1 צפייה בגלריה
מה שבטוח, כפר סבא תחייך בסיום. הפועל כפר סבא בתחילת העונה | צילום: אורן אהרוני
מה שבטוח, כפר סבא תחייך בסיום. הפועל כפר סבא בתחילת העונה | צילום: אורן אהרוני
מה שבטוח, כפר סבא תחייך בסיום. הפועל כפר סבא בתחילת העונה | צילום: אורן אהרוני
בשקט בשקט, מתחת להצלחה הגדולה עד כה של הפועל כפר סבא בליגה הלאומית ובגביע המדינה, הצליחה בית"ר כפר סבא הקטנה מליגה א' דרום, להפתיע את כולם ולהשתחל לשמינית גמר גביע המדינה. כזכור, הקבוצה שבעונה שעברה הייתה כפסע מירידה לליגה ב', התחילה את העונה הנוכחית בכוחות מחודשים, התברגה במקום ה-3 בליגה א' דרום, וקטלה לא פחות מ-4 קבוצות בדרכה לשמינית הגמר, ביניהן בית"ר תל אביב/רמלה והפועל קטמון מהליגה הלאומית. את האחרונה פגשה בית"ר ביום חמישי האחרון וניצחה אותה בחוץ בתוצאה 2:1. בקבוצה משחקים בין השאר השחקנים הוותיקים, סולי צמח, אלנתן סלמי ועידן סרור, מאמנה הוא שחקן העבר הידוע נועם שוהם והיא מנוהלת על ידי היו"ר מקסים סוסן.
אבל גם ההפתעות שרשמה עד כה לא יכולים להמעיט מגודל ההפתעה שנרשמה בהגרלה שהתקיימה היום (א') במשרדי ההתאחדות וקבעה שבית"ר כפר סבא תפגוש בשמינית הגמר לא אחרת מאשר את 'אחותה הגדולה', הפועל כפר סבא. הפועל אף היא הפתיעה רבים בהעפלתה לשמינית הגמר לאחר שהדיחה את מכבי פתח תקווה מליגת העל בפנדלים (4:2) בסיום משחק שנגמר בתוצאה תיקו אפס ביום שישי האחרון. הקבוצה סובלת בתקופה האחרונה מירידה ביכולת ועל אף שהיא מובילה את הליגה הלאומית ונהנית מרנסנס של ממש תחת בעלותו של יצחק שום, סביר להניח שהקבוצה לא תקל ראש במפגש מול בית"ר. בקבוצה אף נמנעו מלהרכיב את רועי זיקרי, הכובש המצטיין העונה בליגה הלאומית, במשחק מול פתח תקווה לאחר שפורסם כי הוא מנהל מגעים עם יריבתה במאבק על העליה לליגת העל, הפועל תל אביב, לגבי העונה הבאה.
המשחק בין שתי הכפר סבאיות, שהבטיחו נציגה כפר סבאית ברבע הגמר יתקיים בין ה-23 ל-25 לינואר, ותארח אותו הקבוצה הבית"רית בלויטה.
אלברט זנפט, דובר בית"ר כפר סבא, אמר לאחר ההגרלה: "אנחנו מאוד שמחים ומאושרים, זו ההגרלה שרצינו ולה פיללנו. אם כבר בשמינית גמר אז עדיף לקבל את הפועל כפר סבא, זו חגיגה לעיר כפר סבא. אנחנו מאוד מקווים שנמלא את האיצטדיון בקהל של הפועל ושל בית"ר. מה שחשוב זה שלפחות כפר סבאית אחת תעלה לרבע גמר, שזה ייצוג חשוב לעיר. מבחינה מקצועית אני חושב שהפועל כפר סבא גם במומנטום טוב והם קבוצה הרבה יותר חזקה מאיתנו. אבל לנו יש קבוצה טובה, ברמה של ליגה א' אנחנו קבוצת צמרת ויש לנו קבוצה טובה בניהולו של המאמן נועם שוהם שעושה פה עבודה מעולה, יש לנו חומר שחקנים מצוין, מספר שחקנים וותיקים מוכרים ויש לנו את טמיר ללו המושאל מבית"ר ירושלים והוא אחד השוערים הטובים בליגה א'".
גם מול קטמון ובית"ר תל אביב שאלו אותי מה יהיה, אמרתי מה שיבוא בא. בסתר מאוד רצינו או את בית"ר ירושלים או את הפועל כפר סבא. אלו שתי הקבוצות שאנחנו מחוברים אליהם".
מתי היה הדרבי האחרון בין הקבוצות?
"אומרים שלפני 50 שנה היה דרבי אבל דובר אז בקבוצה מעורבת של עליה ובית"ר, בגדול אומרים שלא היה אף פעם. זו היסטוריה, אין ספק".