אחרי שבשבוע שעבר הייתה זאת פרשת מוטי יברבאום שהסעירה את המועדון, גם השבוע עלה לכותרות סיפור שאינו קשור לצד המקצועי, ועורר סערה לא פחות גדולה.
1 צפייה בגלריה
יום טוב. "לא קיבלנו תשובות" | צילום: פרטי
יום טוב. "לא קיבלנו תשובות" | צילום: פרטי
יום טוב. "לא קיבלנו תשובות" | צילום: פרטי
מדובר בהתנהלותה של עמותת האוהדים של הפועל כפר סבא, "הלב הירוק". לאחר שיו"ר הוועד המנהל, לירון נוסובסקי, הגיש את התפטרותו לפני כשבוע, חברי הוועד החדשים - רונן יום טוב, ארז תירם, בני הראל ואייל לוי - החלו לבדוק את ההתנהלות הכספית של העמותה, וגילו אי-התאמות בולטות. הרשתות החברתיות רעשו וגעשו, ובין נוסובסקי לבין חברי הוועד החדש נזרקות האשמות הדדיות.
נתלונן במשטרה
בפוסט שהעלו חברי הוועד החדש נכתב בין היתר: "כדי לקבל אישור ניהול תקין נדרשה העמותה, בין היתר, להגיש דוח כספי לרשם העמותות. מיד לאחר הבחירות לוועד העמותה, התכנס הוועד הנבחר לטפל בעניין הכנת הדוח הכספי. להפתעתנו עולה, כי בקופה יש חוסר בסך של כ-60 אלף שקל. עד לרגע זה טרם קיבלנו תשובות או הסברים לעניין. מתוך המחויבות הציבורית לשקיפות ולניהול תקין, ועד העמותה נקט סדרת פעולות מיידיות: סיום מהיר של תהליך החלפת מורשי החתימה, עדכון של רואה החשבון המלווה את העמותה, התייעצות עם עורך דין מלווה, והקפאה של הפעילויות הכספיות עד לבירור הנושא. לאחר סיום הבירור יינקטו צעדי המשך במידת הצורך".
יום טוב: "בחודשים האחרונים התבקש הוועד לכנס אסיפת עמותה, שבה ביקשו האוהדים להדיח את לירון נוסובסקי מתפקידו בעקבות מקרה התקיפה של העיתונאי, ערן אברהם. המהלך לא צלח, בכל מיני טענות מגוחכות. בו-זמנית היו אירועים לא תקינים, כמו פניית הוועד לעורך דין שקיבל לא מעט כסף כדי לפעול נגד המועדון, בזמן שבוועד החליטו להחרים את המועדון, וזאת בלי אישור חברי העמותה; העלאת דמי החבר במאה אחוז בלי אישור באסיפה, ועוד".
יום טוב מוסיף: "לאחר לחצים כבדים החליט הוועד לצרף אנשים חדשים. הוגשו מועמדויות ואושרו חברי הוועד החדשים. הפעלנו לחץ להמציא את הנתונים ואת התדפיסים. קבענו פגישה, ובמשך ימים ארוכים לירון התחמק בתירוצים חוזרים ונשנים שאין לו זמן להיפגש אתנו לשעה, אף על פי שהוא שהה במועדון לא מעט. הצבנו בפניו עובדה שנקבעת פגישה, ובאותו הבוקר הוא החליט להתפטר. הגענו לבנק, קיבלנו את התדפיסים ואז הבנו את היקף הבעיה. ראינו צ'קים שיצאו בסכומים גדולים. שאלנו את לירון ואת ניר הורן מה פשר הצ'קים הללו, ולמה החתימות לא זהות? מיד עידכנתי בנושא כמה אנשים, ומכאן התחלנו לחקור את העניין כולו. בו-זמנית הודענו לניר הורן שהוא לא יכול לשמש כמורשה חתימה".
יום טוב ונוסובסקי נפגשו ביום שישי שעבר, בניסיון לקבל תשובות ולהבין לאן בדיוק נעלם הכסף. "תשובות של ממש לא קיבלתי", אומר יום טוב. "לא נכנס כסף ממכירת מרצ'נדייז ולא מדמי החבר ששילמו החברים. יש חשד כבד מאוד לעבירה פלילית. עניינים של זיוף והונאה. הדברים לא מריחים טוב, וככל שאנחנו נכנסים לעובי הקורה, אנחנו מגלים בעיות ואי-סדרים. לאחר שנסיים את כל הבדיקות, תוגש תלונה במשטרה".
טענות מופרכות
נוסובסקי מצדו דוחה בתוקף את ההאשמות נגדו, וטוען כי לא היו דברים מעולם. "הגשתי כבר תלונה במשטרה נגד כל חברי העמותה, בעקבות דברים שפורסמו נגדי ברשתות החברתיות", הוא אומר. "בעניין ההאשמות עצמן, הן רחוקות מאוד מהמציאות. ההתנהלות שלנו בעמותה לא הייתה תקינה, שלי ושל ניר. אני מודה שהיה כסף בחשבון העמותה, והיד הייתה קלה על ההדק בבזבוז הכספים הללו".
נוסובסקי מוסיף: "ישבתי עם רונן יום טוב, ועברנו על כל הכספים וכל דפי החשבון מהיום שנכנסנו לתפקיד. אי אפשר להוציא כסף מהעמותה במזומן או באשראי, אלא רק בצ'קים. הם הלכו על המון דברים שלא יכולים להכניס לעמותה שקל, כמו תיקון תריסים, תשלום לעורך דין כשניהלנו מאבק נגד המועדון, ועוד. קיבלנו את העמותה לידינו עם 88 אלף שקל בקופה, והיום יש 31 אלף שקל. לא חסרה אפילו אגורה אחת שאין עליה אסמכתא או חשבונית".
נוסובסקי מבקש לעשות את האבחנה בין התנהלות מפוזרת ולא אחראית לבין העלמת כסף מכוונת. "יש הבדל בין התנהלות לא תקינה, שאני מודה בה, לבין חשד בגניבת כסף שהם מנסים להפיל עליי", הוא אומר. "בדיעבד, יכול להיות שלא ניהלנו את הדברים בצורה טובה, אבל ניסינו לעשות הכי טוב שאנחנו יכולים. זה שההתנהלות אינה מקובלת עליהם לא אומר שגנבנו כסף".
על ההחלטה להתפטר אמר נוסובסקי: "החלטתי להתפטר בגלל הנפשות הפועלות בעמותה. הם רק מחפשים איך לריב עם כל העולם, זה פחות מקובל עליי, והחלטתי ללכת. בכל מקרה, עכשיו העורך דין שלי מטפל בכל הדברים. אני יודע שהם מגישים תלונה במשטרה, ואני המלצתי להם, שאם חסרה אגורה אחת הדבר צריך להיחקר. כל הטענות שלהם נגדנו מופרכות. כתבו לי בהודעות שאני שקרן ונוכל וזה לא נעים, ודאי כשהדברים לא נכונים, אבל אתמודד עם הכול. הדברים לא נעימים בכלל, אבל אני חי בשלום עם מה שאני עושה".