תחת הכותרת: "לא משנה איזה זוג אתם", אמור לצאת היום (חמישי) קמפיין פרסום כלל ארצי של רשת דיור מוגן "בית בכפר" מכפר סבא בו מופיעים, לראשונה בקמפין פרסומי בישראל, זוג קשישים הומוסקסואלים.
את קמפיין הפרסום מובילה סוכנות הפרסום הייחודית מתל אביב "ברבור שחור concept & execution‏" המלווה את הרשת בשנה האחרונה. בקמפיין, האמיץ יש לציין, שיכלול גם סרטונים ברוח זו, יוצאת רשת "בית בכפר" במבצע למסלול זוגי על דירת 3 חדרים ענקית במחיר מסובסד עם דמי אחזקה מוזלים, כאשר במרכזו מתנוססת תמונה של זוג גברים בני הגיל השלישי שגם הם, כמו כל המגזרים בישראל, יכולים ליהנות ממסלול זה ברשת.
1 צפייה בגלריה
מתוך המודעה של בית בכפר. המודעה המלאה (בקטן) | צילום: יח"צ
מתוך המודעה של בית בכפר. המודעה המלאה (בקטן) | צילום: יח"צ
מתוך המודעה של בית בכפר. המודעה המלאה (בקטן) | צילום: יח"צ
הקמפיין שכבר עלה באינסטגרם ובפייסבוק עורר הדים נרחבים מאוד שכללו בין היתר תגובות אוהדות רבות, וגם, כצפוי, תגובות נגד.
יניב ויצמן, איש פרסום מהקהילה הלהט"בית, ובעל סוכנות הפרסום לבני נוער teenk פרסם פוסט לפיו: "המודעה הזו גרמה לי באמצע היום לחיוך גדול. כולנו יודעים עד כמה לפרסום יש כוח לשנות תודעה ותפיסות והנה דוגמא מצוינת לצעד מקסים שבעיני עושה את זה. שאפו לרשת ״בית בכפר״ ולחברים מפרסום ״ברבור שחור״ על המהלך הזה. מוזמנים/ות לשתף ולפרגן להם".
מנגד, עלו תגובות שונות, חלקן לא ראויות לעלות על דפוס, וחלקן ביקרו את יעילות הפרסום.
"אני לא בטוח עד כמה הפרסום הזה אפקטיבי", אמר בתגובה אחד מהפרסומאים הבכירים שעימם שוחחנו אמש, "הוא נחמד, הוא נועז, זה בוודאי, אבל לדעתי הוא לא יעיל".
למה?
"קהל היעד שאליו מופנה הפרסום הוא בני הגיל השלישי שאמור בסופו של דבר לקרוא את המודעה ולהתעניין בנאמר בה ואולי אפילו לרכוש/להשכיר את הדירה. אנחנו יודעים שבני הגיל השלישי הם בדרך כלל שמרניים יותר מאשר כלל האוכלוסייה, וזוג גברים הומוסקסואליים הוא לא בדיוק הקטליזטור שיביא אותם לעשות זאת. לדעתי, זו פרובוקציה, מקסימה מאוד, אבל לא יותר מכך".
ואולי זו בדיוק הייתה הכוונה: לעורר פרובוקציה שתביא למודעות ו'באז'?
"ברור שזו הייתה הכוונה, עובדה שאתם התקשרתם אליי כדי להגיב על כך, אבל פרובוקציה טובה אולי למשרד הפרסום עצמו ולפרסטיז'ה שלו, ולאו דווקא ללקוח. יש לי הורים בני הגיל השלישי בבית, כמו לרבים מאיתנו, ואנחנו יודעים שעד כמה שהם 'פתוחים' יש עדיין דברים שהם לא מדברים עליהם בפתיחות, ככה שאפילו 'הבאז' יעבור מתחת לרדאר שלהם. אני לא רואה כיצד הפרסום הזה יכול לשרת את המטרה שלה נועד קמפיין הפרסום. יחד עם זאת הוא חמוד מאוד בעיניי".
מנכ"ל 'בית בכפר', מיקי פרנס, מסר בתגובה שעונה בין היתר על יעילות הפרסום: "מדובר במודעה שהיא חלק ממהלך נרחב של מיתוג בית בכפר. צריך להבין שהתפקיד של מותגים בעולם משתנה. היום מותגים בכל העולם מקדמים אג'נדות חברתיות שבהן הם מאמינים. בבית בכפר דוגלים בשיווין, בסובלנות, בקבלת האחר ובפלורליזם. דווקא היום כשחל דיון על זכויות בסיסיות של הקהילה הלהט"בית החלטנו לנצל את ההזדמנות לתמוך בערכים שלנו נראים טריוויאליים ולעשות את זה בצורה הכי מכבדת ומחבקת".