מקום 12

4.6.1990, גמר גביע המדינה:

הפועל כפר־סבא – שמשון ת"א 0:1 בהארכה.

נכון, לא המשחק האיכותי ביותר בתולדות הפועל כפר־סבא, אבל בכל זאת הוא הניב את גביע המדינה השלישי בתולדות המועדון והתואר האחרון עד כה (אם לא מחשיבים את אליפות ליגה א' צפון לפני שבע שנים...). זה גם לא היה הגמר הכי אטרקטיבי בעולם, עם שתי קבוצות קטנות יחסית שהצליחו להביא ביחד 7,000 צופים, שנבלעו ביציעי אצטדיון ר"ג. רמת הכדורגל לא הצדיקה את המעמד, אבל דרמה הייתה. אחרי הכל, מישהו צריך לנצח בסופו של דבר ולקחת את הגביע הביתה.
1 צפייה בגלריה
חגיגות הגביע
חגיגות הגביע
חגיגות הגביע
(צילומים: ארכיון ידיעות אחרונות)
אחרי 90 דקות עגומות ומאופסות, נכנסו לפעולה שני המחליפים של המאמן הפולני וויטק לזארק. שתי דקות בתוך ההארכה יצחק מימוני הגביה כדור חופשי מימין וגדעון סיימון התרומם מעל אבינעם עובדיה כדי לנגוח את שער הניצחון. עד לסיום השמשונים ניסו בכל כוחם להשוות, ובצד השני אורן מוחרר החמיץ הזדמנות מצוינת לסגור עניין. הקפטן אלי יאני עלה לקבל את הגביע מידיו של הנשיא הרצוג (לא בוז'י, חיים) ונתן את האות לפתיחת החגיגות על כר הדשא, בחדר ההלבשה ואחר כך גם בבמה מאולתרת בעיר, אליה הגיע הגביע כשהוא רכוב של ג'יפ פתוח. דווקא כובש שער הניצחון, סיימון, שקם ימים ספורים לפני כן מאבל על מות אימו, נראה קצת מנותק והסביר: "אני בוכה מהתרגשות, קשה לי. אני מעוניין לשנות אווירה ולכן אני עוזב את כפר־סבא אחרי 15 שנה".
ההרכב במשחק: אדיר שמיר, איתן אהרוני, יז'י ויאס, רז רבינוביץ', יז'י קפיאס, תמיר בן־חיים, דודי סטולפר (יצחק מימוני, 45), אלי טיומקין (גדעון סיימון, 58), נתי בן־דיין, אלי יאני, אורן מוחרר.

מקום 11

11.4.1987, מחזור 24:

מכבי חיפה – הפועל כפר־סבא 3:2.

זו הייתה עונה לא טובה של מכבי חיפה, שנתיים אחרי שתי האליפויות הראשונות של המועדון ושנתיים לפני האליפות השלישית. ובכל זאת, הירוקים מחיפה הציגו את אחד ממשחקיהם הטובים באותה עונה, אבל קיבלו שיעור ביעילות מהירוקים מהשרון, שהציגו את גיבור המשחק המפתיע: הקשר האחורי אופיר בן־חיים, מבקיע השלושער שהימם את 5,000 הצופים בקריית־אליעזר.
אלי יאני, מייקל יפה ומאיר נזהר ישבו על הספסל ומכבי חיפה הסתערה מהפתיחה על השער של אדיר שמיר, אבל השער נפל כבר בדקה התשיעית בצד השני כשבן־חיים קיבל מסירה מאיתן רביבו ובעט שטוח פנימה. דניאל בריילובסקי ניסה להנהיג את חיפה, אבל עופר מזרחי הירבה להחמיץ, וכפר־סבא הענישה בצד השני: יואב מללי (31) הגביה מימין ובן־חיים נגח את השני שלו. המאמן המארח שלמה שרף ניסה להגיב עם הכנסת חלוץ נוסף, משה סלקטר, אבל גם הוא לא הושיע בסופו דבר. ציון מרילי (44) וזאהי ארמלי (48) הצליחו להשוות ל־2:2, ובזמן שחיפה הלכה בכל הכוח על ניצחון בן־חיים (84) סגר עניין אחרי שניצל התנגשות בין ארמלי לניר קלינגר והכניע את אבי רן. אופיר, אבא של טל בן־חיים ממכבי ת"א, הבקיע בכל הקריירה שישה שערים, מחצית מהם באותו משחק מופלא בקריית־אליעזר.
ההרכב במשחק: אדיר שמיר, יובל מללי (אופיר הילל, 80), גדעון סיימון, רז רבינוביץ', נח איינשטיין, אופיר בן־חיים, תמיר בן־חיים, ששון גדמיש, יצחק מימוני, בני פילוס (רפי אידינגר, 70), איתן רביבו. המאמן: נסים בכר.

