי להקשיב לריבה, שביקשה מבעלי החנות הנחה באוכל לחתולים, כי היא חוסכת אוכל מפיה ומגיעה למצבים שאין לה מה לאכול, רק כדי להאכיל אותם.
כמובן שבחנות ספידוג היו מקסימים, ועשו לה הנחות ומדי פעם גם נתנו לה בחינם שקי אוכל לחתולים. ריבה גם מבשלת לחתולים עצמות של עוף עם מרק ונותנת את המרק עם פסטה כדי להזין אותם.
באתו יום בחנות נשברתי רגשית. לא יכולתי לעמוד בזה יותר, בבכי של אישה מבוגרת שיכולה להיות סבתא שלי, לדעת שאין לה מה לאכול בבית. תתארו לעצמכם שלסבתא שלכם או לאמא שלכם לא היה מה לאכול...
לפני כשבועיים לערך התעוררתי בבהלה מצלצול הטלפון שלי, ושמעתי מעבר לקו את ריבה בוכה. "החתולה גוססת", היא אמרה בבכי. ניסיתי להבין מה קרה ורציתי אליה הביתה. מה שהיא הכי פחדה ממנו - קרה.
לריבה בבית יש למעלה מ-20 חתולים שבאים, אוכלים, מתפנקים, וחוזרים לחיי רחוב, כמו של מאות חתולים בבאר שבע.
אחת החתולות עלתה לבית כשהיא מריירת ומקציפה מהפה. כשהגעתי לשם החתולה נראתה גוססת וחלשה. העברנו אותה לטיפול במרפאה של ד"ר סבינה הובר. אך לאחר כשעה ריבה מתקשרת שוב בדמעות, שיש עוד חתול באותו מצב. ושוב חברה הלכה לשם, הביאה את החתול לד"ר סבינה. לצערי עבורו זה היה מאוחר מדי.
בפחות מ-48 שעות נאספו מתחת לבית למעלה מ-8 חתולים שהורעלו וגילו את אותם הסימפטומים. אנשים רעים, שלא לומר חלאות המין האנושי, הרעילו אותם ברחוב.
כעת ריבה ניצולת השואה זקוקה לעזרה בהולה. שלושה חתולים מתו. חמישה אושפזו במרפאות בבאר שבע ואשקלון. אנחנו וריבה, שכמו תמיד לא מוותרת ונלחמת עבור החתולים.
החוב בגין הטיפול בחתולים עומד כרגע על כ-1,600 שקלים בשתי מרפאות שונות. כמעט כולם כבר השתחררו מהאשפוז חוץ מחתול אחד שעדיין נמצא במרפאה.
לכיסוי החוב במרפאה של ד"ר סבינה הובר - עבור החתולים של ריבה, 050-7668189, 08-6878330, 08-6494350
לכיסוי החוב במרפאות אחרות - עבור החתולים של ריבה - 036241776 שלוחה 7
הכותבת היא פעילה למען בעלי חיים ופעילה בהסגר באר שבע. לשאלות בנושא בעלי חיים אתם מוזמנים לשלוח מייל