מה עוד אפשר להגיד על העונה ההפכפכה של הפועל כפר סבא. זה התחיל נהדר בדמות 9 ניצחונות נהדרים בזמן שהאוהדים הכפר סבאים רק פנטזו על מקום בטוח באמצע הטבלה אחרי פרידה משוועת מהבעלים הקודם, סתיו שחם. רק שבמקום להמשיך, להתחזק ולהשתפר, החליטו בהפועל כפר סבא להפוך את השולחן. מסאי דגו, שהוביל את הקבוצה למקום הראשון ולרבע גמר גביע המדינה פוטר מכמה סיבות, שהבולטת והשטותית ביותר הייתה אי שיתופו של טום שלח שבעונות הבאות יצטרך לעבוד מאוד קשה בשביל להיפרד מהסטיגמה – הנכד של, בשביל להשיג איזשהו חוזה בליגה הלאומית או בליגה א'.
בינואר, מלבד היפרדות מהמאמן, החליט שום שהוא נפרד גם מהשחקנים שהיו קשורים אליו. איתי אלקסלסי ותומר לוי ראו את הדרך החוצה. זיקרי נמכר מהקבוצה לאחר בוררות, וטען שבקבוצה נרדמו בעמידה לגבי המו"מ איתו, (רק חבל שלא נרדמו בזמן שהסוכנים אחרים הביאו לנו חתולים בשק). ובמקום לעשות מהפכה נכונה בהרכב, לגבש את הסגל שנשאר ולנסות ולרוץ בחזרה למעלה, בוצעו כל הטעויות האפשריות. הסגל לא מאוחד ואין כמעט אף דמות בולטת בחדר ההלבשה. אי אפשר לצפות מהשחקנים שהגיעו בינואר שישתלבו באווירת נכאים שכזאת ובקבוצה מחוסרת שיטת משחק. ריימונדס ז'אוטאוטאס הגיע במיוחד מאירופה בשביל לשבת 90 דקות על הספסל ולא להוציא מילה מהפה. קשה להבין מה הייתה הסיבה להבאתו של ז'וטא, שכן מצד אחד הוא האיש של שום, שכן החיבור ביניהם היה אמור להוביל לאיזשהו שקט ניהולי במועדון. מצד שני נראה שלשום שלא ממש אכפת כרגע לאף צד והם רק מחפשים לסיים את העונה הזאת בשלום.
1 צפייה בגלריה
יצחק שום. עונה שהתחילה בגאולה ונמשכת כגיהנום |צילום: אורן אהרוני
יצחק שום. עונה שהתחילה בגאולה ונמשכת כגיהנום |צילום: אורן אהרוני
יצחק שום. עונה שהתחילה בגאולה ונמשכת כגיהנום |צילום: אורן אהרוני
הבעיה היחידה היא שבמקום לנצל את הזמן לפחות לבנייה מחודשת לקראת העונה הבאה, ממשיכים במועדון לעשות רק נזקים. קשה לראות אילו מאמנים ושחקנים ירצו להגיע למועדון לאחר עונה שכזאת. שחקנים מקבלים עדיפויות בגלל קרבה משפחתית או קרבה למאמן הקודם. מאמנים מועפים כי הם לא באותו ראש כמו הבעלים גם כשהם מגיעים לפסגת ההצלחות. הקבוצה מציגה כדורגל ירוד וכמות הקהל יורדת דרסטית ממשחק למשחק והמרוויח הגדול בכל הסיפור הזה הוא ז'וטא שאמנם מוביל את הקריירה שלו באימון להתרסקות טוטאלית, אך נראה שגם הוא, לאחר הכישלון שלו בנבחרת ליטא, לא ציפה שמישהו עוד יחתים אותו בתור מאמן ראשי. הצ'ק עדיין נכנס בכל חודש, ולא נראה שלז'וטא משנה מה מצב הקבוצה כלל.
הדבר היחידי שאני יכול להציע לשום זה להתחיל ולהתאפס על עצמו ומהר. טעויות קורות, בזה אין ספק. אבל החכמים יודעים לתקן זאת, והשנה רק מחמירים את הטעויות שקרו. אם שום רוצה שייקחו אותו ברצינות, שייפרד לשלום מז'וטא, יחתים מאמן שיתחיל להכין את הקבוצה לשנה הבאה, וייתן עדיפות לשחקנים שבאמת רוצים להישאר ולהילחם על מקומם. באם לא, עדיף שהטוטו יוציאו את כפר סבא מהווינר, כי כל הליגה יודעת שהירוקים הולכים להפסיד.
לטור הקודם של טל סלע: אפס ביחסי אנוש, האגו הרג את הפועל כפר סבא