קבוצת הכדורעף של הפועל כפר סבא עברה קיץ די הזוי מבחינתה. דווקא לאחר שכמעט לקחה אליפות ועשתה דרך נהדרת באירופה, במסגרת גביע האתגר, מצאה את עצמה מרוקנת משחקני המפתח שלה, לאחר שמרבית שחקני הסגל החליטו לעזוב — חלקם לאירופה, וחלקם למועדונים שמשלמים מעט יותר מהמועדון הירוק.
פתיחה מוזרה וכך מצא את עצמו המאמן שגיא ברעם, שפתח עונה שנייה בקדנציה השנייה שלו במועדון, נאלץ לבנות את העסק מחדש, ממש מאפס. יותר נכון מאחד. שחקן אחד נשאר וסביבו בנה ברעם קבוצה חדשה. לפני כחודשיים יצאה הליגה לדרך, וכפר סבא נמצאת נכון לעכשיו במקום השלישי, עם מאזן של ארבעה ניצחונות ושני הפסדים.
1 צפייה בגלריה
ברעם. "כרגע אנחנו רחוקים מאוד מהרמה הדרושה" | צילום: יוסי לזרוף
ברעם. "כרגע אנחנו רחוקים מאוד מהרמה הדרושה" | צילום: יוסי לזרוף
ברעם. "כרגע אנחנו רחוקים מאוד מהרמה הדרושה" | צילום: יוסי לזרוף
"פתיחה די מוזרה שלנו", אומר ברעם השבוע. "לא התחלנו את העונה עם המוסר הראשון שלנו, לוגן מנד. הוא עולה חדש, וניסינו במשך חודשים ארוכים לקבל את התעודות המתאימות בשבילו. לצערי, זה זלג לתוך העונה, ופגע בנו מאוד ביכולת על המגרש. עכשיו אנחנו מנסים להתאזן מחדש. אני בטוח שזה ייראה טוב יותר בהמשך".
סיימתם בשנה שעברה במקום השני, אבל כמעט כל השחקנים עזבו, ולמעשה בניתם קבוצה חדשה לגמרי.
"זה נכון. חלק מהשחקנים חתמו בחו"ל וניסו את מזלם שם, וחלק עברו, עקב הצעות כספיות טובות מקבוצות אחרות, כמו מטה אשר ומכבי תל אביב, וככה בעצם בנינו קבוצה כמעט מאפס. למעשה, חוץ מליאור ויינשטוק, כל השאר עזבו, כך שמצאנו את עצמנו לא רק בלי המשכיות, אלא גם בבעיה, מאחר שההיצע הישראלי על המדף לא היה כזה גדול".
עשיתם עונה נהדרת, הגעתם לרבע הגמר במסגרת האירופית, כמעט לקחתם אליפות וכולם עוזבים. תסכים איתי שזה אבסורד. "כן, זה מצב לא אידיאלי. מאחר שיש כל כך מעט שחקנים ישראליים, המצב לא קל, אבל התמודדנו איתו בצורה טובה. הבאנו שחקנים חדשים. הבאנו עולים חדשים, ובצירוף שלושה זרים ו-ואסילי פוליוב, שלא שיחק בליגת העל במשך שנתיים עקב בעיות רפואיות וחזר אלינו, אנחנו מקווים לטוב. ואסילי שחקן ברמה גבוהה מאוד, כך שבסופו של דבר אנחנו מרוצים מהסגל שבנינו ומצפים לעונה טובה ומוצלחת".
אז הציפיות עדיין גבוהות? "המטרה היא לא עוד סגנות, אם זה מה שאתה שואל. את זה השגנו בעונה שעברה. אם נצליח ללכת העונה עד הסוף ולהגיע לגמר הפלייאוף — זאת שאלה גדולה. כרגע אנחנו רחוקים מאוד מהרמה הדרושה. יש לנו עוד הרבה מה לשפר. יש לנו זר פצוע בכתף והספסל מאויש בעיקר על ידי צעירים. נראה איך העונה מתקדמת, ועל פי זה נדע מה המטרות".
משוכה גבוהה ברעם נחשב לשם גדול בכדורעף הישראלי. הוא חזר הביתה לכפר סבא בתחילת העונה שעברה, והחליף על הקווים את גל גלילי, שהיה זה שהחליף אותו באקדמיה, שם עבד ברעם במשך שש שנים.
לפני כן אימן שנים ארוכות בכפר סבא, וכמובן גם שיחק בקבוצה וענד את סרט הקפטן, כשהמועדון חגג אליפות היסטורית ויחידה לפני 18 שנה, בשנת 2001.
למועדון גם שלושה תוארי גביע המדינה (בדיוק כמו לקבוצת הכדורגל של העיר), ואת הזכייה האחרונה רשמה כפר סבא ב-2006, כאשר ברעם הדריך את הקבוצה. הווינריות של המאמן הדביקה את המועדון בעונה שעברה, שבה הגיע המועדון עד לגמר הפלייאוף והפסיד למטה אשר, ורשם גם קמפיין מוצלח במסגרת האירופית בגביע האתגר, כשהירוקים הגיעו עד רבע הגמר ולא היו רחוקים מהעפלה מדהימה לפיינל-פור.
"הרעב במועדון הזה קיים תמיד, אבל אנשים כאן ריאליים, ומבינים שבתקציב שהוא נמוך בצורה ניכרת מזה של האלופה, צריך שיקרו הרבה דברים כדי שניקח תואר, אבל בגלל זה אנחנו מתעסקים בספורט ולא במדעי החיים", אומר ברעם.
בשבוע הבא אתם מתחילים את הדרך בגביע האתגר האירופי. בעונה שעברה לא הייתם רחוקים מלהעפיל לפיינל-פור. יש לכם משוכה אסטונית לא פשוטה בסיבוב הראשון. מה הסיכוי לשחזר את ההישג מהעונה שעברה?
"הכדורעף האסטוני הוא ברמה גבוהה יותר מהרמה כאן אצלנו בישראל. יש להם קבוצה חזקה וטובה. זה הולך להיות קשה מאוד. והסיכויים לדעתי הם 70-30 לטובתם. אני ריאלי מאוד. כשהנבחרת שלנו פוגשת את הנבחרת של אסטוניה, גם בקיץ האחרון, ואתה רואה את התוצאות, אתה מבין את הבדלי הרמות. מובן שנעשה הכול כדי להעפיל לשלב הבא, אבל זאת משוכה גבוהה מאוד".