עיריית כפר סבא הגישה בקשה למשרד הפנים למתן אישור להעלאה חריגה לשנת 2021 עסקים המוגדרים בקרקע תפוסה צמודה למבנה תעשייה בשיעור של 218% (מעבר לשיעור העדכון האוטומטי).
קראו גם >>
1 צפייה בגלריה
רחוב התע"ש בכפר סבא. להמחשה בלבד
רחוב התע"ש בכפר סבא. להמחשה בלבד
רחוב התע"ש בכפר סבא. להמחשה בלבד
(צילום המחשה בלבד: פרטי)
מדובר בקרקע שבתחום העיריה שאינה אדמה חקלאית, שמשתמשים בה ומחזיקים אותה לא יחד עם בניין (מחסנים, חצרות, חניות של רכבים, מוסכים ועוד) ומדובר לדברי העיריה "בתיקון עיוות היסטורי".
משרד הפנים טרם אישר את הבקשה והשבוע הגישו ראשי התאחדות התעשיינים התנגדות חריפה לאישור.
"כפר סבא מוגדרת כאחת מן הרשויות האיתנות במדינת ישראל", נכתב בהתנגדות התאחדות התעשיינים, שנשלחה לשר האוצר ושר הפנים, "בקווים המנחים שפרסם משרד הפנים צוין כי על מנת לקבל אישור להעלאה הגבוהה מ-5% על הרשות להיות זכאית למענק איזון, דבר שכמובן אינו מתקיים במקרה זה. אף לו הייתה הרשות זכאית למענק איזון הרי שבקשתה חורגת מהשיעור המקסימלי האפשרי, בקשה בגובה 7.5% כולל שיעור העדכון האוטומטי.
"המשק כולו נמצא במשבר כלכלי משמעותי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, לאור זאת, תמוהה בקשת עיריית כפר סבא להעלאת תעריפי הארנונה. בעוד ממשלת ישראל מדברת על חיזוק התעשייה ומנועי הצמיחה של המשק, עיריית כפר סבא בוחרת בדרך הפוכה וקיצונית אשר צפויה ליצור פגיעה משמעותית בתעשייה בתקופה קשה זו".
מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא פועלת ותפעל למען העסקים בעיר, וכך הגישה בקשה במסגרת צו הארנונה החדש להפחתה נוספת בתעריף הארנונה למספרות ומכוני יופי, הגדלת ההנחה להורים ממשפחות חד הוריות, כך שכל הורה יזכה להנחה, התירה למסעדות ובתי קפה להוציא החוצה כיסאות ושולחנות ללא כל עלות כמו גם הארכת סגירות חורף ללא עלות ועוד פעילויות רבות לעידוד המסחר והעסקים המקומיים.
"בניגוד לנטען, מדובר בתיקון עיוות היסטורי הנמשך שנים רבות, במסגרתו תעריף הארנונה לקרקע תפוסה צמודה, החל על מספר בודד של עסקים, נמוך באופן משמעותי וניכר. לשם השוואה, התעריף ברעננה עומד על 12.29 שקלים למ"ר, בהרצליה על 7.02-22.81 שקלים למ"ר, בנתניה על 17.35 שקלים למ"ר ובכפר סבא על 3.65 שקלים למ"ר. בקשת העיר כפר סבא היא לתיקון העיוות ההיסטורי, כך שהתעריף יותאם למציאות הנוכחית ויעמוד על 11.65 שקלים למ"ר – שהוא עדיין תעריף נמוך מזה הנגבה ברשויות אחרות".