זה לא סוד שבני אדם מייצרים זבל. זה גם לא סוד שפסולת אלקטרונית מרעילה את הסביבה. וזה בטח לא יפתיע אף אחד מכם שבכל שנה שעוברת, בני אדם מייצרים יותר זבל אלקטרוני מאשר בשנה שלפניה.
עכשיו קחו את כל הנתונים האלו, תוסיפו לכך את העובדה שפסולת אלקטרונית אחראית ל-70% מגורמי הזיהום והרעילות הנובעים מפסולת ביתית. ותבינו את החשיבות של מפת המחזור של כפר סבא כפי שהיא מופיעה בתאגיד מ.א.י למחזור פסולת אלקטרונית (לחצו כאן למפה).
1 צפייה בגלריה
לא מפסיקים לייצר זבל אלקטורני | צילום: PIXABAY
לא מפסיקים לייצר זבל אלקטורני | צילום: PIXABAY
לא מפסיקים לייצר זבל אלקטורני | צילום: PIXABAY
למעשה בכל פעם שאנחנו זורקים מטען, או אייפד או מכונת כביסה שלא ממוחזרת, המתכות משחררות חומרים רעילים ומאוד מסוכנים לאוויר ומזהמים את האדמה, את מי התהום ואת האוויר.
עיריית כפר סבא בשיתוף תאגיד מ.א.י פרסמו רשימה מוגדרת של חנויות המחויבות לקחת מכם את המכשיר הישן כשאתם קונים את המכשיר הישן. העירייה עצמה מתפעלת מוקדי איסוף לפסולת אלקטרונית והיא אף מקיימת שירות של איסוף מכשירי חשמל גדולים מהבית. אז בין האזניות לסמארטפון לתנור הביתי, איפה הכפר סבאי הממוצע יכול לשים את הפסולת האלקטרונית שלו ולהיות שקט?
להלן מוקדי האיסוף העירוניים:
בית נטופה (מול 13), עובדיה הנביא 6, מרכז דויד, ויצמן בכניסה לפארק, ז'בוטינסקי פינת סולד, גאולים 1, קדומים 14, השחר 10, פרוג 2, בן גוריון 58, ויצמן 186, שוק המייסדים, אזר 97, ששת ימים פינת גלר, יאיר רוזנבלום 32, לוונברג 11, מוטה גור 2, עתיר ידע 14, אנצו סירני 19, נעמי שמר (ספורטק).
וזו רשימת החנויות שהתחייבו לפנות את המכשיר הישן ללא תשלום בקניית המכשיר החדש:
א.ל.מ – וייצמן 301, אבי סופר – התע"ש 22, אייבורי מחשבים - היוצרים 2, אייס קנה ובנה - וייצמן 301, H&O – מרכז שרונה דרך השרון 6, איידיגיטל קניון G – וייצמן 207, באג קניון ערים- כצנלסון 14, באג קניון G – וייצמן 301, ד.ש.ש אלקטרונקה בע"מ- וייצמן 72, דור אלון תחנת נוחות- תע"ש 1, חנות מנטה בתחנת "דלק"- נתיב האבות 1, חנות מנטה בתחנת "דלק"- התע"ש 2, טויס אר אס- וייצמן 301, מגה קניון ערים- כצנלסון 20, מגה- י.כהן 2, מחסני חשמל- עתיר ידע 1, תחנת דלק סונול- וייצמן 20, חנות נוחות yellow פז- כביש 55, גולף קניון כבפר סבא הירוקה- רפפורט 3, קרביץ- כצנלסון 14, רמי לוי שיווק השקמה- גלגלי הפלדה 2, שקם אלקטריק- וייצמן 301.