השחקנית המובילה בעולם בתחום החניונים הרובוטיים נכנסת לפעילות עסקית בישראל. מדובר בחברת TOPP הסינית, הפועלת בישראל באמצעות חברת Lift Parking .
1 צפייה בגלריה
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
אתמול (ראשון, 14.10) השיקו בכירי TOPP ו Lift Parking בשיתוף עיריית כפר סבא והחברה הכלכלית את החניון הרובוטי הראשון מסוגו בישראל בתחנת הרכבת נורדאו. זאת בהמשך ליוזמת עיריית כפר סבא והחברה הכלכלית להקמת מתקן חנייה, שמטרתו להילחם בבעיית החנייה בעיר.
יתרונותיה היחסיים של מערכת החניה של חברת Lift Parking היא בהיותה מותאמת ספציפית לצרכי הלקוח, ומבוססת על הטכנולוגיות, מערכות הפעלה, מנועים וחומרי גלם של החברות Schneider Nord ו SEW הגרמניות. מערכת החניה מודולרית, חסכונית וירוקה, ובאה לידי ביטוי בחסכון של 75% בזמן ההקמה לעומת חניון קונבנציונאלי, ושל 68% בעלויות הבניה.
בישראל פועלת חברת Lift Parking למתן פתרונות חניה לפרויקטים של תמ"א בהם היצע החניה מצומצם ודורש פתרונות יצירתיים על מנת לספק את מבוקשם של הדיירים הקיימים והחדשים. בנוסף היא פועלת גם למתן מענה בחניונים ציבוריים, בעיקר סמוך למוסדות ציבור או למוקדי תחבורה ראשיים כמו תחנות רכבת, חניוני נמל, בתי חולים ועוד. החניונים אותם החברה מייצרת מסוגלים גם לספק פתרונות לרכבים גדולים דוגמת אוטובוסים ומשאיות – פתרון ייחודי שאין לאף מערכת אחרת.
יתרון נוסף שמציעה Lift Parking הוא מימון מלא וערבויות ביצוע לרשויות המקומיות. המשמעות היא שהרשויות אינן צריכות להשקיע ולו שקל אחד במיזמים, להיפך – היא רק עשויה להרוויח מכך באמצעות מכירת שטחי פרסום על החניונים, וכמובן משותפות ברווחים הכרוכים בדמי החניה.