קומו על הרגליים ותעשו להן כבוד. שחקניות הפועל כפר סבא בכדורעף הוכיחו שוב שהן ההצגה הכי טובה בעיר, ואחר מותחן דרמטי בגמר הגביע מול היריבה המושבעת מהכרמל, מכבי חיפה, הצליחו הכפר-סבאיות לנצח, ולאחר ארבע שנים החזירו את הגביע לארון התארים הכפר-סבאי.
שתי הקבוצות נפגשו בפעם השישית ברציפות במשחק הגמר, כאשר בשלוש השנים האחרונות נכנעו השרוניות לעליונות החיפאית, ואילו בפעמיים שלפני כן היתה זו כפר סבא שזכתה פעמיים ברציפות בתואר, והזכייה השנה היתה השלישית בתולדות המועדון.
2 צפייה בגלריה
מחזיקות גביע. יהיו גם אלופות? | צילום: יאיר שגיא
מחזיקות גביע. יהיו גם אלופות? | צילום: יאיר שגיא
מחזיקות גביע. יהיו גם אלופות? | צילום: יאיר שגיא
הרגשנו אנדרדוג
עד כמה גדול ההישג של הבנות מהשרון ניתן להבין, אם בודקים את המאזן של בנות מכבי חיפה העונה, ומגלים, כי עד משחק הגמר הן היו בלתי-מנוצחות בכל המסגרות. למעשה, החיפאיות לא הפסידו כבר יותר משנה, ובשני המפגשים בין השתיים העונה ניצחה חיפה בקלות את כפר סבא, 0:3.
משחק הגמר נפתח בניצחון חיפאי במערכה הראשונה, 23:25, אבל החניכות של חן הימלפרב לא נשברו, והפכו את הקערה, עם שתי מערכות פנטסטיות 23:25 ו-25:27. במערכה הרביעית חזרו החיפאיות לחיים עם ניצחון 12:25, ו-2:2 במאזן המערכות הכללי. האם בנות כפר סבא נשברו ושוב יפסידו את התואר? לא הפעם. השחקניות של הימלפרב התעלו על עצמן במאני-טיים, ניצחו 12:15 ורצו לפתוח את השמפניות.
את הכפר-סבאיות הוליכה אניה ויליקי הנהדרת, שאמנם עלתה פצועה, אבל הציגה משחק בלתי-נשכח, עם 20 נקודות. אליה הצטרפו קרלה קסטיליאונה, שסיימה עם 18 נקודות, פלורנסיה אגווירה עם 17, וכמובן הקפטנית הוותיקה, גלית דבש, שהוסיפה 17 נקודות משלה והתעלתה על עצמה, כהרגלה במעמדים הגדולים.
"איזה כיף. הישג אדיר שלנו", אומרת הקפטנית, שמשחקת כבר תשע שנים בקבוצה ורשמה זכייה שלישית בגביע. "זה תואר שרצינו מאוד לקחת, משום שהפעם האחרונה שזכינו בגביע היתה לפני ארבע שנים, ומאז היו לנו הופעות פחות טובות במעמד הזה. הרגשנו שהפעם הגיע הזמן לקחת את זה. התחלנו את העונה לא טוב, עשינו שינויים בקבוצה והגענו לגמר עם לא מעט סימני שאלה. הרגשנו בפירוש אנדרדוג לפני המשחק, כי בליגה הפסדנו להן פעמיים 3:0. הגענו עם המון רצון להוכיח, אבל עם זיכרון על מה שהיה וזה דירבן אותנו ללכת עד הסוף.
2 צפייה בגלריה
בסיום המשחק. יכו את הרעה מצפון? | צילום: יאיר שגיא
בסיום המשחק. יכו את הרעה מצפון? | צילום: יאיר שגיא
בסיום המשחק. יכו את הרעה מצפון? | צילום: יאיר שגיא
דבש מוסיפה: "עשינו משחק הגנה פשוט מדהים. ניצחנו את המשחק דרך ההגנה, וזה רק מראה על הלב הרחב ועל הקבוצתיות. היה משחק קשה מאוד. חיפה קבוצה אדירה, הכל היה צמוד ולחוץ, וזה גם ככה מעמד מלחיץ. בגמר הקבוצה שמגלה יותר קור רוח היא זאת שבסוף מניפה את הגביע, וכך קרה לנו הפעם. לא רצינו לקבל את המחמאות המרגיזות בסיום ולהפסיד".
אניה ויליקי עלתה למשחק פצועה ושיחקה אותה.
"זה היה מעורר השראה לראות איך למרות הכאבים, היא שיחקה את כל חמש המערכות, ונתנה את הנשמה שלה, ובנוסף היא נתנה הצגת כדורעף. זה היה מדהים. כל שחקנית הוציאה את המקסימום מעצמה, ויחד עשינו את זה".
