עכשיו כבר ברור שבהפועל כפר סבא לא יודעים איך לעצור את המפולת. לאחר הפסד ביתי נוסף ירדה הקבוצה למקום החמישי, והפלייאוף התחתון נראה קרוב מתמיד, בטח הרבה יותר מאשר המאבק על כרטיס העלייה.
כפר סבא ספגה את הפסדה השלישי ברציפות, ומאז הגיע ז'אוטאוטס לקבוצה היא נראית כמו אוסף מקרי של שחקנים שלא ממש יודעים מה לעשות על כר הדשא. בסיום משחק ההפסד להפועל חדרה נראה המאמן שבור כשירד מהדשא ושמע את קולות המחאה של מעט האוהדים שלא התייאשו והגיעו למשחק.
בכפר סבא מתארים את המצב "כקטסטרופה מתמשכת" וחוששים שהרע מכל עוד לפניהם. "אנחנו מקווים שאנחנו לא הולכים לקראת שיא חדש — קבוצה שרצה לעלייה ומסיימת בירידת ליגה", אומרים במועדון. "זה יהיה שיא הלוזריות, אין יותר מביך מכך. כרגע אנחנו בדרך לשם, אם לא נדע לעצור את הקטסטרופה הזאת. זאת יכולה להיות עונה יותר עצובה מעונת הקיזוז, שבה כבר היינו עם רגל וחצי בליגת העל, וכולם זוכרים איך זה נגמר".
2 צפייה בגלריה
 ז'אוטאוטס. קדנציה קצרה וקטסטרופלית | צילום: יאיר שגיא
 ז'אוטאוטס. קדנציה קצרה וקטסטרופלית | צילום: יאיר שגיא
ז'אוטאוטס. קדנציה קצרה וקטסטרופלית | צילום: יאיר שגיא
בקבוצה מבינים שנעשו שלל טעויות מקצועיות העונה ומנסים למצוא פתרונות. המנכ"ל יובל קדוש כינס את השחקנים עוד לפני המשחק נגד חדרה, ביקש לדבר איתם כאוהד ולא כבעל תפקיד וניסה להרים את המורל. זה לא ממש הצליח.
קדוש: "כולם מבינים שהמצב קשה מאוד. כרגע העובדה היא שאנחנו נקודה מהפלייאוף התחתון, אבל רק שלוש מהמקום השני, כך שזה באמת הזוי. אחרי כל התקופה הקשה אנחנו עדיין נמצאים באזור. מצד שני, לאור היכולת שלנו וההידרדרות, זה נראה רע מאוד. נעשה הכל כדי לעצור קודם כל את הנפילה ולהתאזן, וזה בהחלט אפשרי. יש לנו גם מכת הפציעות שאין לה אח ורע. אנחנו מתעסקים בספורט ומבינים שיש משקל מכריע לאלמנט המנטלי, וזה הדבר שמשפיע עלינו כרגע. צריך לשנות את החשיבה. אני מאמין שאי אפשר לרדת נמוך יותר, אבל אנחנו אומרים את זה כבר תקופה ובינתיים ממשיכים לרדת. ננסה לחזק את השחקנים. כולם צריכים להיות מאוחדים, גם הקהל ואני מבין את התסכול. ננסה לייצב את הספינה. אנחנו עוד מאמינים שאפשר לעשות משהו יפה".
מחפשים קברניט
הבעלים יצחק שום, שחש ברע בשבוע האחרון, לא נכח באימונים ובמשחק ההפסד לחדרה. הוא מבין היטב שאין מנוס מהחלפת המאמן הליטאי ריימונדס ז'אוטאוטס. כבר בשבוע שעבר החלו במועדון לחפש מחליף למאמן, ונכון לשעת כתיבת שורות אלו (רביעי בערב) בכפר מחפשים מחליף, וברגע שימצאו כזה יסיים ז'אוטאוטס את הקדנציה הקצרה והקטסטרופלית שלו בכפר סבא.
שני מאמנים כבר סירבו לפנייה של המועדון — יובל נעים ופליקס נעים — כל אחד מסיבותיו שלו. "אכן אנשי כפר סבא פנו אליי, אבל סירבתי מאחר שיש לי עניינים אחרים", סיפר פליקס נעים השבוע. "החלטתי שהשנה אני לא מתכוון לחזור לאמן, ואמרתי זאת לעוד מועדונים שהציעו לי להגיע אליהם. אני מאחל לכפר סבא הצלחה. המועדון יקר לי, ואני מאמין שהם יסתדרו בסופו של דבר". לאחר סירובם של השניים, מי שמובילים את רשימת המועמדים הם אקס מכבי הרצליה אייל לחמן, שכבר הביע את רצונו להגיע למועדון, ואריק בנאדו, שפתח את העונה בהפועל רמת גן.
לחמן, שמונה לפני כמה חודשים לתפקיד המנהל המקצועי של מחלקת הנוער בבני יהודה בעונה הבאה, סירב לאחרונה להצעות של אחי נצרת והפועל פתח תקווה, אבל העביר מסר לאנשי כפר סבא שהוא מוכן לקבל על עצמו את האתגר.
2 צפייה בגלריה
לחמן. יגיע בסופו של דבר לכפר סבא? | צילום: אלעד גרשגורן
לחמן. יגיע בסופו של דבר לכפר סבא? | צילום: אלעד גרשגורן
לחמן. יגיע בסופו של דבר לכפר סבא? | צילום: אלעד גרשגורן
לגבי בנאדו, זה לא סוד שהוא מקורב מאוד לשום ושיחק תחתיו בנבחרת הצעירה ובמכבי חיפה. השניים נמצאים בקשר טוב, וייתכן כי בסופו של דבר הוא יקבל את התפקיד. שמות נוספים שעלו הם רובן עטר ואלון חרזי, אבל הסיכוי שאחד מהם ימונה הוא נמוך למדי. אופציה נוספת שעלתה היא כי בנו של שום, עידן, שמאמן את קבוצת הנוער, יקודם לבוגרים, אבל במשפחה חוששים כי המינוי לא יתקבל על ידי האוהדים, מה גם שעידן שום אימן את הקבוצה כשזאת ירדה לליגה א' לפני חמש עונות.
ביום שני תצא כפר סבא למשחק חוץ נגד מרמורק, בידיעה שכל תוצאה מלבד ניצחון דוחקת אותה לכיוון המקום התשיעי שמוביל לפלייאוף התחתון. במשחק הבית הבא נגד רמת השרון, שייערך שלושה ימים אחרי המשחק נגד מרמורק, תיאלץ כפר סבא ככל הנראה לנדוד לראשון לציון, לאחר שהקבוצה צפויה לקבל עונש רדיוס בעקבות התנהגות הקהל במשחק נגד עפולה. במשחק שינעל את העונה הסדירה תצא כפר סבא למפגש בנצרת עילית, כך שאת שלושת משחקיה האחרונים והחשובים לפני הפלייאוף תקיים הקבוצה מחוץ לביתה.