אסיר ערבי מוסלמי אשר מוכר בשב"ס מזה מספר שנים כאסיר פלילי שיושב על גניבות קטנות, ועל עבירות שב"ח משום שהוא פלסטיני, מוכר גם כערבי החרדי של הכלא. האסיר הזה שמתהלך לבוש כחרדי, מזוקן וחבוש כיפה, חי בתהליך של גיור מזה כעשר שנים. בעברו הוא אף נעצר על התחזות לחרדי. בנוסף, האסיר המיוחד הזה, גם עתר לאחרונה להחליף את הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, אך עתירתו נדחתה בימים אלה.
טיעונו של האסיר יצאה כנגד דבריו של הרב יוסף בנושא גויים שמתחזים ליהודים בארץ. "בתפילת שמונה עשרה, 'השיבנו אביך', ורשום, 'כי ימינך פשוטה לקבל שבים', ובסוף רשום ברוך אתה השם, הרוצה בתשובה", טען ונימק האסיר ואז פנה לביהמ"ש, "כבוד השופט, (ה)אם יש לכבוד הרב הראשי כבוד יצחק יוסף סמכות להחליט מי יכנס לכנפי השכינה ומי לא?... אני מבקש להחליף את הרב הראשי לישראל ולממן רב אחר שילך לפי התורה הקדושה", דרש האסיר בעתירה שהגיש לבית המשפט המחוזי בנצרת.

2 צפייה בגלריה
עתירתו של האסיר
עתירתו של האסיר
עתירתו של האסיר
(צילום מסמך)

גם בבית הכלא בו עצור האסיר המוסלמי-חרדי, הוא עתר על כך בפני סגן מנהל בית הסוהר "דורש העצור להחליף את הרב הראשי לישראל, וזאת מכיוון שלטענתו של העצור, הרב הראשי לישראל יותר איפה ואיפה והבדלים... הובהר והוסבר לעצור... נושא העתיר לא בביהמ"ש. העצור דורש להפנות את העתירה לבימ"ש", נרשם בפרוטוקול הכלא.
בעתירתו חוזר האסיר על סיפור חייו המוכר מזה שנים רבות במסגרות שונות, ועל מאפייני החינוך אותם ספג מילדותו. "אני אדם ערבי מוסלמי. לצערי ההורים שלי ובבית הספר ובשכונה ובכפר שלי, לימדו אותנו ושטפו לנו את המוח, על שנאת היהודים ועל סוף היהודים, הוא לרצוח אותם ולזרוק אותם בים. ושהיהודים והנוצרים הם כופרים", כותב האסיר בווידוי לב.
האסיר גם מספר על התקרבותו לדת היהודית "בתקופת מעצרי גיליתי את האמת, ושהערבים הם היו עובדים את העבודה הזרה. ושהאדם נולד רק לעבודת השם, ותהיה ולזכות בעולם הבא, ורשום עת למחייה ועת למוות, והתקרבתי לדת וליהדות, והייתי משתתף בשיעורים של הרב", הוא מסכם את מסקנות חייו והשקפת עולמו החדשה.
שופט העתירות במחוזי נצרת יוסף בן-חמו סיכם את היכרותו הלא ראשונה אם האסיר העותר. "האסיר, מוסלמי על פי דתו. תושב השטחים. מעיד על עצמו כי במהלך השנים החליט להתקרב לדת היהודית, ואף לעבור גיור.
"הוא הרגיש מאוים בשטחים, ועל כן ברח לישראל", ציין השופט, "נתפס ונשפט לתקופה, למאסר של 21 חודשים, שם "גילה את האמת" בדבר העדפתה של הדת היהודית, על פני דת אחרת. האסיר טוען כי לאחרונה נשא הרב הראשי דברים בהתייחס ל"גויים" שאינם יהודים המגיעים ארצה. האסיר חש נפגע מהדברים, ומבקש להחליף את הרב הראשי", נקלע השופט בן-חמו לדיני נפשות ברמה ההלכתית, ודחה את העתירה בנימוק של חוסר סמכות.