2 צפייה בגלריה
רק תעצרו את ההתדרדרות. ז'וטאוטאס | צילום: ראובן שוורץ
רק תעצרו את ההתדרדרות. ז'וטאוטאס | צילום: ראובן שוורץ
רק תעצרו את ההתדרדרות. ז'וטאוטאס | צילום: ראובן שוורץ
מה כבר אפשר להגיד על הקבוצה הירוקה מהשרון? התחילה את העונה בלי ציפיות והגיעה עד לפסגת הליגה הלאומית שם שלטה ללא עוררין. אך מאז פגרת השזרוע הקבוצה עדיין לא חזרה למגרשים. מלבד ניצחונות דחוקים פה ושם ולמרות מסע יפה בגביע שצפוי להסתיים בקרוב, הקבוצה הפסיקה לרגש, האוהדים מתחילים להתרחק והכרטיס לליגת העל נראה כבלתי ניתן להשגה. אמנם כפר סבא עדיין מנצלת את חולשת הליגה הלאומית, אך הפעם היא חולקת את המקום השני ביחד עם עוד 2 קבוצות נוספות, ראשון לציון והפועל עפולה, אותה עפולה שהביסה את כפר סבא 3:0 אתמול בלויטה.
הצפוניים לא ציפו למשחק כל כך קל, בטח לא למעין שידור חוזר למשחק הקודם שלהם מול קטמון שאף הוא הסתיים 3:0 לטובתם. מדובר בקבוצה המתבססת על התקפות מתפרצות, ניצול מצבים והבקעה ממצבים נייחים. הפועל כפר סבא מצידה, במקום לצפות בקלטת המשחק של הניצחון העפולאי נגד קטמון, פשוט שיחקה לידיים של חניכיו של אופיר חיים מאמן עפולה, שרושם ניצחון חמישי ברציפות וקיזוז פער הנקודות מכפר סבא. במשחקו הראשון בליגה, ז'וטא אמנם ניסה לבצע שינויים בתחילת המשחק ובהמשכו, אך אף אחד מהם לא היה מועיל ונראה שרמת הקבוצה רק יורדת במשך שלבי המשחק.
כפר סבא פתחה את המשחק בצורה טובה, כשהיא שולטת במגרש ועוז פרץ מצליח להוציא קצת ניצוצות בהתקפה הכפר סבאית התקועה, אך לאחר הפסקת המשחק לטובת טיפול בשוער האורחת, נראה ששתי הקבוצות בעיקר חשבו על לרדת לחדרי ההלבשה במקום לשחק כדורגל. אחרי 60 דקות של כדורגל, כשעפולה כמעט ולא מאיימת על השער וכפר סבא רושמת במקרה הטוב איום אחד או שניים על שער היריבה, עלתה דווקא עפולה ליתרון כשבעיטה מרחוק לא נהדפה היטב על ידי ויצמן ואליאור סיידר היה במקום הנכון ובזמן הנכון בשביל לגלגל את הכדור פנימה. לאחר מכן ז'וטא ערך שינוי כשהסיט את אפריאט שעלה במחצית לעמדת המגן השמאלי והוציא את יובל יוסיפוביץ' במשחקו הראשון לטובתו של אלמוג אוחיון, אך חוסר הניסיון של הקיצוני הצעיר כמגן שמאלי עלה מחיר יקר בדמות עבירה מטופשת ברחבה שהשיגה פנדל לעפולה. פנדל אותו תירגם יובל שוואט לשער השני לאחר שויצמן עצר את הפנדל היישר למרכז הרחבה. 3 דקות לאחר מכן היה זה שוב יובל שוואט שהפעם חתם את תוצאת המשחק כשכבש לאחר ערבוביה ברחבה.
2 צפייה בגלריה
לטוב ולרע, סיכן ללא הרף את שער היריבה. זיקרי במדיו החדשים | צילום: ראובן שוורץ
לטוב ולרע, סיכן ללא הרף את שער היריבה. זיקרי במדיו החדשים | צילום: ראובן שוורץ
לטוב ולרע, סיכן ללא הרף את שער היריבה. זיקרי במדיו החדשים | צילום: ראובן שוורץ
מלבד כמה מצבים בגארבג' טיים, כפר סבא התקשתה לסכן ממשית את שער היריבה ונראה שללא שינוי החלטי כלשהו בשיטת המשחק או בסגל השחקנים ההתקפי, כפר סבא מאוד תתקשה להציג את הכדורגל ההתקפי והיפה שאפיין אותה בתחילת העונה. נראה שהכפר סבאים פשוט קורסים תחת הלחץ ומלבד ניצחון על אחי נצרת בתחילת העונה, כפר סבא מאוד מתקשה להכריע משחקי עונה חשובים. הקבוצה הירוקה חייבת לחזור לחדות של תחילת העונה ואולי גם להתחיל לטווח את השער מרחוק, בטח ובטח לאחר עזיבתו של רועי זיקרי שמסתבר שסחב את הקבוצה על גבו ובלעדיו הירוקים מתקשים לכבוש, אף לא לסכן את השער. אמנם הוא לא הוסיף הרבה איכות להתקפה, אך הוא לא היה חושש לבעוט ממצבים פחות נוחים ולפי היכולות של שוערי הליגה הלאומית, נראה שזאת אופציה לא רעה.
אני שוב אחזור ואומר שלדעתי נווארה חייב להיות מוסט לאחד האגפים. אגפי המשחק הינם החוליה החלשה ביותר במשחק ההגנה של כפר סבא ולכן דווקא נוכחותם של שני שחקני אגף כגון עוז פרץ ופיטר נוורה יבלמו את העליות התכופות של מגני היריבה. במקביל הם יוכלו לקבל בידוד בקלות או למשוך אליהם שחקני הגנה נוספים. כך למשל נוכחותו באגף של רועי זיקרי שהיה מרבה בבעיטות לשער, הביאה למשיכתם של שחקני היריבה ואיפשרה משחק זורם ונינוח בהתקפה, ולמעשה חיפתה על מגרעותיו המקצועיות, הן בצד ההתקפי והן בצד ההגנתי.
לסיכום, ניתן בהחלט לומר שבזכות החולשה היחסית של הליגה הלאומית השנה, כפר סבא עדיין נמצאת במירוץ לליגת העל למרות יכולת נוראית בחודשים האחרונים, כשהיא בעיקר נשענת על פתיחת העונה החלומית שלה. אך אם לא יתבצע איזשהו שינוי, הקבוצה תוכל להיפרד כבר במחזור הבא מהמקום השני כי כרגע הדבר היחיד שמחזיק אותה שם הוא הפרש השערים העדיף שלה על פני יריבותיה. לאור המשחקים הקרובים של כפר סב בהם תפגוש הקבוצה יריבות צמרת כמו אחי נצרת, הפועל תל אביב, קטמון והפועל חדרה נראה שהירוקים בדרכם הבטוחה לאבד את הכרטיס לליגת העל. לא מן הנמנע שהקבוצה אף תאבד את המיקום לפלייאוף העליון שכן כיום ההפרש בין כפר סבא למקום התשיעי עומד על 5 נקודות בלבד כשנותרו 8 משחקים עד לסיום הסיבוב השני.
לטור הקודם של טל סלע: שום כלום ושום חדש, הפועל כפר סבא לא מתרוממת