2 צפייה בגלריה
השינוי גדול מדי מכדי להיות רק מקצועי. הפועל כפר סבא | צילום: עוז מועלם
השינוי גדול מדי מכדי להיות רק מקצועי. הפועל כפר סבא | צילום: עוז מועלם
השינוי גדול מדי מכדי להיות רק מקצועי. הפועל כפר סבא | צילום: עוז מועלם
כדור השלג השלילי אליו נכנסה הפועל כפר סבא ממשיך בשלו. הפעם 1:0 נגד הפועל חדרה. הקבוצה שוב הציגה משחק חלש, כמעט ולא איימה על שער היריבה, ובעיקר הסתמכה על המזל בשביל להכניס את הכדור לרשת. משחק ההגנה שוב היה נרפה ושתי פציעות מוקדמות של שני המגנים, תומר לוי ומיקי יאזו, לא היטיבו עם הירוקים מהשרון.
כאב ראש חזק צפוי בזמן הקרוב למסאי דגו שלא מצליח לעצור את ההתדרדרות של הקבוצה כששוב נשמעים טענות מהיציעים על החילופים של המאמן הצעיר. הפעם, הקורבן התורן היה תום שלח שגורר אחריו מטען רב עקב היותו נכדו של הבעלים, יצחק שום.
אך מה שנראה כרגע כבעיה העיקרית של כפר סבא היא בעיקר היכולת המנטלית והיכולת לשמור על הכדור. הקבוצה ספגה את השער נגד חדרה לאחר שבמשך 3 התקפות רצופות היא לא הצליחה להעביר את הכדור מעבר לקו חצי המגרש, שחקני חדרה מצידם התנפלו על הירוקים, והשער היה באוויר. מנגד, אי אפשר להגיד שחניכיו של דגו לחצו בצורה טובה ואפקטיבית בחצי המגרש של היריבה, מאפיין מובהק של כפר סבא של תחילת העונה.
בנוסף לזאת, שחקנים רבים נופלים בדקויות הקטנות של המשחק. אי עצירת כדור, ביטחון עצמי מופרז המוביל לטעויות קריטיות וכו'. שחקנים שבתחילת העונה נתפסו כמעולים, לדוגמא יאזו ועומר פדידה, מתקשים מאוד לחבר שני פסים. בתור אוהד, אני רוצה להניח שמדובר רק בירידה מנטלית שהגיעה אחרי ההפסד הצורם להפועל תל אביב. אם עד אז הליגה נראתה ככפר סבא ועוד 15, כרגע זה נראה כי הקבוצה תאבק על מקומה בפלייאוף העליון.
אין לי ספק שגם במועדון וגם בליגה הלאומית יודעים שכפר סבא היא אריה שיכול להתעורר בכל רגע ולשטוף את המגרש שוב. כאן צריכים להכנס לתמונה מסאי דגו ויצחק שום. דגו, בתור מאמן הקבוצה חייב למצוא פתרון לקישור הכפר סבאי המתקשה. כן, גם במחיר של הורדת אחד "הכוכבים" של הקבוצה לספסל. אין זו בושה להודות כי שחקן כזה או אחר נמצא בתקופה פחות טובה ודווקא בספסל הכפר סבאי הדל ישנם כמה שחקני קישור שבהחלט ראויים לקבל את ההזדמנות בניגוד למצב בשאר חלקי המגרש.
2 צפייה בגלריה
לא לקח את המועדון עליו כדי לשבת על כיסא במרפסת. יצחק שום | צילום: ראובן שוורץ
לא לקח את המועדון עליו כדי לשבת על כיסא במרפסת. יצחק שום | צילום: ראובן שוורץ
לא לקח את המועדון עליו כדי לשבת על כיסא במרפסת. יצחק שום | צילום: ראובן שוורץ
מלבד דגו, מי שצריך לקחת צעד קדימה הוא יצחק שום. ברור לכולם ששום לא הגיע למועדון בשביל לשבת על כיסא במרפסת ולצפות בקבוצתו. היתרון הגדול ביותר ששום מביא למועדון הינו הניסיון הרב שצבר. שום כבר קיים שיחה קבוצתית השבוע עם השחקנים, וברור ששיחות אישיות איתם ואולי אף עזרה בירידה לפרטים באימונים יוכלו להעניק לקבוצה ביטחון ותחושה כי היא יכולה לחזור לעצמה.
בסופו של יום, אנשים רבים יגידו כי צריך לזכור שבתחילת העונה כפר סבא הייתה מועמדת לירידה, כך שהאוהדים צריכים להישאר בשקט ולהודות על כך שהקבוצה נמצאת בקצה העליון של הטבלה ולא להיפך. אך חשוב להבין שאחרי פתיחת עונה כזו משכנעת, עם כדורגל שובה עין והתקפי כפר סבא חייבת למצוא את האנרגיות לחזור ולשטוף את המגרש. זה לא שהיריבות למדו את המערך של דגו ומשתקות את הקבוצה לחלוטין, הקבוצה פשוט עוברת משבר, כמעט כמו כל קבוצה, אך בכדי שפתיחת העונה הנהדרת הזאת לא תרד לטימיון, ישנו צורך לעורר את לב השחקנים ולהחזיר את המיקוד לדברים הפשוטים והקטנים שהפכו את כפר סבא לקבוצה הטובה ביותר בליגה.
לטור הקודם של טל סלע: יום שישי השחור