מקום 10

17.5.1986, מחזור 29:

הפועל כפר־סבא – בית"ר ירושלים 0:4.

1,000 איש בלבד הגיעו למשחק הליגה האחרון של הפועל כפר־סבא במגרש הישן מול בית החולים "מאיר", ומי שלא בא החמיץ לא רק רגע היסטורי אלא גם הצגה מקומית וניצחון מוחץ על הקבוצה שזכתה עשרה ימים לאחר מכן בגביע מדינה שני ברציפות. בית"ר שמרה על הכוכב שלה, אלי אוחנה, למשחק חצי הגמר שלושה ימים אחר־כך, אבל זה לא גורע מהניצחון שהושג תוך 13 דקות במחצית השנייה.
יוסי מזרחי עוד הדף פנדל של אופיר בן־חיים במהלך המחצית הראשונה, והחגיגה התחילה בדקה ה־53. מייקל יפה, השחקן המצטיין במגרש, מסר כדור בין בלמי בית"ר למאיר נזהר, שהתקדם כמה צעדים ובעט מעשרה מטרים פנימה. חלפו שתי דקות, עוד בישול של יפה, הפעם למשה בוארון, שכבש את השני. ואז נכנס לפעולה מלך שערי הקבוצה, גדעון סיימון, שהפעם תופקד כבלם והצליח להבקיע צמד דווקא מהעמדה הזו. בדקה ה־64 הוא חטף כדור מבלם בית"ר אודי אשש ודחק מקרוב לרשת, וכעבור דקתיים שלח כדור חופשי חזק ושטוח מ־20 מטר לפינה הימנית של מזרחי. סיימון סיים את העונה עם 11 כיבושים והוא חתום על שער הליגה האחרון במגרש הישן. חתיכת היסטוריה.
ההרכב במשחק: אבי ששון, רפי אידינגר, גדעון סיימון, אופיר בן־חיים, נח איינשטיין, משה בוארון (חיים מסיקה, 64), מייקל יפה, תמיר בן־חיים, מאיר אוקנין, יצחק מימוני (בני פילוס, 64), מאיר נזהר. המאמן: נסים בכר.

מקום 9

23.4.1977, מחזור 25:

הפועל כפר־סבא – מכבי פ"ת 1:7.

עוד משחק היסטורי: הניצחון הגבוה ביותר של הפועל כפר־סבא בליגה הראשונה, אבל האבסורד הוא שזה לא מנע את ירידת הקבוצה לליגה השנייה בתום אותה עונה. מכבי פ"ת הייתה כבר עם רגל וחצי בליגה הארצית, וכפר־סבא ניצלה את המצב כדי לשפר את הפרש השערים שלה. כך תיאר את ההתרחשויות כתב "ידיעות אחרונות" גיורא זר: "התוצאה הגבוהה ביותר במשחקי עונה זו הושגה אתמול בכפר־סבא, כאשר הקבוצה המקומית ניצחה על נקלה, וביחס שערים גבוה ביותר, את קבוצת מכבי פ"ת בתוצאה .(1:3) 1:7בהתחשב במבול השערים שירד אתמול בכפר־סבא, ועמד ביחס ישיר לגשם השוטף שליווה חלקים מהמשחק, כמעט ואינני רואה כל טעם לכתוב פרשנות על משחק זה. שכך, רק כדי לתאר את שמונת השערים, בתוספת בעיטת עונשיו מ־11 מטר שהוחטאה, בתוספת שער נוסף שנפסל ובתוספת אירועים רבים אחרים שהתרחשו במשחק זה – היה צורך בעמוד מיוחד בעיתון".
ובכל זאת, תקציר האירועים: אבי פרידמן (9) עוד העלה את פ"ת ל־0:1, אבל כפר־סבא ענתה כאמור בשביעייה של ישראל פוגל (12, 73), דורי אלמוג (14), שמואל טרבס (27, 65), אלי פוס (50) ואלי יאני (89). זה לא עזר כאמור לכפר־סבא, שספגה מיד אחר־כך שלושה הפסדים ברציפות בדרך לעוד ירידה לליגת המשנה.
ההרכב במשחק: יעקב שוורץ, יגאל הילל, יורם מור, יואב אברוצקי, נח איינשטיין, אבנר גולסה, דורי אלמוג (אפרים זלוף, 80), שמואל טרבס, יצחק שום (אלי יאני, 61), ישראל פוגל, אלי פוס. המאמן: דרור קשטן.