בשבוע שעבר שאלתי כאן את עצמי כמה שאלות, וניסיתי לבדוק האם מאמן הפועל כפר סבא, ארז בנודיס, מזיק לקבוצה בקיבעונו, ובאי-היכולת שלו לקרוא מהלכים קדימה, להפתיע תוך כדי משחק, לשנות מערכים או לעשות חילופים נכונים. ציינתי, שהליגה הלאומית חלשה כל כך, שמספיק חיזוק נקודתי, אם יש לך מאמן שיודע להעמיד קבוצה.
1 צפייה בגלריה
פדידה. חייב להרים את עצמו | צילום: עוז מועלם
פדידה. חייב להרים את עצמו | צילום: עוז מועלם
פדידה. חייב להרים את עצמו | צילום: עוז מועלם
עד השער של חיים איצרין בדקה ה-60 מול הפועל רמת גן, הציגו הירוקים משחק אנמי, שכלל רק מצב אחד של פטר אוניקאצ'י. אך מנגד, הצליחו לשלוט בקצב, ולגרום למארחים להיראות כקבוצה מבולבלת שלא יודעת לאן היא הולכת ומאין היא באה. ואז, דווקא אחרי הגול, בוקה ומבולקה.
הירוקים ירדו לאחור ואיפשרו לאורדונים לחזור לחיים, כשלבנודיס חלק ניכר בקאמבק של ניר ברקוביץ' וחבורתו.
השחקנים הירוקים נראו מבולבלים, והשוויון הגיע בעקבות טעות מתגלגלת וחוסר תיאום משווע של כמה שחקנים, שהפגינו רמה הגנתית של ילדים בני 10.
ואז, במקום שבנודיס ישנה מערך וינסה להחזיר את היתרון לכפר סבא, הוא בחר, כרגיל, להכניס שני שחקנים על אותה העמדה של אלה שהוחלפו.
רמת גן המשיכה לשלוט, ואז החליט בנודיס לעשות סוף סוף חילוף בעמדות שונות, אך רחמנא לצלן, זה היה סתיו נסיקובסקי, קשר אמצע, שהחליף את פטר אוניקאצ'י, שהיה השחקן ההתקפי הכי מסוכן בשורות כפר סבא.
הירוקים המשיכו ללכת לאחור ולהיראות מבולבלים, ואז גם הגיעה הטעות של יבגני ברקמן, שיצא גבוה מדי בלי צורך, איבד את הכדור ליריב, ומשם הדרך לרשת היתה קצרה.
אם הראיונות האחרונים של בנודיס נשמעו כגניבת דעת ולא היו קשורים למה שהתרחש על הדשא, הגיע הראיון האחרון ושבר את כל השיאים. "למה הוצאת חלוץ?", שאלה המראיינת. ובנודיס, ואני מקווה שאתם יושבים, ענה כך, ואני מצטט מילה במילה: "זה היה חילוף שנועד להכניס מחץ בהתקפה כדי לנצח את המשחק". המראיינת לא ויתרה: "אבל הוא קשר אחורי", והמאמן בשלו: "לא. השחקן שנכנס משחק בכנף או מתחת לחלוץ".
אם מישהו ראה פעם את נסיקובסקי משחק בעמדות האלה - שיקום. יכול להיות שמישהו במועדון צריך לבדוק האם בנודיס זוכר את העמדות של השחקנים שלו, כי אחרי הראיון הזה בכלל לא בטוח שהוא מעודכן.
לסיכום, השחקנים הפגינו יכולת בינונית מאוד, אבל המאמן שלהם ממש לא עזר להם, אלא להיפך, במקום לעצור את הבילבול הוא הגביר אותו, עד לשער הניצחון של הרמת-גנים.
מי שקריטי לקבוצה בשלבים הללו, אפילו יותר מהמאמן, הוא הקפטן עומד פדידה, שבמשחקים האחרונים אינו בשיאו. כברומטר וכמנהיג של הקבוצה, פדידה יהיה חייב להרים את עצמו.
ביום ראשון בנודיס יוכל להתרחק מעט מאחת היריבות העיקריות שלו, הפועל קטמון. נקווה רק שהפעם יזכור את עמדות השחקנים שלו.