השבוע ביקרה משלחת של ראשי האגודה השוויצרית לטכנולוגיה חקלאית (SVLT) במתקן הביופילטר בכפר סבא. במסגרת הביקור קיבלה המשלחת הסבר על הפיתוח הטכנולוגי שהקימה קק"ל מד"ר ירון זינגר, מנהל המרכז לערים רגישות מים בישראל. בסיום הביקור מסרו חברי המשלחת כי יבחנו את ישום הטכנולוגיה בשוויץ.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
המשלחת המבקרת בישראל הגיעה במטרה ללמוד על טכנולוגיות המים של קק"ל ועל הדרכים ליישום שימוש חוזר בשפכים להשקיה חקלאית ביניהם טכנולוגיית הביופילטר. במהלך הביקור יפגשו חברי המשלחת חברות ישראליות במטרה לבחון שיתוף פעולה עם חברי האגודה. חברי המשלחת, נציגי האגודה השוויצרית לטכנולוגיה חקלאית המונה 20,000 חקלאים וחברות agritech בשווייץ. העמותה מייצגת את האינטרסים של החקלאים השוויצרים בכל ההיבטים של ההנדסה החקלאית.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
הפיילוט ההנדסי הירוק של מערכת לטיפול במים, הראשון מסוגו בישראל, הביופילטר בכפר סבא, אוגם מים מזוהמים ומטהר אותם. הביופילטר מכיל אגן רדוד עם מערכת סינון רב-שכבתית, המורכבת מחול, חצץ וצמחים מיוחדים שנבחרו בזכות יכולתם בסילוק מזהמים מהמים. תהליך טיהור המים נמשך כשעתיים ובסיומו מתקבלים מים באיכות טובה לשימוש בהשקיה ולטובת צרכים סניטריים.
המים המטוהרים מביופילטר כפר סבא משמשים לטובת השקיית הפארק הקהילתי שתושבי השכונה הקרובה נהנים ממנו.
קק"ל הקימה את הפרוייקט בתמיכת קק"ל אוסטרליה ובשיתוף אוניברסיטת מונאש באוסטרליה.