ויליקי, שבעבורה זאת השנה השלישית במועדון, נפצעה במשחק במסגרת גביע אירופה בצרפת לפני כשבועיים. בכפר סבא עשו מאמצים גדולים להכשירה, והשחקנית הוותיקה עלתה לשחק, למרות הכאבים.
"אחרי מאמץ אדיר הגענו להישג פנטסטי", מספרת ויליקי. "כשהדרך קשה, הסיום הכי מתוק. היה קרב גדול ומשחק כדורעף איכותי ומעניין. שמחנו מאוד שהצלחנו לשחק טוב לאורך כל המשחק, ולא הורדנו את הראש לרגע, גם כשהיה קצת קשה. היה משחק מתוח כמו שגמר גביע צריך להיות, וכיף לסיים עם ניצחון".
ויליקי מוסיפה: "אישית, שמחתי מאוד שיכולתי להחזיק את כל המשחק עם הכאבים ברגל. אמרתי שאעשה את כל המאמצים לעבור את המשחק בשלום, והאדרנלין והטירוף עשו את שלהם. בכפר סבא מחכים ארבע שנים להחזיר את הגביע, וזאת היתה התרגשות גדולה מאוד. אפשר להמשיך הלאה לעונה חלומית לקראת חלום הדאבל. זה אפשרי, יהיה קשה, הדרך ארוכה ויש לנו סגל קצר ופציעות, אז נקווה שנדע להתאזן. חיפה קבוצה מצוינת וגם קריית אתא, יהיה קרב גדול עד הסוף, נקווה לעשות שמחה כפולה".
השד לא נורא
גם עבור המאמן חן הימלפרב, שבדיוק כמו הקפטנית דבש נמצא במועדון בעונתו התשיעית, מדובר בזכייה שלישית בגביע.
"זה אושר גדול. מגיע כל הכבוד לבנות על משחק אדיר", אומר המאמן. "היה קרב איכותי בין שתי קבוצות טובות, שהתעלו על עצמן בגמר דרמטי ומעניין. עשינו את השינויים שלנו במהלך העונה, והרגשנו שאפשר להתמודד עם חיפה, אחרי שהפסדנו להם פעמיים העונה בליגה. הבאנו הכל לגמר הגביע. אחרי שניצחנו את המערכה השנייה נשבר מחסום מנטאלי, שאיפשר לעשות את זה, והתחזקה האמונה שאפשר לנצח ושהשד לא נורא כל כך. הבנות עבדו קבוצתית בריכוז גבוה מאוד, ידעו טקטית בדיוק מה לעשות, משחק הגנה והקרבה ענק. אנחנו שמחים להיות קבוצת הספורט שמביאה גאווה לעיר כפר סבא. יש כאן מערכת שלמה של אנשים שעובדת קשה כדי שהקבוצה תצליח. תחושת סיפוק אדירה".
בערב הזכייה המשיכו אנשי המועדון ל"טמפל בר", ושם חגגו את התואר. ראש העירייה, רפי סער, שמגיע בקביעות למשחקי הקבוצה, הגיע למקום וחגג עם השחקניות.
במועדון אמרו: "כיף לראות את תמיכת ראש העיר. מאז שהוא נבחר, הוא מגיע למשחקים ותומך, ואנחנו שמחים שהחזרנו לו סוכריה בקדנציה שלו. הבאנו הרבה סוכריות לעיר לפני כן, ואנחנו מתכננים להביא עוד. כדורעף נשים בכפר סבא הוא ענף מוביל כבר שנים, שמגיע להישגים מרשימים, ומגיע כל הכבוד לבנות. הגיע הזמן להכיר בזה ולהרים אותן עוד יותר".
עכשיו ינסו שחקניות כפר סבא להגשים את חלום הדאבל. כרגע הן נמצאות במקום השני אחרי מכבי חיפה, וככל הנראה ייפגשו השתיים שוב בגמר הפלייאוף. "ננסה ללכת עד הסוף השנה", אומרת דבש. "למרות ריבוי המשחקים, אנחנו מסוגלות, מאחר שאנחנו גם משתתפות באירופה. נגיע מוכנות לרגעים המכריעים וננסה לזכות בדאבל. זה אפשרי".
הפרידה מגביע האתגר
אתמול בערב (ה') הודחה הקבוצה מגביע האתגר לאחר שהפסידה ללה קנה הצרפתית 3:0 (25:17, 25:7, 25:19) ברבע הגמר. עם זאת, עצם ההגעה לרבע הגמר הייתה בבחינת הישג עצום לכדורעף הישראלי כולו.