הסיפור הזה ידוע כמעט לכל חובב כדורסל בישראל. אז בילדותנו שהייתה יפה, לראות משחק NBA היה מצריך לוגיסטיקה ברמה של משלחת לחלל. כך נוצר מצב שעיתונאים כמו מנחם לס ועפר שלח, הפכו להיות המדיום דרכו הישראלים צרכו את ה-NBA שלהם, בדיעבד, שחור על גבי לבן ועם דמויות שנתפסו יותר כמו מפלצות מיתולוגיות מכדורסלנים. ואם זה לא היה מספיק, אז באולימפיאדת ברצלונה 92', הגיחה פתאום נבחרת הדרים טים בשעות סבירות, והוכיחה שהחבר'ה מהספרים לגמרי צדקו.
ואז החגיגה נגמרה. תחילה באו השידורים החוזרים, אחר כך גם האינטרנט הגיע, וזהו, התחיל המגע הישיר ויחסי ההערצה-שנאה של האוהד הישראלי ושל הליגה הטובה בעולם. אין הגנה, יש הגנה. כולם נהיו פרשנים, כולם נהיו עיתונאים.
2017. העיתונאים אלעד זאבי ושרון דוידוביץ' מחליטים להרים את העט ולכתוב ספר NBA חדש באמצעות ההדסטארט (אתר למימון המונים). תוך 9 ימים, הם מגיעים ליעד שלהם, אוספים כ-75 אלף שקל בעזרת כ-800 תומכים והיד עוד נטויה. אז מי אמר שתם זמנה של ספרות ה-NBA הכתובה?
1 צפייה בגלריה
צילום:  קית' אליסון, ויקפדיה
צילום:  קית' אליסון, ויקפדיה
צילום: קית' אליסון, ויקפדיה
אלעד, שנים לא היו כאלה ספרים, מהי הסיבה לכתוב כזה ספר?
"האמת שאני גדלתי על הדברים האלה. זה היה עוד דור אחר. אנחנו בעידן של המון המון אינפורמציה. יש כל כך הרבה שפע על NBA, זה נמצא עכשיו בשיא. אנחנו עוד זוכרים את זה מהימים שהיינו קוראים את אותם 20 עמודים פעם אחר פעם".
אחת הסיבות שהספרים האלה נעלמו היא שאי אפשר לתקן אותם. היום, בעידן שהאינטרנט גמיש, וכל ילד כל יודע בענייני NBA, איך אתה יכול לחדש?
"תראה, בסוף אין כמו להחזיק ביד משהו ולקרוא. נכון שזה אינטרנט, נכון שזה דור אחר, נכון שכולם רגילים לקרוא הכל מהנייד שלהם – אבל בסוף אין כמו ליצור משהו שהוא Timeless, מעל הזמן, אז אני לא אומר לך שאנחנו המצאנו את הגלגל. אין לנו אפשרות כזו. אנחנו כן שני אנשים שלדעתי יודעים לספר סיפורים. זה כן משהו שגדלנו עליו מגיל אפס. אז אתה מצרף את זה לפורמט של משהו שאמור להחזיק יותר מסיכום עונה, כמו אותם ספרים, אז זה משהו שהוא קצת שונה, שבא לסכם דור, אז אני חושב שזה כן יהיה ספר שאנשים ירצו לחזור אליו מדי פעם. אנחנו לא כותבים וויקיפדיה, כל אחד מוצא זווית של שחקן ספציפי ומתקדם משם".
הצלחת הקמפיין בהדסטארט הפתיעה אתכם?
"כן, לא דמיינו שתוך 9 ימים אנחנו משיגים את הסכום הזה. אתה כן יודע שיש קהילה שאוהבת NBA בעברית, אתה כן יודע שיש אנשים שאוהבים את זה וצמאים לזה, אבל אתה לא יודע כמה אנשים ילכו עכשיו לכרטיס האשראי שלהם ויקלידו את הספרות ויורידו מינימום 75 שקלים. לגבי זה אין לך מושג. ברגע שזה קרה אתה אומר 'וואלה, אנשים לא רק אוהבים לקרוא באינטרנט ובחינם, אלא משקיעים יותר כשזה נראה שמדובר בפרוייקט".
לרכישת מהדורה מוזלת ותמיכה בפרויקט נבחרת החלומות - הכנסו לקישור: https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=24273