בדקה ה-22 הוא קיבל את הכדור במרכז המגרש כ-25 מטרים מהשער של רן קדוש, נתן לעצמו מקדמה ושיגר טיל ישר לחיבורים של כפר סבא. שער מושלם שהשווה את התוצאה, אבל מה לעשות גיא מלמד גדל בהפועל כפר סבא, וחגיגות לא היו שם. כעבור 3 דקות, מי שהיה אחד התקוות הגדולות של הנוער בכפר סבא כבר הפך את התוצאה, ולקח עוד 3 נקודות מהקבוצה הצמאה דאז של אלי כהן. שוב, בלי חגיגות.
מלמד, כשלפניו טל בן חיים החלוץ, וכשאחריו כבר מתחילים לדבר במנור סולומון, היווה עוד אחד מהסממנים ל-'בריחת הכוחות' הכפר סבאית מ-'לוויטה' לכיוון 'המושבה' בפתח תקווה. הלוזונים, שזיהו את פוטנציאל הגלום בכדורגל הכפר סבאי, ניצלו את שנות השפל של המועדון הירוק מהשרון וייצרו כוח שאי אפשר להתעלם ממנו בכדורגל הישראלי. כשאוהד 'לוויטאי' ממוצע רואה את מלמד, אחד מהכוכבים הגדולים של פתח תקווה העונה, הוא לא יכול לתהות לגבי עולם מקביל, בו מספר 20 כחול הוא בכלל ירוק, על כל ההשלכות האפשריות מכך, לרבות הירידה העונה.
היי גיא, איך הייתה העונה בפ"ת?
"אני לא יודע אם אפשר לסכם אותה עדיין כי אנחנו מחכים לתוצאה מהגביע שתקבע אם נעלה לאירופה או לא. עד עכשיו אפשר לומר שהייתה עונה מדהימה גם מבחינה אישית וגם מבחינה קבוצתית. אני חושב שכל שחקן אצלנו נתן את עונת חייו. אבל עוד פעם אם בני יהודה ינצחו מכבי ת"א בגמר הגביע, זה לא סנסציה ולא בטיח, סתם נשארנו עם המחמאות".
לאיפה אתה שואף מהמקום הזה בקריירה?
"אני רוצה להתקדם. אני חושב שאני בשל להתקדם. אני בטוח ביכולות שלי שאני יכול לעזור לקבוצה גדולה בארץ או בחו"ל, יש התענייניות, ואני מקווה לקיץ מעניין".
אתה מאמין שנראה אותך שוב בירוק של כפר סבא?
"אני מאמין שכן. יש לי חלומות להגשים ורצונות. אני חושב שכפר סבא זה מועדון לגיטימי בליגת העל, עם כמות קהל ועם מסורת. התנאים השתפרו במתקני האימונים, האצטדיון לא כל כך 'אליאנץ ארנה', אבל אני חושב שהפועל כפר סבא צריכה להיות בליגת העל ולא בפלייאוף התחתון, ואני חושב שאחזור לשם כמעט בוודאות".
מכבי פ"ת נהייתה ממש מושבה של כפר סבאים.
"תשמע, פ"ת היא אימפרייה בתחום הנוער. הם לוקחים אליפויות, גביעים, זה מין מכבי ת"א החדשה של הילדים. כל האיזור שלנו רעננה, כפר סבא, כל איזור השרון מעדיף להגיע למכבי פ"ת, ורואים גם את שילוב הצעירים בבוגרים. הפועל כפר סבא צריכה באמת לשים לב לזה ולהתמקד בשחקני בית. לשמור עליהם, כי כנראה שהם יודעים מה הם עושים מבחינת ייצור שחקנים."
אנחנו נראה אותך לובש את המדים הלאומיים?
"אני בטוח בזה. אני חושב שאני בשל. עברתי ליגה לאומית, ליגת העל, באתי מלמטה, אני יודע להעריך איפה אני נמצא. לראיה, יש לי דרכון אירופאי מליטא והציעו לי לשחק שם, ואמרתי להם שאני לא רוצה. אני מתמקד רק בנבחרת ישראל וכבר השתתפתי בכמה אימונים השנה. נקווה ששנה הבאה נקבל את הזימון."
1 צפייה בגלריה
צילום: אריאל ימיני
צילום: אריאל ימיני
צילום: אריאל ימיני
"היה כדורגל התקפי. הייתה יד חופשית מצד קובי (רפואה, מאמן מכבי פ"ת, א.י.). הייתה גם דרישה לעשות הגנה, אבל כחלוץ אני מאוד מתחבר למאמנים התקפיים. הוא עבד איתנו הרבה מול השער. כל שחקן היה בעונת חייו ואפשר לראות את זה מבחינת החיזורים אצלנו (המגן דור אלו עבר לבאר שבע, השוער דני עמוס עבר לנתניה והבלם קרלוס קוויאר כבר חתם בקריית שמונה). שאפו לקובי ולאבי (לוזון, א.י), כל מי שבנה את הסגל".
איך הרגשת לגבי הירידה של כפר סבא?
"זה כאב לי מאוד. מה גם שלקראת הסוף הם התעוררו, ובמחזור סיום היו כמה דקות שהם בכל זאת נשארו...".
19 דקות במצטבר...
"כן, אבל אנחנו כבר למודי אכזבות, אני חושב שכפר סבא היא הקבוצה שעלתה וירדה הכי הרבה. זה לא המקום שלהם הליגה הלאומית, וזה כואב לי".
שאלה אחרונה, מפתח תקווה מסרו לי שאני חייב לשאול אותך: מה הסיפור עם הגבות של דור אלו?
"דור אלו הוא באמת דמות מעניינת, הוא מאוד משקיע בעצמו, אנשים רואים את זה. הוא בולט. אנשים עוצרים אותו. הוא מטופח ומאוד מחובר לגבות שלו, ודואג שהגבות לא מתחברות מעצמן".