גמר ליגת התיכונים בכדורסל בנים הפגיש השנה את תיכון כצנלסון מכפר סבא עם תיכון חדש מתל אביב, שבה משחק הכוכב הגדול של הליגה, דני אבדיה ממכבי תל אביב. אחרי מחצית ראשונה בשליטה של התל-אביבים הצליחו הכפר-סבאים לעשות קאמבק מרשים מאוד ברבע השלישי, וכמעט מחקו פיגור של 21 נקודות. אבל המומנטום חזר ליריבה ברבע האחרון, שחקני כצנלסון הניפו דגל לבן והמשחק הסתיים בהפסד 96:67.
בכפר סבא בלט עילי שאול עם 15 נקודות. אליעד רשליין הוסיף 14 נקודות, איתי חורין עם 9 נקודות, רועי פריצקי תרם 9 נקודות, עומר שדה עם 8 נקודות, נדב צנגר קלע 7 נקודות ואלון רשקין עם 6 נקודות.
2 צפייה בגלריה
שחקני כצנלסון מול תיכון חדש. הגיעו לגמר בלי הפסד | צילום: אהרון גדליה
שחקני כצנלסון מול תיכון חדש. הגיעו לגמר בלי הפסד | צילום: אהרון גדליה
שחקני כצנלסון מול תיכון חדש. הגיעו לגמר בלי הפסד | צילום: אהרון גדליה
"היתה חוויה ענקית והתחושות מדהימות על אף הסיום", אומר המאמן יניב פילו. "שיחקנו יפה מאוד במסגרת הזאת. היתה תמיכה גדולה מאוד של העיר ושל בית הספר, ומגיע קרדיט גדול למנהל, ד"ר טוביה רוזנברג, שגייס את כל בית הספר למשחק הזה. הגענו קצת אנדרדוג. תיכון חדש הם על הנייר קבוצה טובה יותר. ניסינו לעשות כמה הפתעות וכמה מהלכים יפים, וזה הצליח בחלק מדקות המשחק. בסוף נפלנו קצת מהרגליים. התוצאה קצת משקרת בעיניי. כל הקרדיט מגיע לחבר'ה, עשו יופי של עונה ושנה נהדרת. זה היה גמר שני בסך הכל לתיכון הזה".
כבר חזרתם בצורה מרשימה ברבע השלישי, מה קרה לאחר מכן?
"עשינו קאמבק יפה, שינינו כמה דברים ועלינו מהמחצית מחודדים ומדויקים יותר. זה עבד יפה, אבל לאחר מכן הסתבכנו בעבירות, והעייפות קצת הכריעה. הגענו עם סגל קצר מעט, בגלל פציעות. יש להם קבוצה פנטסטית. גם בלי דני אבדיה הם היו מגיעים למעמד הזה. הוא הצטרף אליהם בחצי הגמר, עד אז הם עשו את הדרך בלעדיו. כקבוצה הם מוכשרים מאוד. אין ספק שאבדיה נותן תוספת גדולה, אבל יש שם עוד שחקנים עם פוטנציאל גדול מאוד".
פילו מוסיף: "יש שני אנשים שליוו את הקבוצה כל הדרך מא' ועד ת': עוזר המאמן יוני פונט והמנהל המקצועי הוד בן הרצל, שכל עניין התיכון זה הבייבי שלו. יש עוד דרך ארוכה, נמשיך הלאה למשימות הבאות בליגה".
2 צפייה בגלריה
נבחרת כצנלסון השנה | צילום: באדיבות העירייה
נבחרת כצנלסון השנה | צילום: באדיבות העירייה
נבחרת כצנלסון השנה | צילום: באדיבות העירייה
המנהל המקצועי, הוד בן הרצל:
"ספציפית למשחק הגמר, ידענו שאנחנו הולכים לשחק מול יריבה חזקה מאוד. גם בלי אבדיה הם קבוצה איכותית מאוד, וודאי יחד אתו. הגענו עם תוכנית ברורה מאוד, ועשינו דווקא עבודה לא רעה בהגנה, אבל בהתקפה היה לנו קשה מאוד להוציא לפועל דברים שתיכננו. בהפסקה, בחדר ההלבשה, דיברנו עם השחקנים ועשינו כמה התאמות ברמה המקצועית. ב-12 דקות הצלחנו להוריד מ-21 הפרש ל-4 בלבד, ונראָה שנוריד עוד, אבל לא הצלחנו, ומיד לאחר מכן קיבלנו שתי שלשות.
המומנטום השתנה לגמרי, והם השתלטו על המשחק. היה לנו קשה מנטאלית לחזור שוב, והמשחק נגמר אמנם בהפרש גבוה, אבל הוא קצת מרמה. ברמה החווייתית זאת היתה גאווה וכבוד גדול לבית הספר ולעיר כפר סבא. היתה עונה מוצלחת מאוד. אנחנו מנסים מאוד לקדם את הילדים ברמה האישית, והעונה אני חושב שהצלחנו גם ברמה הקבוצתית. להגיע לגמר בלי הפסד זאת דרך מכובדת מאוד".